|
Post by Lisa .. on May 31, 2007 19:39:15 GMT 2
Een zucht was zacht hoorbaar. Vlakbij een beeld van een heks, wat voor sommige bekend stond als het beeld van de heks die de geheime gang naar Zacharinus 'blokkeerdde'. Naast het beeld zat Meera, op de grond, in een gedoken. Haar knieeën had ze opgetrokken en haar armen erom heen geslagen. Het kon haa rniet schelen of andere leerlingen nu langskwamen en haar uitlachden, irriteerde of andere dingen, daar had ze geen zin of energie voor. 'Wat is het toch allemaal de laatste tijd. Rechtzaak Ryanne met als gevolg dat heel Zwadderich in een begrafenis sfeer is, de omgang met andere afdelingen en al die vreemde kleine dingen. En dan is er ook nog mezelf. Toen haar gedachten bij zichzelf uitkwamen keek Meera even op. Het was laatst op de zandpaden gewoon eng geweest. Haar aggressie kon ze mee leven, ze was niet anders gewend. Maar de gevolgen ervan die bij de zandpaden gebeurde waren nieuw, niet gewend. De duizeligheid, zwakheid, geen energie of kracht meer hebben om te kunnen lopen, toveren of anderen dingen en gewoon hoofdpijn. Ze moesten snel als 1 groep, als 1 gezamelijke afdeling, wat gezellig gaan doen, zij samen met de Zwadderaars. Ze zouden met z'n allen afleiding moeten hebben en weer eens kunnen lachen, grijnzen en lol kunnen hebben zonder dat het ergens over gaat. Bij die gedachten klaarde haar gezicht iets op en keek even voor zich uit.
|
|
|
Post by Merel on Jun 5, 2007 18:38:28 GMT 2
Rachanna en Aylin liepen door een gang. Ze waren druk aan het praten over van alles. Aylin keek op en zag Meera zitten. Rachanna keek ook om. Ze liepen naar haar toe en plofte aan weerzijde van haar neer, gewoon voor de gezelligheid. "Hey Meer, hoe gaat het ermee." Vroeg Rachanna om een toon zachter dan normaal. Ze wist niet waarom. "Bonjour." Zei Aylin alleen en keek naar Meera.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 5, 2007 21:59:56 GMT 2
Meera had even somber voor zich uitgestaard en schudde haar hoofd toen Rachanna en Aylin naast haar gingen zitten. Ze glimlachde zwak even en knikte naar de 2 meiden. 'Het gaat,' zei ze tegen Rachanna met een poging om het er nog een beetje positief uit te laten komen wat niet echt lukte. 'Waar hadden jullie het over, het klonk zo vrolijk?' vroeg ze om niet over zichzelf te hoeven beginnen.
|
|
|
Post by Merel on Jun 6, 2007 15:40:40 GMT 2
"Gewoon over Jongiens. Zij zegt dat Draconic viel mooier ies dan Chris, Maar dat viend ick niet." Zei ze en grijnsde flauw naar Rachanna. Rachanna keek even gemeen naar Aylin. "Draco is gewoon veel mooier!" Zei ze en het klonk erg overtuigend. "Maar wat is er nou Meer? Ik kan aan je zien dat er iets is." Zei ze daarna en keek haar vriendin een beetje bezorgd aan.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 6, 2007 18:50:29 GMT 2
Even grinnikte Meera, het waren van die nutteloze discussies maar wel grappig. Daarna keek ze Rachanna even aan en zei:' Er is niets echt iets bijzonders, ik was wat aan het nadenken over allerlei dingen en daar werd ik niet bepaald vrolijk van, sfeer in afdeling,rechtszaak en laatst bij de zandpaden.' Meera liet even een stilte vallen. 'Weet niet waarom maar ik moest gewoon even voor mezelf ergens alles op een rijtje zetten, had ik even meer behoefte aan dan leuke jongens.' zei ze spotten op het laatst.
|
|
|
Post by Merel on Jun 6, 2007 18:56:29 GMT 2
Rachanna grinnikte en Aylin gaf Meera een por in haar zij. " 'Et was andiers 'eel grappieg 'oor!" Zei ze grijnzend alleen wist ze wel wat Meera bedoelde.
"Ja je hebt gelijk. Eigenlijk moeten we de boel daar eens wat opvrolijke.. Het is inderdaad net een begravenis." Zei Rachanna en ging bedenken hoe ze dat op konden lossen. "Heb je al iets in gedachte? Behalve alle leuke jongens die we uit moeten nodige.. Nouwja voor mij is een genoeg." Voegde ze eraan toe.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 6, 2007 19:05:43 GMT 2
Meera maakte even naar aanleiding van de por van Aylin een rare kronkel en lachde even zwak. 'Snap ik wel hoor.' zei ze knipoogend. 'Ik had het er laatst met Draco in de leerlingenkamer, we moeten eens met gewoon alle mensen van Zwadderich voor wie het geldt, en we weten wel wie dat zijn, eens een dagje of een paar dagen weg. Zoals het vroeger was, lachen om niks.' zei Meera vervolgens.
|
|
|
Post by Merel on Jun 6, 2007 19:18:31 GMT 2
Rachanna knikte. "Lijkt me een geweldig idee eerlijk gezegt." Zei ze en glimlachte even. "Gewoon zoals we dat vroeger ook zovaak hebben gedaan. Even geen zorgen en alles aan ons hoofd. Klinkt nu echt geweldig."
Aylin keek van Meera naar Rachanna. "Zoals vroeger? Maar dan mag ick niet mee denk ick?" Vroeg ze een beetje teleurgesteld.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 6, 2007 19:28:39 GMT 2
'Precies Rach, zo dachten wij er ook over.' zei Meera terwijl ze Rachanna aankeek. Daarna keek ze Aylin aan en zei:' Ik bedoel meer de mensen met wie we hecht zijn, dus met de hele Zwadderich afdeling bedoel ik die mensen en niet alle eerstejaars en die erbij.'
|
|
|
Post by Merel on Jun 6, 2007 19:32:19 GMT 2
Rachanna legde haar hand op Meera's schouder. "Laten we dan snel iets regelen. Ik denk hoe eerder hoe beter."
Aylin keek even voor zich uit. "Ick ben opzich een eerstejaars. Maar 'et maakt niet uit als ick niet mee mag. Ick snap het best. Jullie boedlien dan zeker, Jullie twee, Draconic, Thomas, Chloë? Of nog iemand?" Vroeg ze. Ze vond het wel jammer, maar begreep het ook.
|
|