|
Post by » Aline. on May 10, 2007 18:35:32 GMT 2
Waarom? Wáárom? Chloë moest al haar moed bijeen schrapen om het muffe lokaal weer binnen te stappen. Dreuzelkunde: dat vond ze wel een van de stomste vakken. Waarom moesten ze in hemelsnaam dingen over dreuzels weten? Die lui zijn toch dom, was Chloë's mening. Ze begreep gewoonweg niet hoe iemand zonder magie kon leven, en had eigenlijk ook een hekel aan Dreuzels.
Een grote zucht ontsnapte uit haar mond terwijl ze op haar standaard plaats ging zitten in het lokaal. Ze keek even om zich heen; de meesten waren er al. Chloë treuzelde ook altijd erg lang voordat ze naar dreuzelkunde ging. Chloë pakte haar spullen; een dik, stoffig boek over de geschiedenis van de dreuzelwereld (in het kort), een stuk perkament, een veer en een inktpot. Tenslotte haalde ze haar toverstok tevoorschijn, maar bedacht weer dat ze die dit lesuur waarschijnlijk niet nodig zou hebben, en stopte hem weer weg. Daarna ging ze verveeld in de bank hangen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 21:32:28 GMT 2
Terry zat al op haar stoel. Dit was een van de enige vakken die ze echt leuk vond. Ze keek Chloë na terwijl ze binnen liep. Wat deed zij hier? Dat vroeg ze zich elke keer af als er een zwaderaar binnen kwam. Als er iets was wat hun neit boeide, dan was het wel dreuzels. Waren ze gek? Ze schudde haar hoofd. Ze dacht terug aan de vorige les. De tweeling, die zou je ook nooit bij dit vak zien. Ze waren geen van beide van Zwaderich, maar dreuzels? Nee, daar ware ze te goed voor...
|
|
|
Post by Lisa .. on May 11, 2007 18:05:23 GMT 2
Lili slofde het lokaal binnen, ze had even geen behoefte aan Dreuzelkunde. Sinds de dood van haar moeder was alles bij haar thuis overgegaan van veel zonder magie tot alles met magie. Lili was dan ook aardig wat dingen vergeten, en als eerbetoon aan haar moeder volgde ze eigenljk dit vak. Normaal vond ze het nog wel een beetje interresant, zolang de lessen maar niet bestonden uit: Lezen, vragen maken, weer lezen, weer vragen beantwoorden blabla. Met een lichtnegatieve instelling keek ze even rond en dropte haar tas achter de bank waar Terry zat. Langzaam pakte ze met haar ene hand het boek en met haar andere hand voelde ze even op de plek waar haar toverstok zat. 'Zullen we niet nodig hebben' en met een lichte glimlach ging ze schuin op de stoel zitten.
|
|
|
Post by anneloes on May 12, 2007 13:12:40 GMT 2
Alette kwam het lokaal binnen lopen en ze had er weer zin in. Dreuzelkunde was haar leukste vak. Want haar vader was zelf een dreuzel.
Ze ging in de bank zitten naast een van haar vele vriendjes. Ze sloeg het boek open en begon te lezen. De leraar was er nog niet. Het boek was zooo saai dat ze maar met haar buurman ging praten. Hij was eigenlijk nog aardiger dan ze dacht. Misschien werd het nog wel eens wat tussen hun 2...??
|
|
|
Post by greenlightning on May 12, 2007 16:23:05 GMT 2
Terry glimalchte naar Lili. Ze draaide zich helemaal om en knipoogde. 'Waar zou deze les over gaan? Gloeilampen? Lampions? Ik ben in een verlichtende stemming.' Ze rekte zich uit en hoopte met heel haar hart dat deze les boeiender was dan de vorige, die ging over het ryciclings proces van papier. Ja hoor, alsof haar dat wat kon schelen. Alsof alle dreuzels wisten hoe dat werkte...
|
|
|
Post by Lisa .. on May 12, 2007 18:26:43 GMT 2
Lili lachde even op de opmerking van Terry. 'Dreuzelkunde heeft wel een paar boeiende dingen, maar geloven ze zelf dat alle Dreuzels weten hoe papier wordt geryceld word of hoe ze tuinstoelen maken.' zei Lili tegen Terry op een wat zeurderige toon. 'Ach, het is wel een perfect uurtje om niet op te letten.' En met die woorden haalde Lili een vel papier tevoorschijn en begon met een potlood wat te schetsen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 12, 2007 21:36:55 GMT 2
Terry knikte. Ze pakte haar mp3 speler. Ze glimlachte naar lili. 'Mijn beste vriendin heeft dreuzel ouders. Zij heeft mij veel dingen aangeleerd. Zoals mp3 spelers mobieltjes en alles dat erop lijkt. Daarom vind ik dit vak zo leuk. Als ik naar muziek luister emt behulp van een dreuzel voorwerp, dan zou me dat toch al tenminste een tien meoten beworgen toch?' Met een blij gezicht sloot ze haar ogen en zette haar muziek aan. Panic klonk in haar oren en even was ze weer op het concert met Danny, Manny en Draco. Het begin van de zomer was zo fijn geweest...
|
|
|
Post by Lisa .. on May 13, 2007 0:42:45 GMT 2
Lili knikte even naar Terry terwijl die muziek luisterde. 'Ze moeten gewoon verschillende Dreuzelvoorwerpen hierheen halen en daar dingen mee doen in plaats van die oh zo boeiende theorie.' zei ze tegen niemand in het algemeen. Even bladerde haar hand door het dikke boek, die vol stond met tekst, plaatjes van Dreuzels of Dreuzelvoorwerpen en vragen, veel vragen. Een van de weinige Dreuzelvoorwerpen die ze hier op school had waren eigenlijk gewoon teken en schrijfspullen, en of dat nou Dreuzelvoorwerpen waren.
|
|
|
Post by anneloes on May 16, 2007 16:31:03 GMT 2
Alette wist toch (bijna) alles af van dit vak af dus nu hoefde ze niet meer op te letten. Ze heeft zelf tot een jaar of 12 gedacht dat ze een dreuzel was (hihi). En ze had nooit geweten dat haar moeder een heks was. En dat ze nou met een oude stok op haar 4e al dingen kon verplaatsen stond ze toen nog helemaal niet bij stil. Ze vond het boek niet erg leuk maar het vak zelf wel. Ze wou graag meer leren over haar vader en oude vrienden uit de 'gewone' wereld. Eigenlijk was ze wel benieuwd hoe het met haar oude vrienden in de 'gewone' wereld ging.
|
|
|
Post by greenlightning on May 16, 2007 18:40:38 GMT 2
'Ik heb geluk met Seth,' zei Terry, door haar muziek heen, met haar ogen gesloten tegen Lili. 'Hij is een kind met dreuzel ouders, hij zal vast wel emt mij naar een concert willen. Weet je hoe weinig volbloed tovenaars jongens dat willen? Vinden ze eng, of stom... Ze weten neti wat ze missen!' Ze bewoog mee op de maat van de muziek en tikte met haar voet op de grond.
|
|