|
Post by CherryOnTop on May 17, 2007 14:22:59 GMT 2
Tifa ging aan een lange tafel zitten en bladerde wat door een boek. Haar arm waarvan de pols gebroken was had ze voorzichtig op de tafel gelegd. Waarom was ze dan ook uit een boom gevallen? Ze zuchtte eventjes en sloeg het boek dicht. Uit verveling tikte ze wat met haar veer op de tafel, aangezien er een paar schoolboeken lagen. Haar huiswerk en strafwerk had ze af en zou ze inleveren bij de goede lessen. Ze keek naar haar pols en mompelde iets tegen zichzelf. "hoe kan je zo onhandig zijn Tifa!" klonk het.
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 11:34:43 GMT 2
Charlotte kwam de Grote Zaal binnen lopen. Ze keek even rond; het was er erg rustig. Ze zag geen van haar vriendinnen. Een meisje verderop aan een van de lange tafels viel haar op. Ze herkende haar als Tifa, een meisje van Ravenklauw. Ze liep naar Tifa toe en hoorde net de laatste woorden die zij tegen zichzelf zei. Terwijl ze naast Tifa ging zitten, gleed haar blik af naar diens pols. 'Hoi,' begroette ze haar. 'Wat is er gebeurd?' vroeg ze. Haar ogen gingen van Tifa's pols naar haar gezicht.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 18, 2007 11:41:26 GMT 2
Meteen keek Tifa op van een van haar boeken. "Ow, hoi" zei ze toen "ben uit een boom gevallen" ze keek eventjes naar Charlotte "Niet slim, weet ik" ze glimlachtte eventjes. Toen sloeg ze haar boeken dicht omdat ze toch bezig was met de stof van de volgende lessen te bekijken en dat was niet interessant.
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 11:46:36 GMT 2
'Pijnlijk,' merkte Charlotte op. Toen ze klein was had ze ook wel eens haar arm gebroken, en ze wist als geen ander dat dat niet bepaald erg leuk was. 'Ben je al naar de Ziekenzaal geweest?' vroeg ze. Ze keek Tifa aan, een voorzichtige glimlach verscheen op haar gezicht.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 18, 2007 11:50:41 GMT 2
"Jep, maar het enige wat ze zei was dat ik een of ander bitter drankje moest nemen en verder niks behalve mijn pols te laten rusten" eventjes zuchtte Tifa. "Had ik maar niet dat ene takje moeten pakken voor dat stomme strafwerk, Sneep is nogal vrijgevig met strafwerk namelijk.." legde ze gauw uit.
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 11:55:34 GMT 2
Charlotte knikte. 'Ja, ik weet er alles van....' mompelde ze, terwijl ze terug dacht aan die keer dat ze, omdat ze te druk was onder de les, de hele week lang iedere avond naar de kerkers moest komen om daar een hoofdstuk van hun lesboek Toverdranken over te schrijven. 'Wat moest jij dan doen van hem?' vroeg ze aan Tifa.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 18, 2007 11:58:30 GMT 2
Tifa knikte eventjes "Ik moest een onbekende toverdrank maken, die heb ik nu dan wel af en ingeleverd. Maar of het goed is gegaan weet ik niet precies. Nu hoop ik dat natuurlijk van wel" eventjes glimlachtte ze. "maar hopelijk geneest mijn pols snel zodat ik weer goed met alles mee kan doen, voornamelijk dus met vele lessen want afwezig zijn is ook niet handig"
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 12:06:36 GMT 2
'Inderdaad... Nou, dit heb je dan ook maar weer mooi te danken aan Sneep,' mompelde Charlotte. Die Sneep bracht mensen ook altijd in de moeilijkheden, dit was weer het zoveelste bewijs, dacht Charlotte. Ze zuchtte even.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 18, 2007 12:11:59 GMT 2
"Jep, ik heb zoveel aan hem te danken" zei Tifa, kort glimlachtte ze eventjes. Ze zou voortaan maar uit de problemen blijven, want als ze in de problemen kwam was het altijd dat Sneep de straf gaf.
Ook Dark liep nu de grote zaal in. "Tif, wat heb je gedaan met je pols?" vroeg hij toen. Dark was de zus van Tifa "EH..uit een boom gevallen" zei ze toen. Dark begroette eventjes Charlotte.
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 12:18:43 GMT 2
'Hoi,' zei Charlotte tegen Dark, en ze glimlachte even kort. Eigenlijk lachtte ze nooit naar Zwadderaars, maar sinds ze na de les Kruidenkunde een praatje met Drak had gemaakt vond ze hem aardiger dan de gemiddelde Zwadderaar. Al was dat ook niet zo moeilijk, gezien de enorme hekel die Charlotte aan mensen zoals Ryanne, Chloë en Thomas had.
|
|