|
Post by Merel on Dec 10, 2007 21:03:51 GMT 2
Mariël zat in de vensterbank van het lokaal van VTZK. Ze had op dit moment geen les. En normaal gesproken was ook niet in een lokaal tevinden. Maar ze was wat vloeken aan het op zoeken en een paar spannende vloeken schreef ze even op. Dat was de reden dat ze hier was. Hier waren de beste boeken erover tevinden. Beter dan in de Bieb meestal.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 12, 2007 8:17:36 GMT 2
Met zijn VTZK boek in zijn hand liep Sin het lokaal binnen. Verbaasd keek hij op aangezien er op Mariël na niemand in het lokaal was. 'Heb ik wel Verweer Tegen Zwarte KUnsten?' vroeg hij zichzelf hardop. 'Beter' Het voelde als de perfecte reden om niet naar de les te gaan, wat hij dan ook had. Hij stopte zijn boek weg en gooide zijn tas op de dichtstbijzijnde tafel bij de deur. 'Wat ben je aan het doen?' vroeg hij aan Mariël.
|
|
|
Post by Merel on Dec 12, 2007 11:25:31 GMT 2
Mariël keek op toen ze iemand hoorde. Ze legde het boek opzij waar ze net wat spreuken in had opgezocht. "Ik? Ik zoek wat leuke spreuken op.. Of handige." Antwoorde ze en pakte een volgend boek. "Jij een beetje aan het spijbelen?" Vroeg ze vervolgens met een glimlach.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 12, 2007 22:36:49 GMT 2
'Altijd handig.' grijnsde Sin en hij ging op een van de tafels in de middelste rij zitten. 'Nee hoor. Ik dacht gewoon da tik Verweer had maar dat ik niet wist dat we een lokaalwisseling hadden. En anders wat maakt het uit? Die ene les?' Glimalchend haalde hij zijn toverstok uit zijn gewaad tevoorschijn en wees ermee op het bord. Daarmee schreef hij in krijtletters: Expelliarmus, de ontwapeningsspreuk. 'Heb ik in ieder geval iets geleerd.' meldde hij trots.
|
|
|
Post by Merel on Dec 13, 2007 15:00:49 GMT 2
Mariël keek Sin even aan en grinnikte. "Ach boeit het nou. Ik spijbel gerust ook wel eens hoor. Of ik verdwaal zo dat ik het nog onzin vind om naar de les te gaan." Zei ze grijnzend en had een spreuk gevonden. "Eens testen hoor!" Zei ze pakte haar toverstok, mompelde de spreuk en richtte op de boeken kast. Alle boeken schoten de kast uit. "Cool!" Zei Mariël grijnzend.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 21, 2007 10:12:43 GMT 2
'Inderdaad, het heeft echt geen nut meer om voor 5 minuten wel te gaan.' grijnsde Sin. Hij dook uit een reflex weg, op de grond van de tafel voor de vliegende boeken. 'Kon je niet waarschuwen.' lachde hij terwijl hij overeindkrabbelde. Met de bekende zweefspreuk wees hij op een van de boeken die vlak naast hem lag en liet deze als een idioot door het lokaal zweven van de ene naar de andere hoek. 'Zo kun je je dus ook vermaken.'
|
|
|
Post by Merel on Dec 21, 2007 15:51:20 GMT 2
Mariël lachte. "Jaa wist ik veel wat die spreuk zou doen..! Ik dacht laat ik hem eens uittesten.. Nou die onthoud ik zeker!" ZEi ze en schreef hem snel op haar perkament. "Ja ach, je moet je toch op een manier vermaken niet? Dus dan maar zo.. Kan altijd nog handig zijn ook nog." ZEi ze terwijl ze verder bladerde naar misschien een andere leuke spreuk.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 27, 2007 13:36:08 GMT 2
'Het zijn vaak die makkelijke spreuken die levens redden.' zei SIn, trots op het feit dat hij het een hele les bij geschiedenis had kunnen opletten. Het boek dat onder invloed van zijn Wingardium Leviosa was werd overwonnen door de zwaartekracht en viel plat op de grond. Met opgetrokken wenkbrauw liet Sin het boek liggen en ging weer op een tafel zitten. 'Maar verder niet echt iets meer om te vermaken.' mompelde hij terwijl hij 'diep nadacht' over wat te doen.
|
|
|
Post by Merel on Dec 27, 2007 13:45:34 GMT 2
Mariël keek weer over de rand van haar boek. "Jawel! Ik heb er nog een gevonden.. Testen?" Vroeg ze eerst maar met een grijns voordat ze weer een spreuk afvuurde. Ze had wel een idee wat hier uit zou komen.. Maar zeker wist ze het niet.. Dus voor het geval dát, vroeg ze het maar even.. Ze wou liever geen ongelukken.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 28, 2007 12:10:37 GMT 2
Sin sprong van de tafel en stak zijn toverstok uit. 'Kom maar op! Ben deze keer wel voorbereid, denk ik. Hoop ik.' Grijnzend keek hij richting Mariël. Hij had geen idee wat ze zou doen en zat diep na te denken wat ook al weer dé verdedegingsspreuk was. Prot..prito..pretog...
|
|