|
Post by admin. on May 24, 2007 14:46:35 GMT 2
Stéphanie grijnsde. Haar ouders treng? Alles behalve dat. "Non" antwoorde ze. Ze keek Shirie aan. "Mon moeder niet, mijn vader is dood, dus die ook niet" "Transfigur-wat?! Ies dat een woord? Iek ken 'et niet, 'oor!" siste ze.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 14:53:32 GMT 2
Shirie glimlachte en vertaalde transfiguratie in het frans voor haar. Ze had het geleerd van haar beste vriendin. Het was een ietje geweest, Spaans en frans leken op veel vlakken erg op elkaar. Toen betrok haar gezicht. 'Het spijt me van je vader. Ik heb er zelf geen. Nooit gehad. Daarom ben ik soms... sorry.' Ze keek naar de grond. Dit was geen al te best begin.
|
|
|
Post by admin. on May 24, 2007 15:05:03 GMT 2
Stéphanie grijnsde. "'Et maakt niet uit, 'oor, ik ken 'em nauwelijks, 'ij is al bijna negen jaar dood" zei ze. De deur van de Grote Zaal vloog open, en Ryanne sjokte naar binnen. Ze wierp de tafel van griffoendor een walgelijke blik toe en ging zitten.
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 15:29:57 GMT 2
Pas na een tijdje merkte April dat Stéphanie met iemand aan het praten was. Ze was weggedroomd bij de aanblik van al die leuke jongens uit Klammfels. Ze draaide zich Shirie en Stéphanie toe. 'Ah, sorry. Je suis April,' stelde ze zichzelf voor. 'Tu est...?' zei ze vragend, en keek Shirie aan.
|
|
|
Post by admin. on May 24, 2007 16:02:28 GMT 2
Ryanne glipte al snel de zaal weer uit.
"Wat doet zij nou?" vroeg ze aan Shirie, mikkend op Ryanne. "Waarom gaat zij zo snel weer wek?" ze keek vragend naar de deur, stond op en stootte haar knieën aan de tafel. "Zut!" siste ze.
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 16:05:43 GMT 2
'Elle est...' fluisterde April in Stéphanie's oor, maar ze kwam niet uit haar woorden. Ze wist het niet goed. Dat meisje was haar ook al opgevallen, zodra ze de Grote Zaal binnen was gekomen. Waarom, dat wist April niet precies. Ze staarde nog steeds naar de plaats waar het meisje was weggegaan. Na een tijdje haalde ze haar schouders op. 'Laat maar,' grijnsde ze naar Stéphanie. Ondertussen keek ze Elin aan, benieuwd naar haar antwoord.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 16:27:19 GMT 2
'je suis Shirie Ashinta,'glimlachte Shirie. Ze keek Ryanne na en zichtte diep. 'Dat is Ryanne. Ze is mijn.. eh... exstiefzusje. Mijn moeder was met haar avder getrouwd, mar ze zijn alweer gescheiden.' Ze liet haar blik op de deur hangen. 'Ze is een beetje.. in de war. Al lijkt doorgedraait er meer op de laatste tijd. Sinds ik hier op school ben praat ze niet meer tegen me en gedraagt ze zich vreemd.'
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 17:14:19 GMT 2
'Ryanne?' herhaalde April, met een sterk Frans accent. 'Mais.. . Is ze niet dat meisje... Van le mededeling au prikbord?' vroeg ze. Ze had in het voorbijgaan op het prikbord een briefje zien hangen, met betrekking op ene 'Ryanne Yvonne Sneep'. Ze slikte even. Die persoon hoefde ze niet te leren kennen, wat haar betreft.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 17:33:18 GMT 2
Shirie keek op. 'Welke mededeling? Waar heb je eht over?' Dit ging neit goed. Als er iets ergs met Ryanne gebeurde.. dan zou Sneep flippen! Ze wist nog hoe kwaad hij kon worden op Ryanne. Ze mocht dan zijn doorgedraait.. ergens was ze nog steeds haar stiefzusje. Misschien mocht Ryanne haar dan niet meer, Shirie zou haar nooit laten vallen! Ze moest achter haar aan...
|
|
|
Post by » Aline. on May 24, 2007 17:45:36 GMT 2
' 'Eb je 't niet gelezen?' vroeg April. Ze keek Shirie even vaag aan. Toen zij door de gang had gelopen, stond iedereen om het bord heen, en praatten over komende zaterdag. 'Un rechtszaak. Pour elle. Elle a, ehm, Arkrite, vervloekt.'' vertelde April. Ze keek nog eens naar de deur, waar Ryanne verdwenen was. Ergens had ze ook wel weer medelijden met het meisje. Het was niet best, wat haar te wachten stond, dacht April.
|
|