|
Post by » Aline. on May 30, 2007 17:44:10 GMT 2
Rebecca keek Elvira lachend aan. 'Ja, ik weet het, het is lastig hè?' zei ze. Zelf had ze de theorie ook een paar keer door moeten lezen voordat ze het begreep. Ze begon aan Elvira uit te leggen hoe ze de som had opgelost, en vertelde nog een ander voorbeeld, wat ze ook opschreef. Ze pakte het perkament van de tafel en gaf het aan Elvira. 'Moet ik nog eentje voordoen?' vroeg ze.
|
|
|
Post by melien on May 30, 2007 18:07:48 GMT 2
Elvira had aandachtig geluisterd. Nu keek ze naar het perkament en dacht dat ze het wel snapte. Ze zei tegen Rebecca: "Is het goed als ik er zelf 1 probeer op te lossen? Volgens mij begin ik het door te krijgen.". Ze had een glimlach om haar lippen. Zoals zo vaak.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 18:12:30 GMT 2
'Natuurlijk!' zei Rebecca vrolijk en iets te luid, wat haar een strenge blik van de bibliothecaresse opleverde. Ze overhandigde het boek aan Elvira en keek mee welke ze ging maken. Ze wierp nog even een blik achterom naar de bibliothecaresse, maar zag dat die alweer met haar eigen werk bezig was.
|
|
|
Post by melien on May 30, 2007 20:21:01 GMT 2
Elvira pakte het boek aan van Rebecca en keek welke ze zou maken. Uiteindelijk koos ze voor een van de moeilijkere. Ze schreef hem eerst over. Daarna begon ze hem op te lossen. Af en toe toch nog even naar de voorbeelden van Rebecca kijkend. Het duurde wel even maar uiteindelijk kwam ze eruit. Ze keek vragend naar Rebecca. De blik in haar ogen wilde iets zeggen in de tran van: 'En, is het goed?'.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 1, 2007 16:50:46 GMT 2
Rebecca glimlachte even naar Elvira, en pakte het perkament aan, samen met het boek. Ze ging met haar vinger langs de regels, en knikte af en toe. Na een tijdje zei ze: 'Ja, het klopt! Goedzo!' Ze legde het boek en het perkament weer op de tafel neer.
|
|
|
Post by melien on Jun 1, 2007 17:38:54 GMT 2
Elvira begon te stralen (lekker kinderachtig ). Ze snapte het. Eindelijk! "Zonder jou was het nooit gelukt!" zei ze net iets te hard. De bibliothecaresse keek haar kant op met een waarschuwende blik. Daardoor schoot ze alleen maar in de lach.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 1, 2007 18:08:07 GMT 2
Rebecca glimlachte. 'Graag gedaan,' zei ze. Het gaf haar ook een goed gevoel dat ze Elvira had kunnen helpen. Ze rolde het perkament op en klapte het boek dicht. Ze negeerde de bibliothecaresse, die nog steeds hun kant op keek.
|
|
|
Post by melien on Jun 4, 2007 20:55:49 GMT 2
"Eindelijk snap ik het. Allemaal ankzij jou." zei Elvira met een glimlach op haar gezicht. De bibliothecaresse kon de pot op wat haar betrof. "Kan ik je nog helpen met de boeken?" vroeg Elvira aan Rebecca. Ze stond op. Haar handen gingen al naar de boeken om deze op te pakken.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 5, 2007 17:56:08 GMT 2
Rebecca lachte even verlegen. 'Ehm, hoeft niet hoor,' zei ze, terwijl ze de boeken op elkaar stapelde en onder haar arm mee nam. De veer hield ze in haar vrije hand, en ze reikte het perkament met de voorbeelden aan Elvira toe.
|
|
|
Post by melien on Jun 16, 2007 11:21:50 GMT 2
(sorry voor de late reactie XD) "Okeej." zei Elvira met een glimlach. Ze schoof haar stoel maar gewoon aan. Toen Rebecca haar het papier met d voorbeelden aanreikte, pakte Elvira deze aan. Ze rolde het perkament op en stopte die in haar gewaad. "Echt heel erg bedankt." zei Elvira nog een keer voordat ze richting de deur van de bieb begon te lopen.
|
|