|
Post by anneloes on May 16, 2007 18:06:16 GMT 2
Oké. zei Alette toen ze eindelijk de ingestorte gang hadden gevonden. De trappen veranderde weer eens en toen moesten ze een hele omweg nemen. Alette zat op een stuk (kapotte) muur en bereidde zich voor hoe ze het aan Tess zal gaan vertellen. gewoon vertellen, dat is het beste. Uuuhmm... Eigenlijk... Ik lijk wel een stoere meid met veel vrienden alleen ik ben eigenlijk bang dat NIEMAND mij aardig vind. Volgens mij zijn er een deze wereld alleen maar nepvrienden. En ik schaam me ervoor dat ik dat denk dat ik geen een echte vriend heb, maar ik kan er niet vanaf komen. Dus ik weet niet of jij ook een nep of echte vriend ben. En ik kan de gedachte niet uit mijn hoofd zetten dat je een nepvriend bent. Alette schaamde zich kapot toen ze dit vertelde. En heb jij ook zo'n soort geheim als die van mij?
|
|
|
Post by birgit on May 16, 2007 18:18:21 GMT 2
Ik zal je vertellen dat ik geen nep vriend ben. Ik wil met iedereen vrienden worden. Maar sommige niet met mij bijv.: Anne en Jade willen geen vrienden met me zijn want ze denken dat ik zo'n trutje ben. maar dat ben ik niet. Ik probeer echt tegen iedereen aardig te doen. Alleen niet tegen mijn vijanden maar die heb ik niet. EIgenlijk wel... Tess schaamde dat ze zei dat ze een geheim had. Dit is mijn geheim: Ik ben verliefd op Jake. Maar ik denk dat hij meer op Terry is. EN dat hij nooit beter word en dood gaat. Ik heb dit nog nooit aan iemand vertelt. Ik hoop dat je het tegen niemand zegt. Ook niet tegen je kat... Tess werd rood en kreeg een traan over haar wang. Ze wou nou ff niet huilen. Dit was zo'n mooi moment om niet te huilen.
|
|
|
Post by anneloes on May 16, 2007 18:25:27 GMT 2
Alette sloeg een arm on Tess heen. Ik zal het echt aan niemand vertellen. Beloofde ze. Alette moest nu ook huilen van de medelijden met Tess maar waarschijnlijk meer om de spanning van haar eigen geheim. En nu pas geloofde ze dat de hele wereld niet uit nepvrienden bestond. En alleen maar uit echte vrienden en vijanden. Of vrienden die je in de steeklaten zoals: Jade. Alette wou Jade nooit meer spreken. En ze wou alles kwijt over vijanden en vrienden. Maar Alette durfde niet als eerste te beginnen dus ze hoopte dat Tess begon te praten.
|
|
|
Post by birgit on May 16, 2007 18:28:53 GMT 2
Maar waarom was je bang dat niemand jou aardig zou vinden? Tuurlijk vindt iemand jou wel aardig. Ik wel. Tess glimlachtte. Had ze dit nou gezegd? Of was het een droom?
Tess omhelsde Alette en hield haar heel lang vast. Toen ze opeens Alette los liet en Verder ging praten. Wil je nog wat anders vertellen of kwijt hebben??? Dan kan je het nu zeggen. Tess glimlachtte lief naar Alette. Ze had nu een echte vriendin gekregen.
|
|
|
Post by anneloes on May 16, 2007 18:42:53 GMT 2
Alette moest even nadenken. Ze had eigenlijk nog zo veel te vertellen aan Tess, maar op dit moment wist ze niks meer. Ze was zo blij dat ze Tess nu had en wou er altijd voor haar zijn. Ze was zo aardig...
Plots, ging de deur woest open. Sneep kwam woest binnen met een rustige Perkamentus achter zich aan. Sneep liep erg te schelden zo te zien had hij ruzie gehad. Toen hij Alette en Tess zag staan keek hij stom verbaasd en begon meteen daarna te vragen: Wat doen jullie hier nou weer?zei Sneep een boze en luide toon. Ik moest de muur opruimen als straf.zei Alette. Oké, maar jij dan Tess? vroeg perkamentus Tess terwijl hij haar doordringend aankeek.
|
|
|
Post by birgit on May 17, 2007 17:21:05 GMT 2
Tess keek Alette boos aan. Waarom liet ze haar stikken. Tess glimlachte lief naar perkamentus en zei: Ik help Alette bij het opruimem. Tess keek naar Sneep om te kijken wat hij ervan vond...
(Anneloes doe jij de hele tijd Perkamentus en SNeep???)
Tess paktte een schep die er stond met nog een schep, toen liep ze naar het puin en toen ging ze vast graven...
|
|
|
Post by anneloes on May 18, 2007 17:30:46 GMT 2
Ja, inderdaad, Tess was zo aardig om me te helpen bij het opruimen. Ik heb het gevraagd aan Anderling en het mocht. zei Alette. Ze keek Tess boos terug aan. Ze liet Tess toch niet stikken? Of wel? Waarom had ze dan dat gevoel dat Tess het gevoel had dat ze haar liet zitten? Ze had gewoon beter meteen kunnen zeggen dat Tess haar hielp. Dan had Tess het niet zelf hoeven te zeggen. Maar daar was het nu al te laat voor.
Aan het gezicht van Perkamentus te zien vond hij het nogal een rare smoes. Alette hoopte dat hij niet aan Anderling ging vragen of Alette het gevraagd had. Want dat zat ze dik in de knoei. Maar Perkamentus liep (gelukkig) door.
Alette keek Tess aan en had het gevoel alsof ze iets helemaal verkeerd gedaan had.
|
|
|
Post by birgit on May 18, 2007 18:13:22 GMT 2
Toen Perkamentus en Sneep vroeg Tess aan Alette: Waarom zei je dat jij straf had, dat je dan moest opruimen. Waarom zei je niet meteen dat ik meehielp? Ik dacht echt dat je me liet zitten. Tess zei het aardig maar het klonk boos. Ze bedoelde het niet boos maar het leek wel zo.
Tess ging vast graven. Ze wachtte inmiddels op het antwoord van Alette...
|
|
|
Post by anneloes on May 18, 2007 18:42:05 GMT 2
Sorry, ik dacht er net pas aan. Ik heb het beter meteen kunnen zeggen. En ik hoop echt niet dat Anderling het te weten komt dat ik aan het liegen ben geweest...
Toen viel Alette een tijdje stil omdat ze niet wist wat ze moest zeggen en als ze wat verkeerd zei was ze bang dat Tess daar raar op zou reageren. En ze was bang dat ze dan geen vriendin meer met haar zou willen zijn.
Zullen we beginnen met opruimen? stelde Alette voor. Dan zijn we eerder klaar. Toen leek Alette voetstappen te horen en gehijg...
|
|
|
Post by birgit on May 18, 2007 18:44:17 GMT 2
Ja is goed. Wacht stil. Ik hoor iemand... Tess hoorde het ook. Ze ging dicht bij Alette staan. Hopelijk zouden ze elkaar beschermen..
Tess rilde helemaal. Misschien was het Anderling wel. Of een spookwolf.
Die waren er hier heel veel. Het waren wel voetstappen. En gehijg dus wie weet....
|
|