|
Post by » Aline. on May 22, 2007 18:01:13 GMT 2
De massief houten deur van de bibliotheek zwaaide open, en Rebecca betrad de ruimte van het kasteel die door haar vaak bezocht werd. Meteen leefde ze op; ze voelde zich meer dan thuis tussen de muren van de grote bibliotheek, met de metershoge boekenkasten.
Meestal kwam ze hier om informatie voor huiswerk op te zoeken, maar dit keer kwam ze om gewoon te lezen. Ze had eindelijk wat vrije tijd gevonden. Eigenlijk tekende ze altijd wanneer ze niets belangrijkers te doen had. Maar daar had ze nu geen zin in, wat niet vaak voorkwam.
Ze liep richting een boekenkast, waar de vele boeken uitpuilden, zo vol zat de kast. Rebecca hield haar hoofd enigszins scheef, zodat ze de titels op de ruggen van de boeken kon lezen. Ze gleed met haar vinger langs de ruggen van de boeken, en merkte dat ze zo een laag stof op haar wijsvinger kreeg. Ze veegde het af aan haar gewaad en koos een boek uit: over Rowena Ravenklauw. Niet een doorsnee leesboek wat de meeste van haar leeftijdsgenoten zouden lezen, maar Rebecca wilde wel wat meer weten over haar afdeling. Met het boek in haar hand liep ze naar de leeshoek in de bibliotheek, streek neer in een stoel en sloeg het boek open.
|
|
|
Post by admin. on May 24, 2007 11:27:45 GMT 2
Hermelien's hand schoot naar Rebecca's schouder. "Hoi!" zei ze, niet wetend of ze Rebecca had laten schrikken. Ze plofte op de stoel naast rebecca neer, die een akelig gekraak gaf. Hermelien negeerde het en legde een boek op tafel. "Geschiedenis van de toverkunst, uitgebreide versie, door Milèna Switzel" was de titel. Hermelien sloeg hem ergens in het midden open en begon te lezen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 15:37:12 GMT 2
Met een ruk draaide Rebecca zich om. Een glimlach maakte plaats voor de verbaasde uitdrukking toen ze zag wie het was, die haar had laten schrikken. 'Hoi Herm,' begroette ze haar. Ze kuchte even en richtte haar aandacht weer op het boek dat op haar schoot lag. Ze las verder, en na een tijdje keek ze even op, naar Hermelien. 'Wat lees je?' vroeg ze. Ze had al wel min of meer verwacht dat ze hier Hermelien af Anne tegen zou komen, ze waren hier kind aan huis. Het had haar zowat verbaasd Hermelien niet meteen in de bibliotheek aan te treffen, toen zij daar binnenkwam.
|
|
|
Post by admin. on May 24, 2007 16:53:47 GMT 2
"Wat kijk je nou verbaasd? Gewoon, iets om ff te lezen. Ik wou gewoon even iets luchtigs hebben, en achtergrondinformatie komt altijd van pas. Ik heb gemerkt dat profesor Kist niet alles verteld wat in het boek staat, maar die ken in toch uit mijn hoofd. Dus besloot ik maar de uitgebreide versie te nemen. Wedden dat je dat nodig hebt bij je S.L.I.J.M.B.A.L.? Weet jij trouwens als voor welke P.U.I.S.T. je gaat volgend jaar?" zei Hermelien. Ze sloeg een pagina van haar boek om. "Heb je Anne trouwens nog gezien? Ik zoek haar, want ik had laatst een boek van haar geleend"
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 16:56:57 GMT 2
'Gelijk heb je,' zei Rebecca. Ze glimlachte lief, maar meende eigenlijk niet wat ze zei. Rebecca hield wel van lezen, maar Hermelien sloeg er een beetje in door. Tenminste, dat vond Rebecca. 'Nee, geen idee,' zei ze, nadat ze even de bibliotheek rond had gekeken. Ze had Anne eigenlijk de hele dag al niet gezien. Ze keek Hermelien even aan. 'Heb jij haar vandaag überhaupt al een keer gezien?' vroeg ze.
|
|
|
Post by admin. on May 24, 2007 17:01:20 GMT 2
Hermelien keek Rebecca verbaast aan. "Nee, eigenlijk niet. Ze was vanochtend niet bij bezweringen en ook niet bij verweer, en gedaanteverandering heeft ze ook al gemist. Zou er wat met haar zijn?" vroeg ze. Plots sloeg ze haar boekd icht. "Ik ga haar zoeken, ga je mee?"
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 17:09:33 GMT 2
'Ja, ik ga mee!' zei Rebecca. Hermelien zat bij Anne in de afdeling; als zij haar ook bij geen enkele les had gezien, móest er haast wel iets aan de hand zijn. Rebecca kon niets bedenken wat de reden zou zijn. Ze klapte, net als Hermelien, het boek dicht en legde het op de tafel. Ze nam het geduld niet om het in de kast terug te leggen, maar stond meteen op en keek Hermelien verwachtingsvol aan. 'Waar moeten we zoeken?' vroeg ze. Ze had geen idee waar ze moesten beginnen.
|
|
|
Post by admin. on May 25, 2007 21:11:05 GMT 2
"J, dat is de vraag. We moeten het logisch bekijken; waar is ze meestal, als ze niet in de bieb, leerlingenkamer of les is?" mompelde Hermelien. Ze keek naar Rebecca. "Enig idee? Jij kent haar beter als mij" Ze richtte haar blik op het boek, besloot met een zucht dat deze beter in haar tas pakte en draaide zich om.
|
|
|
Post by » Aline. on May 26, 2007 11:29:47 GMT 2
'Ja, dan blijven er niet veel opties meer over...' zei Rebecca nadenkend. Ze zocht in haar gedachten Zweinstein af. Niet in de lessen, niet in de leerlingenkamer, niet in de bibliotheek. Dan moest ze buiten zijn, dacht Rebecca. 'We kunnen buiten beginnen met zoeken?' stelde ze voor, maar ze begreep niet wat Anne, onder de lessen, buiten zou doen.
|
|