|
Post by Merel on May 12, 2008 20:33:53 GMT 2
Flora glimlachte en Aylin gijnsde. "Als je 'et echt zou willen lerien, moet je 'et maar zeggen 'oor." Zei Flora met een knipoog naar April. Ze vond het nooit erg om het iemand te leren, eigenlijk vond ze het juist erg leuk dat er iemand was die zo geïnteresseerd was in hun taal. Ze waren er beide altijd trots op geweest, de Franse taal, dus als iemand het ook mooi vond, vond ze het altijd geweldig. Ook Aylin vond dit duidelijk leuk.
Op April haar opmerking over de docenten moesten ze beide giegelen. "Ja zover warien wij ook 'oor." Zei Flora met een knipoog. "Bij Sneep kom ick altijd wel binnen. Maar bij de andere docenten des te minder." Zei Aylin met een flauwe grijns. Dat voordeel, maar ook Nadeel, had je altijd als Zwadderaar. Tja, elk voordeel heeft z'n nadeel. Vervolgens dachten ze over het systeem. "Volgens mij zitten we in de 6e.. Maar daar ben ick niet 100% zekier van.." Bedacht Flora zich vervolgens. Ach ze vond alles te ingewikkeld, vooral omdat ze het nog wel eens in de war haalde met beauxbaton. Vandaar dat het hen ook neit echt bezig hield. Aylin zag vervolgens dat April naar iemand achter hen keek en draaide zich even om. Ze zuchte toen ze weer naar April keek. " 'Eb je hun weer." Zei ze zuchtend. Ookal waren ze dan van haar afdeling, ze konden nogsteeds irritant zijn.
Kélian en de jongens moesten eigenlijk alleen maar lachen om de Blik van April. "Zullen we eens kijken hoe ver we kunnen gaan?" Zei een van de jongens en Kélian grijnsde. Misschien kon hij ook wel een grap met hen uithalen. Tja, Kélian stond echter bekend als dé grappenmaker van de school.. Nouwja, gráppenmaker.. Eerder de pestkop. Want zijn grappen waren voor diegene álles.. Behalve leuk.. Voor de anderen waren ze wel leuk. Hij keek nogsteeds naar April en maakte vervolgens een 'fiet-fiew' fluit-toontje en wachte haar reactie grijnzend af.
|
|
|
Post by Lieke on May 12, 2008 20:43:35 GMT 2
April luisterde naar de woorden van Flora, die aanbood haar frans te leren, of zo vatte April dit op. Ze schudde lachend haar hoofd, waarna April nogmaals met haar hand door haar haar ging. "Ik frans? Nee, dat is echt helemaal níks voor mij!" Ze zag het al voor zich en ookal was ze nu goed in Toverdranken, April had absoluut geen talenknobbel. Ze luisterde naar Aylin die vertelde dat zij wel bij Sneep binnen kwam en geloofde dat graag. "Hmm... Sneep heeft altijd veel voor Zwadderaars gevoeld geloof ik..." zei ze langzaam, waarna ze even flauwtjes glimlachte. "Zijn eigen afdeling hè!" Flora vertelde dat ze dacht dat zij in de 6e zat, maar dat niet zeker wist. "Ja, dat denk ik ook, omdat je ook wat lessen met mij hebt toch?" Ook Aylin had de aanwezigheid van de Zwadderaars opgemerkt en die hadden blijkbaar bij deze opmerking besloten om zelf te laten zien dat ze aanwezig waren. Voor April het wist maakte één van de jongens - ookal wist ze zonder te kijken al wie het was - een "fuw-fuw" geluid je, waarna ze hem weer recht aankeek. "Ik zou je smerige mond maar dicht houden of ik plák hem dicht," riep ze tegen de jongen die het geluid gemaakt had, Kélian dus. Sorry, vaders boos.. Moet nu wel dus
|
|
|
Post by Merel on May 13, 2008 22:02:24 GMT 2
Aylin en Flora keken elkaar aan en haalde hun schouders op. Tja, dan niet. Hen maakte het niks uit. Flora en Aylin hadden wel het voordeel dat ze een talen wonder waren, anders hadden ze het nog behoorlijk moeilijk gehad, zo naar een andere school moetend. Vervolgens moest Aylin lachen. "Tja, dat ies toch wel een voordeel 'oor. Bij Sneep kan ick echt állies maken.. Daar staat wel tegenovier dat de 'alve school je van zelfsprekiend 'aat." Zei Aylin glimlachend. Ach, inmiddels werd zijzelf niet meer zo gehaat, tot ergenis van sommige andere Zwadderaars. Aylin was niet echt iemand die zomaar mensen vervloekte. "Oui Naturlemant. Lijkt me logisch dan. In iedergeval gezellieg. Gaan we eens een les onderste bovien zetten." Zei Flora met een knipoog. Bij het 'fiet-fuw' geluidje keken Flora en Aylin ook op. Aylin rolde met haar ogen en Flora zuchte. " 'Eb je 'en weer.." Zei Flora in haar zucht. Wat konden die jongens toch irritant zijn..
"Oooeeeh Horen jullie dat." Zei Kélian op een valse toon tegen de andere. "Nou worden we bang hé." ZEi een van de andere Zwadderaars die niet ver van Kélian vandaan stond. "Zullen we eens kijken hoe ver we kunnen gaan?' Stelde weer een andere voor, en Kélian knikte instemmend. Hij ging met een hand door zijn haar, en Arrogant als hij was liep hij op de Meiden af. "Zó damés. Aan het genieten van een vríje middag?" Vroeg hij op vriendelijke en nonchalante toon.
|
|
|
Post by Lieke on May 14, 2008 7:46:25 GMT 2
April luisterde naar de woorden van Aylin en besefte dat ze eigenlijk best rot tegen haar had gedaan. Naja, niet echt, maar die blik van net zei genoeg toch? Ze had gewoon een énorm grote hekel aan Zwadderaars... "Ah, hmm," eigenlijk wist April hier niks tegen te zeggen het was ook gewoon lullig dat ze zó bevooroordeeld was, terwijl Aylin eigenlijk hartstikke aardig was... "Is Toverdranken ook je lievelings vak dan?" veranderde ze dan maar snel van onderwerp. "Ja, oké, zal opletten in de lessen of ik jou zie dan!" antwoorde April, omdat ze zelf echt geen idee had bij welke les ze zamen met Flora zat.
April liet haar hand richting haar zak gaan, waar haar toverstok rustte en pakte het dunne hout vast. Haar blik was nu ook geïrriteerd, maar er hield zich ook een soort van verveling in schuil een blik die ze vaak had, als ze zich wat minder op haar gemak voelde... "Dat deden we inderdaad en hij was prima, totdat jíj erin verscheen..." zei ze, met dezelfde verveelde ondertoon in haar stem, ookal had April nog steeds haar toverstok vast. "En, oeps, ik geloof dat je je je mond alsnog gebruikt hebt..." mompelde ze rustig, waarna April haar toverstok ophief en deze op Kélian, waarna ze iets mompelde en er een paarsachtige lijn uit haar toverstaf spoot. Het was een makkelijke spreuk, waarna je mond dichtgeplakt zat, wat ze een keer van haar broer geleert had. Hij was makkelijk op te heffen als je wist hóe.
|
|
|
Post by Merel on May 15, 2008 8:19:00 GMT 2
Aylin dacht na over de vraag. Was toverdranken ook haar 'lievelings' vak? "Oui, ick denk eigenlijk van wel ja.." Zei Aylin uiteindelijk. Ze was er het best in en meestal vond ze het ook wel gezellig.. Al hoewel ze bij andere lessen ook behoorlijk veel lol kon hebben. Flora lachte vervolgens. "Ja goed idee. Want ick ken niet mijn 'ele rooster uit m'n 'oofd en al 'elemaal niet met welke afdelingen samien." Zei Flora grinnikend. "Maar 'et lijkt me gezellig." Vervolgde ze met een knipoog.
Kélian moest grijnzen. Dacht ze nou echt dat hij zo gemakkelijk te vervloeken was? Zoals gebruikelijk had hij allang zijn toverstok vastgehad en mompelde Nonverbaal een verdedigings spreuk zodat April haar spreuk hem nieteens raakte. "Aah en op het moment dat ik verscheen werd alles zeker alleen maar beter." Zei hij plagend terug en keek April uitdagend aan. De andere jongens liepen nu ook wat in zijn richting. "En m'n mond? Die gebruik ik wanneer ik die wíl gebruiken.. Daarvoor is het míjn mond ook nietwaar?" Zei hij nu met een zoete glimlach.
|
|
|
Post by Lieke on May 15, 2008 16:37:21 GMT 2
April luisterde naar Aylin, die vertelde dat Toverdranken haar lievelings vak was. Dat was het toch wel van elke Zwadderaar? Met Sneep als leraar hadden de zwadderaars het wel heel makkelijk. Zij was dan ook een echt speciaal geval, dat het ook háár lievelings vak was... "De mijne ook," antwoorde ze dan ook maar en keek daarna naar Flora, met een blik die meer zei dan hopeloze woorden, namelijk gewoon: En de jouwe? Flora had het uiteindelijk ook over haar rooster, die ze niet uit haar hoofd kende. April wel. Nou ja, niet dat ze hem uit haar hoofd geleert had, maar het zat er nu eenmaal in. Toch had ze geen vlouw idee waarneer ze Flora gezien had. Dát ze haar gezien had wist ze wel, maar bij welke les...? "Mij ook!" antwoorde April op haar gezellig-zegje, omdat ze verder niet wist wat ze anders moest zeggen... Natuurlijk wás het gezellig, dus dan was het logisch dat ze dat zei, toch..?
April had nog steeds haar toverstok in haar hand en had eigenlijk ook niet echt verwacht dat haar vloek hem zou raken. Niet dat ze zo drastisch mis had gemikt, maar het was meer dat Kélian nou niet echt het bepaald tovernaar leek die echt geen greintje verstand had van de toverkunst. "Hmm, zoiets. Al lijkt het er niet gezelliger op te worden, of vind jij van wel?" antwoorde April rustig. Ze speelde wat met de ritssluiting van haar tas, terwijl ze Kélian strak aan bleef kijken. "En dan zou ík nu graag willen dat jij jóú mond houd, zodat ik verder kan praten..." Antwoorde ze verder, terwijl April zich weer op Aylin en Flora richte. "Sorry.. Waar waren we gebleven?"
|
|