|
Post by admin. on Dec 17, 2007 20:45:40 GMT 2
'Jullie kunnen je informatie bij deze toets gebruiken, maar doe je boeken weg.' Jade schoot overeind, net als een aantal andere leerlingen. 'leg jullie notities op tafel, samen met een veer en inkt.' Even schrok ze: Doordat ze niet opgelet had, had ze geen enkele notitie op papier staan. Even keek ze Kist schuin aan, maar deze lette niet op de herrie achter Jade en deelde de blaadjes uit. Geïrriteerd snoof ze, waarna ze een blaadje aanpakte en op haar tafel legde. Deze toets zou ze hopeloos verknallen, daar was ze zeker van.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 17, 2007 21:23:53 GMT 2
Lewis wierp een blik opzij naar Jade, die naast hem zat, en grijnsde naar haar. Hij wist dat ze ongeveer hetzelfde dacht. Niet geleerd. Verpesten. Hij had het gevoel dat die woorden overkwamen. "Ik heb niet geleerd" zei hij dan.
|
|
|
Post by admin. on Dec 18, 2007 9:41:54 GMT 2
'Wie wel?' Jade liet haar blik even door de klas gaan, en kwam daarbij tot de conclusie dat er maar weinig geleerd hadden. Éen, hooguit. Kort zuchtte ze. 'Kist begrijpt gewoon niet dat niemand luistert. Maar goed, een beetje gokken dan maar. Zoals gewoonlijk...' Ze haalde even haar schouders op en wierp een schuine blik op Kist. 'En overleggen, natuurlijk. Die dove ezel hoort toh niks.'
|
|
|
Post by Krista - on Dec 18, 2007 23:13:52 GMT 2
"Jep, zoals altijd" zei Lewis, gristte een veer uit zijn etui en zuchtte even. Hij las vraag een even door. Welke heks was een grote fan van heksenverbrandingen en wat deed ze. Hij keek even opzij naar Jade. "Heb jij enig idee wat het antwoord op vraag 1 is?" zei hij dan, een beetje zacht.
|
|
|
Post by admin. on Dec 19, 2007 9:56:12 GMT 2
'Hoe ze heette weet ik niet. Ik weet wel dat ze zich meerdere keren liet verbranden, alleen in een ander lichaam.' fluisterde Jade grijnzend. 'Als we er Anderling neer zouden zetten, zou hij dat goed tellen? Vast wel.' Ze grinnikte even, wierp een schuine blik op Kist en krabbelde Minerva Anderling neer.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 21, 2007 8:18:41 GMT 2
"ja, ze deed vasrt zo'n hupperdepup spreuk" mompelde Lewis terwijl hij op het woord probeerde te komen. Maar hij was het helemaal kwijt. "Ik denk dat ik dan ook Anderling op schrijf. Misschien heeft ze een heel erg avontuurlijke jeugd gehad"
|
|
|
Post by admin. on Dec 22, 2007 22:52:49 GMT 2
'Ja, of een of andere voorouder die dezelfde naam had. Zie ik haar eigenlijk totaal niet voor aan. Ik denk dat Zwamdrift beter is, want die houdt ook zo van de dood.' Jade grinnikte even, waarbij ze een bestraffende blik van Kist kreeg. Vlug kraste ze minerva Anderling door en verving de naam door Zwamdrift.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 22, 2007 23:13:23 GMT 2
'Het is een wonder" mompelde Lewis dramatisch en keek even richting Kists's kant "Ik geloof dat hij ons daarnet hoorde praten". Zijn veer vlekte behoorlijk maar dat was vaker zo.
|
|
|
Post by admin. on Dec 22, 2007 23:21:13 GMT 2
'Wauw!' siste Jade. 'Het is.... een mirakel!' Ze sperde haar ogen open alsof het haar werkelijk verbaaste, grinnikte even en begon de volgende vraag te lezen. 'Welke tovenaar hielp volgens de verhalen koning Arthur, en wat deed hij in werkelijkheid?' Jade rolde even met haar ogen. 'Goh, wat handig dat ik opgegroeit ben bij dreuzels. Daar zijn de verhalen als sprookjes!'
|
|
|
Post by Krista - on Dec 22, 2007 23:31:00 GMT 2
"Hij heette.. Melvin ofzo?" zei Lewis na even te hebben nagedacht en staarde voor zich uit "Of was het anders. Wat hij deed, daar heb ik echt geen idee van. Het was íets met een zwaard, dat voel ik".
|
|