|
Post by Ridje on Mar 29, 2009 23:01:16 GMT 2
Haar blik stond op onweer en het getik van haar vingers op haar arm, die ze over elkaar heen had geslagen, en het getik van haar schoen op de droge takjes op de grond voorspelde dat Teyla niet vrolijk was. "Suf beest. Als je niet geaaid wil worden kan je ook gewoon voortaan hellemaal weg blijven. Je weet dat ik niet van wachten hou!" Gromde Teyla pissig en schopte een steentje weg waarna ze zich weg draaide van de bomen en weer richting de school begon te lopen, net toen ze onder de bomen vandaan kwam wierp een schaduw zich over haar heen en Teyla stopte en keek pissig voor zich uit waarna ze geiriteerd met haar ogen draaide. De zwarte enorme draak was achter haar neer gedaalt en liep schuldig en met gebogen hoofd richting zijn baasje. Hij wist dondersgoed dat ze niet van wachten hield en hij had er spijt van. Daarom stopte hij precies achter Teyla en snoof aan haar waarna hij nog steeds met zijn kop zo laag mogelijk tegen haar rug duwde. "Ow nu komt meneer wel opeens, en dan moet ik maar weer lief voor je zijn." Gromde Teyla kwaad en keek geiriteerd om naar haar huisdier. Ze kon eigenlijk niet boos op hem blijven maar hij moest voelen dat hij haar niet moest laten wachten. Scales piepte schuldig en keek haar liefjes aan waarna hij zich op de grond liet zakken en haar smekend om aandacht aan keek. Teyla schudde met haar hoofd. "Suf beest." Mompelde ze dan zacht waarna ze de enorme kop omhelsde en knuffelde.
|
|
|
Post by Madjic on Mar 30, 2009 13:44:46 GMT 2
"Zip, zip, zippo, zip. Zip, zip, zip, zippediezip." Vrolijk als ze was huppelde een donkerharig meisje tussen de bomen door. Om haar benen rende een puppie vrolijk heen en weer. Hij bleef geruisloos, of in ieder geval... hij kreeg het voor elkaar om niet te blaffen, maar om de zoveel tijd struikelde hij over zijn eigen poten en schoof hij een stukje over de grond. Daarbij kwam dan wel weer geluid vrij. Op haar schouder zat weer een ander klein geval, maar die viel niet zo op. Het muisje zat stil, voor hoever dat kon op de stuiterende River. Toen een gekke geur zijn neusje binnen dreef sloeg hij echter op tilt. Hij begon keihard in Rivers oor te piepen en beklom snel haar hoofd. Geschrokken bleef het meisje stil staan. "Ow wat is er Pup? Ben je een beetje geschrokken?" Ze klonk rustig, maar was toch wel een beetje op haar houde. Je wist maar nooit wat er ineens uit de bosjes kon duiken. Er schoof een schaduw even over hen heen, waardoor ook het hondje bescherming bij zijn baasje zocht. River pakte hem snel op en dook de bosjes in. "Ssst, geen geluid." Fluiosterde ze tegen haar diertjes en bleef daarna zelf ook doodstil. Pas toen ze een sztem hoorde die ze herkende, namelijk die van Teyla, ontspande ze en liet de grip op haar beestjes wat losser. Ze had echter nog geen zin om naar de ouderejaars toe te rennen en besloot dat nog even leuker om om haar te bespieren. Zed duwde wat takjes weg en kon toen net wat verderop, Teyla en haar draak zien staan. Ze giechelde zachtjes om hoe Teyla deed, maar had ergens ook niet anders verwacht.
|
|
|
Post by Ridje on Apr 4, 2009 13:33:17 GMT 2
Scales bromde tevreden toen Teyla hem knuffelde en sloot zijn ogen. Teyla grinnikte en gaf een klopje op de kop van de draak en liet hem dan los. "Ik hoop niet dat je weer achter de vrouwtjes draken aan zat. En dan te bedenken dat je hen boven mij verkiest." Mompelde Teyla en ze sloeg haar armen over elkaar en keek haar draak doordringend aan. Scales had echter de geur opgepikt van een ander persoon en keek van Teyla om naar de bomen. Met een scheve kop wou hij richting de bomen lopen maar Teyla hield hem net op tijd tegen. "Ik zou maar tevoorschijn komen wie daar ook is. Of je wilt geroosterd worden." Grinnikte Teyla terwijl ze voor de draak bleef staan, het enorme beest keek over Teyla heen naar de bomen en wachtte rustig af. Hij zou niks doen voordat Teyla zei dat hij wat moest doen. Afwachtend keek Teyla tussen de bomen door. "Nou? Komt er nog wat van? Je heb 3 tellen." Grijnsde Teyla gemeen, ze vond het niet erg om bespied te worden, hellemaal niet als er de kans was dat het een leuke jongen zou zijn, maar als ze eenmaal doorhad, of als Scales het doorhad, dat er iemand was dan wou ze weten wie haar bespiedde.
|
|
|
Post by Madjic on Apr 5, 2009 2:09:16 GMT 2
River knipperde even met haar ogen en giechelde zachtjes. Ze legte haar hnd op Mouse zijn kop omdat deze bibberend tegen haar aankroop. De draak was misschien wat groter, maar eigenlijk maakte het helemaal niets uit. Ze hadden beide aandacht nodig en wilde beide hun baasje niet teleurstellen... ofzo. Toen ze mertke dat ze betrapt was bleef ze nog stil zitten. Misschien hoopte ze eigenlijk dat de draak zich zou bedenken en zich weg zou draaien, maar dat deed hij duidelijk niet. Dan maar tevoorschijn komen, niet dat ze dat niet van plan was. "Een, twee, drie. Wie niet weg is, is gezien." Riep ze en sprong met Pup op haar schouder en Mouse in haar armen de struikjes uit. "Hoi Teyla. Ik wilde je niet bespieden, maar ik wilde je ook niet storen... en ik wilde niet weggaan. Dus het was een beetje een beetje moeilijke keuze." Zei ze onschuldig als ze op dat moment was.
|
|
|
Post by Ridje on Apr 5, 2009 15:38:14 GMT 2
De geur van Mouse drong bij Scales door en het maakte zijn neus aan het kriebelen. Toen River ook nog met de puppy dichterbij kwam werd de geur alleen maar sterker waardoor Scales moest niezen. Een koude vlaag ging over Teyla heen die nog steeds voor de draak stond en ze rilde van de plotse kou. Haar blik stond ook meteen weer op onweer terwijl ze om keek. "NIET...OVER..MIJ..HEEN...NIEZEN..SCALES!!" Krijste het meisje dan en ze gaf een tik op de draak zijn neus. Die keek schuldig neer op zijn baasje en zakte dan neer en keek nieuwsgierig naar River en dan vooral Mouse en Pup. Nog wat gefrustreerd keek Teyla weer naar River en glimlachte dan vriendelijk waarna ze haar armen weer over elkaar heen sloeg. "Geeft niet liefje." Zei Teyla dan en ze meende het ook. Ze kon ergere mensen bedenken die haar bespiedde. Ze stak haar hand uit naar Mouse en grijnsde naar het beestje. "Hey die is gegroeid." Zei ze dan vrolijk. Ze keek even van Mouse naar River met een glimlach en dan om naar Scales die River en haar huisdiertjes nog steeds in de gaten hield. "River haar huisdieren zijn tenminste rustig en braaf." Klaagde Teyla dan tegen de draak die een zachte piep uit slaakte.
|
|
|
Post by Madjic on Apr 7, 2009 19:34:32 GMT 2
River kon het niet laten om zachtjes te giechelen. "Eigenlijk was het best lief hoor, zo'n nies uit zo'n groot en gevaarlijk monster. Maar hij is wel een beetje zielig als hij zo kijkt." Ze wees naar de draak met een meelevende blik in haar ogen. Ze wist zeker dat hij Teyla alleen maar wilde beschermen, ook al vormde zij niet zo'n bedreiging. "Maar ik ben blij dat het niets geeft, want ik bedoelde het echt, echt, echt niet zo." Ze glimlachte lief en gaf Mouse een knuffel toen ze over hem begon. "Zijn kop is lijkt het hardst te groeien, want die blijft net iets te groot voor zijn lichaam. Maar hij is zooooooo lief! Voor al hij ligt te slapen." Bij het laatste keek ze even bedenkelijk, maar grijnste toen. "Want als hij slaapt, maakt hij geen lawaai en maakt hij mijn kleren niet kapot." Ze giechelde weer een keer, maar ditmaal omdat Pup langs haar nek kroop en dat kietelde een beetje. Ze zette Mouse op de grond, waarnaar die meteen tussen haar benen dekking zocht voor het grote gevaarte voor hen, en pakte Mouse snel. "Ze zijn niet altijd lief en braaf. Alleen als ze slapen en bang zijn." Grinnikte ze en zette het muisje op haar hoofd.
|
|
|
Post by Ridje on Apr 22, 2009 15:26:12 GMT 2
Teyla keek even naar Mouse en dan weer naar River waarna ze met haar ogen draaide en omkeek naar Scales die zijn blik gelijk op haar richtte en haar schuldig aan keek. “Je weet het wel suf beest.” Mompelde Teyla en ze grijnsde. Ze draaide weer naar River en knipoogde naar haar. “Hij is ook wel lief. Hij moet alleen niet over mij heen niezen. Als ik het koud wil hebben ga ik wel in de kerkers zitten.” Klaagde het meisje dan waarna ze naar River boog en Mouse over zijn kop streelde. “Grote kop of niet hij is heel lief. Hij kijkt ook zo onschuldig.” Zei ze dan en keek liefjes naar de pup. “Maar dat heb je met zoveel dieren,” Teyla zweeg even en dacht na. “En eigenlijk ook met veel mensen. Als ze slapen zijn ze het liefst.” Grinnikte ze dan en keek naar Pup die op Rivers hoofd werd gezet. “Mouse kan ik me nog bij voorstellen maar volgens mij is Pup altijd lief.” Zei ze dan vrolijk. Scales merkte meteen op dat Mouse op de grond werd gezet en bleef zo laag mogelijk bij de grond terwijl hij richting de benen van River bewoog en keek naar de pup. “Geen zorgen Mouse hij doet niks. Je kan hem beschouwen als je grote speelkameraatje.” Mompelde Teyla en ze hurkte voor River en keek naar Mouse.
|
|
|
Post by Madjic on Apr 28, 2009 21:30:34 GMT 2
"Misschien dacht hij wel wat je het eigenlijk heel warm had van de warmte die hij uitstraalt door de liefde die hij voor jou voelt." Giechelde River en pakte haar handen achter haar rug bij elkaar. Ze keek onschuldig naar Scales en Teyla, waarna ze naar haar voeten keek. "Ja, hij is een drukke lieverd en hij is gek. Maar dat heeft hij misschien wel een beetje van mij geleerd." Zei ze, opnieuw met een giechelte in haar stem. Ze was heel vrolijk en werd ook altijd een beetje vrolijk als het om haar diertjes ging. "Pup is niet altijd lief! Hij maakt me s'avonds vaak wakker en bijt me wel eens. Hij kan heel gemeen zijn... maar soms ook wel lief, want hij doet wel schattig als hij bang is." Ze keek even bedenkelijk, maar knikte toen toch nog. Ze volgte Teyla met haar ogen en grinnikte zacht toen Mouse eerst was naar achteren deinste, maar daarna toch nieuwsgierig met zijn neusje naar voren kwam. Want stiekem wilde hij wel weten wie dit was, ookal bbegreep hij niet wat ze allemaal zei.
|
|
|
Post by Ridje on May 3, 2009 0:25:17 GMT 2
Teyla keek even verbaasd naar River maar begon dan hartelijk te lachen. Het was zelfs zo erg dat ze er pijn van kreeg in haar buik en tranen in haar ogen. “Ja..ja…jaja..haha..dat..kan ook ja.” Bracht Teyla dan uit tussen het snikken van het lachen door. Het was lang geleden dat iemand haar zo aan het lachen had gemaakt en dankbaar keek Teyla dan ook naar River. ‘Het is een tijd geleden dat iemand me zo aan het lachen maakte. Je bent een lieverd Riv.’ Dacht Teyla en ze kwam weer overeind toen ze River hoorde en keek naar Pup. “Wat hoor ik daar kleintje! Niet Rivie wakker maken en bijten he.” Zei ze dan waarschuwend en ze keek naar Pup. Niet dat ze verwachte dat het beestje het begreep. Scales keek geïnteresseerd naar Mouse en keek vriendelijk naar het beestje dat zo gigantisch klein was vergeleken met hem. Teyla klopte Scales kort op zijn kop toen hij dichterbij kwam. Van haar draak ging Teyla’s blik weer naar River en ze glimlachte vrolijk. “Net zo drukke lieverd of net zo gek bedoel je?” Vroeg ze dan met een giechel.
|
|
|
Post by Madjic on May 3, 2009 0:41:09 GMT 2
River keek eerst even bezorgd naar Teyla en dacht eerst even dat ze pijn had ofzo. Maar toen ze merkte dat het alleen maar lachen was glimlachte ze en giechelde ze er even om. Het was raar om iemand zo erg te zien lachen, maar wel erg grappig. Toen ze Teylas stem hoord knipperde ze even langzaam met haar ogen. Maar voor ze kon bedenken dat Teylas lippen niet hadden bewogen terwijl ze het hoorde had ze al iets gezegd. "Ik ben blij dat ik je opvrolijk en ik vind jou ook heel lief. En een beetje raar, maar volgens mij is dat niet zo erg." Zei ze vrolijk en een beetje kinderlijk. Pup richtte zich eenbeetje op en kwam met zijn neusje al wiebelend naar Teyla. "Het is goed dat je niet bang bent voor muisjes. Sommige meisjes beginnen te gillen als ze hem zien en dan maken ze hem bang." Mouse blafte een keertje en leek ineens de moed hebbenn gevonden iets te doen. Hij kwam wat naar voren en liep langs Teyla heen naar de draak. Hij was wel wat op zijn houde, maar duidelijk had hij wel iets van zelfvertrouwen.
|
|