|
Post by Merel on Oct 26, 2008 14:53:40 GMT 2
Een herinnering kwam bij Mariël laatst een keer op. Ze wou Xander nogsteeds eens terug pakken op wat hij had gedaan, toen ze het met hem had gehad.. Daar zouden zij en Carmen nog eens voor zorgen.. Ze dacht terug aan die avond
|
|
|
Post by Madjic on Oct 26, 2008 15:20:02 GMT 2
Zijn voetstappen door de hal klonken hard door de stilte die er voor de rest heerste. Hij genot van de duisternis en de doodsestilte. Pas toen hij langs een deur liep die op een kier stond hoorde hij iets anders dan zijn voetstappen en zijn ademhaling. Hij bleef meteen stilstaan en hield zijn adem in om goed te kunnen horen wat hij hoorde. Hij herkende het lied niet, maar de stem wel. Een soort van glimlach verscheen op zijn lippen en hij draaide zich naar de deur. Zachtjes duwde hij hem open en keek naar binnen. Bij het raam zag hij de sitout van iemand. "Foei, wist je niet dat er een avondklok was? Je mag hier helemaal niet zijn." Zei hij met een plagende stem, die verdomt hard klonk door de nogsteeds vrij stille ruimte. Ondanks dat ze een van Griffoendor was, was Mariël anders. Ze maakte hem net iets milder en minder geobsedeert de wil van zijn ouders te volgen. Hij genoot ervan als ze bij elkaar waren en de smaak van haar lippen.
|
|
|
Post by Merel on Oct 26, 2008 15:50:48 GMT 2
Van de plotse stem was Mariël van schrik bijna van de vensterbank af gevallen. Het deed haar niet goed, die plotse stemmen. En ze had hem nou ook niet echt aan horen komen. Ze zat met haar gedachtes totaaal ergens anders. Pas toen ze de woorden tot zich had laten doordringen had ze door wíe het überhaupt had gezegt. Ze draaide zich om en keek naar de deuropening terwijl er een grijns op haar gezicht verscheen. Haar krullen zagen er mooi uit in het maanlicht wat een mooi effect gaf in het lokaal. "Sorry. Ik ben nou eenmaal niet zo braaf. Al kan ik dat ook wel van jou zeggen.. Hoor jij niet te slapen?" Antwoordde ze plagend. Xander kon je nou eenmaal wel iemand noemen die je tot 'foute vriendjes' rekent als je zelf in Griffoendor zat. Boeide dit Mariël ook maar iets? Niet echt hea..
|
|
|
Post by Madjic on Oct 26, 2008 16:20:38 GMT 2
Xander grinnikte om halve val actie en liep het lokaal verder in toen ze tegen hem sprak. "Tja, uik weet heel goed dat jij geen braaf klein meisje bent. Ik denk dat dat dan ook wel de rede is waarom ik je zo mag. En van dat andere heb je gelijk, al hoor ik niet al te slapen. Klinkt net alsof de grote zus dat tegen zijn zusje zegt." Hij zweeg even toen hij nadacht over wat hij zei. Zijn zus had hem nooit gezegds dat hij op bed hoorde te liggen, maar dat kwam ook wel omdat het meestal andersom was. "Maar vertel eens lief, wat doe je hier helemaal alleen? Ik had niet verwacht je hier in het donker aan te treffen." Zijn stem was eigenlijk volledig veranderd. Het klonk wat zachter en tederder, totaal niet Xander-achtig. Het was ook zeldzaam dat hij zo sprak. Het was eigenlijk alleen als hij alleen was met Mariël.
|
|
|
Post by Merel on Oct 26, 2008 16:45:56 GMT 2
Mariël glimlachte en ging met haar hand door haar krullen heen. "Aha.. Vandaar. Jij niet braaf, ik niet braaf, wij zijn stout.. Mm past wel bij elkaar." Zei ze glimlachend. Ze bleef op de rand van de vensterbank zitten en keek naar Xander hoe die steeds dichterbij kwam. Het zag er mooi uit in de glinstering van het maanlicht, wat het enige licht was dat in de kamer scheen. "Tja, iemand moet toch een beetje op je letten. Dan niet je zus, maar ik." Zei ze met een knipoog. Niet dat er ook maar iets van waar was. Ze hoefde totaal niet op hem te letten. Evenmin lette hij op die manier op haar.. Dacht ze tenminste. "Wat ik hier doe? Gewoon zitten en denken.. Niet veel eigenlijk. Ik had jou ook niet verwacht. Wat doe jij hier?" Vroeg ze glimlachend.
|
|
|
Post by Madjic on Oct 26, 2008 17:02:48 GMT 2
"Ow is dat waarom we bij elkaar passen? Hm, ik vind het wel een goede rede." Zei hij terwijl hij langzaam naderde. ZIjn ogen onderzochten haar van top tot teen met een zacht en toch critice blik. Aan de ene kant deed ze hem iets maar aan de andere kant bleef ze een grif en zou ze niet geaccepteerd worden. Hij had al een tijdje geleden besloten om maar te kijken hoe ver het ging. Toen hij zo goed als bij haar was bleef hij stil staan. "Let je op mij? Dat is helemaal niet nodig hoor, er zijn dingen die ik niet goed doe. Maar andere regels zou ik nooit verbreken." Ondanks zijn karakter was hij wel trouw aan de mensen die wel iets voor hem betekende. "Maar weet je, ik kan wel leuke dingen bedenken om te doen met je tijd in plaats van op mij te letten. Of juist die je kan doen om die tijd leuker te maken." Zei hij iets wat uitdagend. De neiging om toch dichtrer naar haar toe te gaan onderdrukte hij zonder problemen. "Ik ben weer bezig met een wat slapeloze nacht. Mijn hoofd zit net iets te vol met berichten die ik de afgelopen week heb ontvangen. En dingen die ze vinden dat ik moet doen maar waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb. Dan is de stilte van het kasteel in de nacht een perfect moment om gewoon te ontspannen."
|
|
|
Post by Merel on Oct 26, 2008 21:30:48 GMT 2
Mariël glimlachte en knikte even. Haar logica was meestal erg onlogisch wat het soms toch wel weer logisch maakte.. Ofzo iets.. Ze grinnikte nogmaals en keek naar Xander. Ze zag dat ze werd bekeken maar ze bleef glimlachen. Het boeide haar niet zo veel eigenlijk. "Ik weet het.. Ik hoef me écht geen zorgen te maken over jou.. Daar ben je veel te lief voor." Zei ze met een knipoog voordat ze verder ging. "Maar ik denk inderdaad dat er vele leukere dingen zijn om te doen. Dus als je ideeën of voorstellen hebt.. Roep ze maar.. Ik luíster naar je!" Zei ze glimlachend.. Wel bleef ze wat zachter praten, het was nogsteeds midden in de nacht en ze wou niet betrapt worden door docenten ofzo. "Ach je moet je ook eens ontspannen jochie." Zei ze en ze masseerde zijn schouders, voor hoever dat kon.
|
|
|
Post by Madjic on Oct 26, 2008 22:35:01 GMT 2
Xander lachte. "Ik, lief? Hoe kom je nou toch op zulke onzin. Ik ben alles behalve lief, ik ben gemeen en slecht. Lief komt enkel in mijn woordenboek voor als het over jou gaat." Grinnikte hij en kon even niet geloven dat hij zulke zoete koek praatte. Hij deed een stap naar haar toe en zette een van zijn handen op de vensterbank naast haar. De andere streek even over haar wang. "Ik weet nog niet precies wat mijn idee is eigenlijk. Misschien moeten we samen iets gaan bedenken." Zei hij ook met een zachte stem. Ondanks dat het masseren niet helemaal lukte, voelde het wel fijn. "Ik ben niet zo heel goed in me ontspannen, dat weet je toch wel? Maar dit helpt wel." Hij glimlachte zwak. Hij boog zich een beetje naarvoren en gaf haar een kus op haar wang. Afstandig, maar toch niet instaat de verleiding te weerstaan.
|
|
|
Post by Merel on Oct 27, 2008 16:19:36 GMT 2
Mariël moest lachen. Zoals eigenlijk altijd lachte ze veel. "Je bent super gemeen en super slecht, maar gelukkig niet tegen mij." Zei ze en ze stak plagend haar tong uit. Ze stopte met Masseren wat naar haar mening toch al niet zo super ging en legde haar hand op zijn hand die op haar wang lag. [ :? ] "Samen iets bedenken.. Hmmm.." Begon ze maar het eindigde in een gaap. "Oho.. Ik ben eigenlijk best wel moe.." Giegelde ze vervolgens. Niet dat ze zin had om naar bed te gaan. Ze keek hem aan in het licht van de maan. "Moet je eens een lekker ontspannen bad nemen.. OF een echte massage ofzo.. TEnminste, dat doen meiden altijd.." Glimlachte ze. Ze giegelde weer toen hij haar een kusje gaf. Hij was haar eerste 'echte' vriendje, dus ze vond het in zekere zin toch nog even wennen.. Niet dat ze het érg vond..
|
|
|
Post by Madjic on Oct 27, 2008 23:21:22 GMT 2
Xander grinnikte. "Als je moe bent moet je gaan slapen. EN niet hier in het lokaal zijn met enge en gevaarlijke types als ik. Dat is heel erg slecht voor je weet je." Hij voelde de neiging haar te zoenen, maar was toch terughoudend. Hij wist niet of zij dat wel wilde, ze liet in ieder geval niet heel veel blijken. "Ik wil geen massage tenzij deze van jou afkomt. Kom nou, zomaar iemand aan me laten komen die ik niet ken, nee dank je. Dan ben ik liever gespannen. EN trouwens, enkele uren of minstens een dag daarna is die ontspanning toch wel weer verdwenen." Grinnikte hij. "Met mij zus in de buurt kan ik me niet helemaal goed ontspannen, helaas." Er gleed een wat duistere blik over zijn gezicht toen hij aan zijn zus dacht. Ze lapte de laatste tijd mee regels aan haar laars dan dat hij kon bedenken en dat was niet goed.
|
|