|
Post by Krista - on Nov 20, 2007 9:47:23 GMT 2
Evan liep, veel te laat, het lokaal binnen en wou net zijn tas bij de lege stoel naast Shirie zetten, waar nog plek was en hij ruim op tijd zou zijn voordat Sneep zich om zou draaien. Hij deed net een stap maar verstijfde in zijn houding toen hij Sneeps hand op zijn schouder voelde. "Te laat Walters?" zei hij zacht en dreigend, en zijn bovenlip krulde langzaam om. Evan slikte voorzichtig en staarde Sneep op zijn beurt aan alsof hij een net ontsnapte schroeistaartige skreeft was. "Ik denk het.." zei hij zacht en met een veel hoger stemgeluid dan normaal.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 20, 2007 17:05:47 GMT 2
Shirie lachte om Amber en deed haar mond open om er een vrolijke opmerking over te maken, toen ze opeens Evan zag staan. 'Hey, knuffelbeer! Kom je hier nog zitten? Je meot ons wel vertellen of het beter gaat met je moeder! Je wachtte toch op die uil van haar? Ik hoop dat je goe nieuws hebt. Je hebt lang genoeg moeten wachten!' Ze verzon smoesen eenvoudig alsof het de waarheid was en bracht het ook even overtuigend.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 20, 2007 18:19:33 GMT 2
Amber keek Shirie eerst fronsend aan, omdat ze dacht dat Shirie het tegen haar had. Toen ze zich omdraaide en Evan en Sneep zag staan, begreep ze meteen wat er aan de hand was. 'Ja, hoe is het met haar? Je hebt toch wel bericht van haar gekregen?' speelde Amber er meteen op in, zo overtuigend mogelijk als ze kon. Vanbinnen had ze helemaal de slappe lach, maar dat wist ze nog aardig goed te verbergen.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 20, 2007 18:57:34 GMT 2
Evan krastte dankbaar iets naar Shirie en staarde naar Sneep, met een blik alsof hij ieder moment afgemaakt kon worden. "Dat ehm.. klopt" zei hij en glimlachtte zwak, en draaide zich dan om "ja het gaat goed met haar, ze heeft de.. Bronchitus overleefd en maakt het goed". Sneep schudde met zijn hoofd en maakte een wuivend gebaar met zijn hand "10 punten aftrek voor het voor het verstoren van mijn les Walters" zei hij duidelijk en boog zich over een stapel werk. Dat kon Evan al helemaal niet meer schelen. Haastig ging hij naast Shirie zitten en zuchtte diep "Idiote vent die hij is" zei hij kwaad over sneep.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 20, 2007 20:54:25 GMT 2
Shirie haalde haar schoduers op. 'Dat klopt. Sorry, het is grotendeels mijn schuld. Ik heb hem net zitten pesten. Daarom is hij in zo'n slecht humeur. Om eht goed te maken zal ik je ingredienten wel voor je snijden. Ik ben Shirie trouwens.' Ze had de jongen wel eens gezien, maar meer ook niet.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 20, 2007 23:15:04 GMT 2
"Ja, dat ben je me wel schuldig dan" zei Evan en grijnsde, en greep een stuk wortels om die in de drank te gooien. "Evan" zei hij dan, als antwoord op dat Shirie zei hoe ze heette.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 21, 2007 21:24:42 GMT 2
'En ik ben Amber,' stelde ze zich nog even voor. Daarna gaf ze Shirie even een duwtje. 'Maar eerst maak je de mijne af! Als je me een D bezorgd, zal het je nóóít vergeven,' zei ze, met een blik in haar ketel. 'Niet dat het m'n gemiddelde omlaag zal halen, ofzo. Maar goed, ik zet je niet voor niets in, hè. Al is zo'n uurtje niets hoeven te doen ook heel wat waard.'
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 21, 2007 21:28:52 GMT 2
Shirie lachte. 'Ach hou toch op, zei ze en prikte Amber in haar zei. Ze sommeerde ook Evans ingredienten en begon ze tegelijk met die van haar en Amber te snijden. Ze schepte de helft in haar ketel en de helft in die van Evan. 'Als jullie ou roeren, een minuut of twee, dan snij ik onderstudden de volgende ladng. Ik kan prima twee dranken tegelijk maken. Onderschat me alsjeblieft niet. Ik ben met die man opgegroeid, weet je nog?'
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 21, 2007 21:39:50 GMT 2
'Wat, moet ik zelf roeren?' vroeg Amber beledigd. Ze lachte even en begon daarna in de ketel te roeren, zoals Shirie had gezegd. 'Oh, dat lijkt me verschrikkelijk. De hele dag tussen die walmen zitten. Ben ik even blij dat m'n ouders ook nooit iets van Toverdranken konden. Zie je wel! Het ligt niet aan mezelf. M'n ouders konden het ook niet, het komt door m'n genen. En het komt ook door m'n genen dat ik niet goed ben in Kruidenkunde - al is dat soms wel erg rampzalig. Nog rampzaliger dan Toverdranken, kun je je voorstellen wat ik daar meestal op haal. En Geschiedenis van de Toverkunst ligt me ook niet zo best. Maarja, wie kan daar wél iets mee? Volgens mij niemand, dus het boeit me ook niet zo bijster veel. In m'n rooster heb ik het al veranderd in 'slaapuurtje', want dat is het immers ook. Niemand doet iets anders en die kerel heeft het niet eens door. Volgens mij zou ie het nog niet eens merken als de hele klas leeg is,' ratelde Amber aan een stuk door, op haar gewoonlijke snelle tempo.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 21, 2007 21:56:13 GMT 2
Evan staarde even geschokt naar Amber toen er zoveel geluid uit kwam en keek dan met open mond naar Shirie. "Doet ze dat altijd?" vroeg hij verwonderd.
|
|