|
Post by CherryOnTop on May 19, 2007 14:52:36 GMT 2
In een hoekje van de bieb zat Bill aan een tafel, voor hem lag een stapel boeken waarnaast weer een grote stapel perkament lag. 2 inpotjes en 2 veren lagen daar weer naast, hij had al deze boeken meegenomen omdat hij hier rustig kon leren. Hij had namelijk wat dingen gemisd en moest dat inhalen. Eventjes zuchtte hij en opende het eerste boek van Toverdranken. "Eerst dan maar dit en dan de rest" mompelde Bill tegen zichzelf. In de stilte hoorde je zijn veer krassen op het perkament.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 26, 2007 20:18:04 GMT 2
Xander kwam met grote stappen de bieb in. Hij duwde enkele leerlingen aan de kant als ze voor zijn voeten liepen en af en toe snauwde hij dat ze aan de kant moesten gaan. Ergens in een hoek van de bieb bleef hij staan en staarde naar zijn hand. Hij mompelde iets tegen zichzelf en keek toen naar de boekenkast. "Het moet hier staan!" Zei hij boos en keek nog eens naar zijn hand. Vervolgens weer naar de boekenkast en gromde iets woedends.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jun 27, 2007 12:13:01 GMT 2
Bill keek op naar Xander die snauwde en iets woedends gromde. Hij stond op en liep naar hem toe, weg van zijn werk. "Wat zoek je? Mischien kan ik je helpen?" Wie weet. Hij kende een heleboel boeken hier en had er maar een aantal niet gelezen.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 27, 2007 20:23:40 GMT 2
Xander bekeek Bill van top tot teen. "Ligt eraan..." Hij zuchtte en met spijt moest hij erkennen dat hij de hulp moest aannemen. "Ik heb strafwerk gekregen van Andeling en nu moet ik een opstel schrijven over zelf transformeren. Maar ik heb mijn boek naar iemand gegooit mee ik het lokaal uitging en die heb ik niet terug gekregen."
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jun 28, 2007 15:46:50 GMT 2
"Niet slim dus" zei Bill lachend "Weet je ook de naam van het boek? Er zijn hier een aantal boeken te vinden over transformeren" Hij liep naar een rek en gleed met zijn vinger langs een aantal boeken, uiteindelijk pakte hij een boek uit de kast en liep terug naar Xander. "Dit is een van de boeken die het beste is maar zo min mogenlijk wordt gebruikt"
|
|
|
Post by Madjic on Jun 28, 2007 18:30:16 GMT 2
Xander trok een wenkbrauw op. "Waarom word hij zo min mogelijk gebruikt? Rust er een vloek op of word je dan meteen als een sukkel geschouwd?" Hij keek Bill argwanend aan. Kon hij deze gast wel vertrouwen?
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jun 29, 2007 11:13:38 GMT 2
Bill schudde zijn hoofd "Dit boek is pas nieuw dus een heleboel leerlingen weten er nog niks van" antwoorde hij. Hij liep terug naar de tafel waar hij aan het werk was en pakte een ander boek van de stapel. Veel huiswerk had hij nog moeten maken en hij was nog niet eens op de helft.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 29, 2007 15:15:31 GMT 2
Xander keek wantrouwend naar het boek. Toen ging hij toch maar aan een tafel zitten en begon erin te bladeren. Toen hij de juiste bladzijde gevonden had liet hij het boek open liggen en haalde wat perkament, inkt en veren uit zijn tas. Hij las wat en af en toe krabbelde hij wat op het perkament. En af en toe streepte hij wat door.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Jun 29, 2007 17:22:10 GMT 2
"Is het een goed boek?" vroeg Bill toen, hij besloot zich ook maar voor te stellen "ik ben Bill, een ravenklauwer" Hij legde zijn boek weer weg en opende de volgende. Af en toe keek hij wat hij moest maken en of het veel was. Als het veel werk was begon hij er al deels aan.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 29, 2007 19:37:22 GMT 2
Xander mompelde iets, maar toen hij een naam hoorde keek hij op. "Xander Loir, Zwadderaar." Hij grijnste. 'Eigenlijk wel balen dat ik net hulp heb aanvaard van een ravenklauwer, maar ja ik had het kunnen weten.' Dacht hij.
|
|