|
Post by greenlightning on May 24, 2007 18:00:20 GMT 2
Shirie voelde hoe haar ahrt verkilde. Vervloeken.. rechtzaak... ze begon precies als haar vader te worden! Ze schude wanhopig haar hoofd. nee, dit mocht niet! Ze wilde opspringen en naar haar toe rennen. Maar in plaats daarvan draaide ze zich om en keek naar het tefelblad. 'Zo, wat vinden jullie van de school tot nu toe? Best indrukwekkend niet?'
|
|
|
Post by » Aline. on May 25, 2007 14:25:59 GMT 2
April aarzelde even met antwoorden. Eigenlijk verwachte ze van Shirie een reactie op het verhaal rond Ryanne. Het drong tot April door dat Shirie er waarschijnlijk niet over wou praten, en dacht na over wat ze van de school vond. 'L'école est beau!' zei ze enthousiast. Ze keek Shirie even vrolijk aan, en liet haar blik daarna door de Grote Zaal glijden. 'Et les garçons....' begon ze, waarna ze Shirie even veelbetekenend aankeek. Daarna grijnsde ze.
|
|
|
Post by greenlightning on May 25, 2007 16:26:42 GMT 2
Shirie haalde even haar schodeurs op en barstte toen in lachen uit. 'Ze zijn wel okeej, maar iets te.. droog voor mij. Engelsen he? Ik ben meer van het warme bloed. Mijn laatste vreindje.. nou ja.. mijn nog steeds leifde.. hij is Australisch. Die zijn ook bijzonder hoor. Ze hebben zo'n leuk accent!'Ze glimlachte bij het beeld van David dat in haar hoofd opkwam. 'En hoe zijn de Franse jongens? Ik heb er nog nooit een ontmoet geloof ik..'
|
|
|
Post by » Aline. on May 25, 2007 18:54:59 GMT 2
'Ben je dan in Australië geweest?' vroeg ze. Australië leek haar prachtig: vooral nu ze gehoord had dat daar ook leuke jongens waren. Ze grijnsde even bij de gedachte. 'Les Franse jongens? Oh, il sont oké. Mais ik ben een beetje op hen uitgekeken, tu sais.' vertelde ze. Ze dacht aan Frankrijk. Ze kende zo'n beetje alle jongens in de verre omtrek van waar ze woonde. De ene helft achtte ze niet de moeite waard, en de andere helft had ze het al weer mee uitgemaakt.
|
|
|
Post by greenlightning on May 25, 2007 18:58:28 GMT 2
Shirie knikte. 'Ik ben altijd omringd door andere culturen. Echt, mijn school staat op Cuba, maar alle antionaliteiten zitten daar op school.' Ze begon op haar vinger af te tellen. 'Mijn beste vriend is engels, een van mijn beste vriendin is Frans, de ander is hald Engels, half Cubaans, net als ik. Mijn... nou ja ex, zeg maar, is australisch. Ik vind eht geweldig om bij hem thuis te komen. Weet je waarom? Zijn vader is mijn afdelingshoofd op school!' Ze barstte in alchen uit. Ze vond eht geweldig om die man te pesten, maar dat was ook alleen omdat ze die man echt heel graag mocht.
|
|
|
Post by » Aline. on May 26, 2007 17:22:45 GMT 2
'Kom je van Cuba? Is 'et daar mooi?' vroeg April geïnteresseerd. Ze lachte mee met Shirie, al begreep ze niet helemaal waarom zij in lachen was uitgebarsten. 'Afdelingshoofd? Et il habite au Australie?' vroeg ze. Ze voelde zich een beetje dom nadat ze dit had gezegd, maar verborg dat door te grijnzen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 26, 2007 22:31:44 GMT 2
Shirie knikte alchend. Even keek ze dromerig voor zich uit. 'Het is daar prachtig. Het is heel tropisch, met witte stranden en palmbomen. Het is er altijd warm en er speelt elke avond wel een bandje, waar dan ook. De mensen zijn altijd vrolijk, al zijn ze heel arm.' Ze slikte een krop weg. 'Natuurlijk ben ik opgegroeid bij een van de enige rijke mensen op heel eht eiland.' Ze zuchtte diep en berustend. Dat lag achter haar. Ze keek nu April aan. 'Mijn afdelings hoofd is inderdaad Australisch. er zijn ook elraren van alle nationaliteiten. Ik geloof dat er maar een Cubaanse leraar is en een hals Cubaanse lerares. De anren komen van over de hele wereld. De avder van mijn beste vriend, een Engelsman dus, is leraar tranfiguratie. Hij is geweldig. Een soort van.. vader die ik nooit had.' Ze glimalchte, beseffend dat ze teveel ahd gezegd.
|
|