|
Post by nouan on May 2, 2007 21:45:39 GMT 2
Seth glimlachte. "Ik denk.. De mijne" Hij veranderde zijn varken terug. Hij voelde zich warm worden. 'Het lukte in een keer.. Zou het iets te maken hebben met?' Hij voelde zich rood worden en richtte zijnb lik snel weer vooruit. 'Waarom heb ík dat nou?'
|
|
|
Post by greenlightning on May 2, 2007 21:50:48 GMT 2
Terry grinnikte. 'Waarschijnlijk we. Mijn arme kussentje heeft niet eens door dat het vast zit. Goed, laten we eens kijken of ik een iets midner slecht figuur kan slaan.' Ze knipoogde naar hem en veranderde haar wandeldende spelden kussen terug in een elvenloos voorwerp. Even keek ze er beteuterd naar. Ze had haar Speldenknop wel leuk gevonden. Toen pakte ze haar stok, zwaaide ermee en veranderde het speldenkussen in een bijna perfect stekelvarken, perfect, behalve dat aan het uiteinde van de stekels geleurde knopjes zaten. Terry keek er bedachtzaam naar. 'Hmm, blijkbaar moet ik jou ook maar Speldenknopje noemen.' Ze keek naar Terry lachte en keek weg. 'Huiswerk maken wil wel eens helpen. Heb jij dat ooit gedaan? Ik zou het toch eens moeten proberen.'
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 9:19:26 GMT 2
"De boeken van gedaanteveranderingen lees ik gewoon door, daar hoef ik geen huiswerk voor te maken" Zei Seth terwijl hij naar zijn speldenkussen keek. Professor anderling kwam binnen en hij keek weer naar zijn bureau, zijn ogens tonden een beetje wazig, wat betekende dat hij een beetje aan het fantaseren was.
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 14:42:40 GMT 2
'Lezen in mijn lesboeken doe ik ook, met mijn ogen dicht en mijn hoofd op het boek leunend,'zei Terry vrolijk, denkend aan haar afgelopen leerstudie. Echt een wonder dat ze er met alleen maar voldoendes vanaf was gekomen. Ze veranderde haar stekelvarken weer in een speldenkussen en daarna opnieuw in haar geliefde Speldenknop: koploos, met spelden in zijn rug tekent en enkel vier kleine pootjes. 'Deze hou ik,' zei ze liefdevol. Ze pakte het op en stopte het voorzichtig in haar tas. 'Kijken wat Daisy hiervan vindt.' Ze liet haar blik gaan over Sets gezicht. Hij leek in gedachten verzonken. Terry besloot hem neit meer te storen. Ze legde haar tas op tafel en leunde erop met haar armen -uitkijkend dat ze Speldenknop niet zou pletten. De les was toch bijna voorbij.
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 15:15:08 GMT 2
Seth schrok wakker uit zijn eigen 'fantasie' toen hij Professor anderling het huiswerk op hoorde geven. "Leer allemaal hoofdstuk 3 uit jullie hoofd, over een paar dagen hebben jullie een toets en daarin zit praktijk waarin we deze oefening ook moeten uitvoeren, dus veel oefenen als je de spreak nog niet onder de knie hebt. En nu op naar jullie volgende les!" Zei ze duidelijk. Seth stopte het speldenkussen in zijn tas en stond op toen hij een paar leerlingen het lokaal uit zag lopen. (volgende les mag iemand anders kiezen xD)
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 15:28:53 GMT 2
(Waarzeggerij;))
|
|
|
Post by anneloes on May 12, 2007 15:21:45 GMT 2
Vandaag was de test. Alette had een hekel aan gedaanteverwisseling vooral nu ze, voor een punt, hun eigen huisdier moesten veranderen in een kopje. Rosie ,de kat van Alette, was de hele dag al onrustig alsof ze wist dat er iets zal gaan gebeuren.
Een paar uur geleden toen ze in de klas zat van gedaanteverwisseling keek Rosie haar heel smekend aan alsof ze wou zeggen: 'Doe alsjeblieft, alsjeblieft niks met mij ik ben de enige die je kunt vertrouwen.' Maar de leraar was al begonnen en Alette moest als een van de eerste. Ze kwam naar voren en zei de spreuk. Maar Rosie miauwde zo hard dat Alette niet haar stok op Rosie richtte maar op iets anders. En tot haar grote schrik veranderde niet Rosie maar de leraar in een kopje!! Hellup!! dacht Alette geschrokken. De rest van de klas lachtte toen ze opeens de leraar/kopje zagen staan.
Op dat moment kwam proffesor Perkamentus binnen en keek verbaasd naar Alette. Alette legde het hele verhaal uit en Perkamentus moest erg hard lachen maar toverde de leraar met een ernstig gezicht terug.
Toen de les was afgelopen zei de leraar tegen Alette: 'Je hoort nog wel van mij. ' En Alette ging zo snel mogelijk haar vrienden achterna.
|
|