|
Post by melien on May 27, 2007 9:47:29 GMT 2
Aaron werd zich toen, op dat moment, bewust dat Lili er nog was. "Nee. Dat doe ik niet." antwoordde hij op haar vraag. Hij liet zijn vingers zachtjes over de snaren springen waardoor je een grappig geluid kreeg. Daarna pakte hij zijn notenboek en sloeg die open op de bladzijde waar zijn potlood lag. Hij was begonnen met een nieuw liedje maar die was nog niet af. Hij zette er de springende noten achter met potlood. Daarna speelde hij het liedje vanaf het begin.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 10:20:11 GMT 2
'Waarom niet, je speelt echt goed' klonk het vanaf Lili's kant. Haar hoofd draaide naarde kant van het rozenperk waar vrij veel leerlingen waren. Ze herkende er een paar, maar nergens kon ze een goede vriend ofzo vinden. Ze bleef gewoon liggen en begon zachtjes te fluiten.
|
|
|
Post by melien on May 27, 2007 10:25:27 GMT 2
"Gewoon..." begon Aaron. Hij maakte zijn zin echter neit af, want hij wist niet hoe hij moest uitleggen waarom niet. Het was meer een gevoel dat het hem vertelde. Hij stopte even met spelen en keek naar Lili. Hij vroeg: "Ga jij nog naar de rechtzaal van Ryanne?". Hij wachtte geduldig af. Hij wist op dat moment toch niet hoe hij verder moest met het liedje. Op de een of andere manier was hij er niet helemaal bij met zijn gedachten. Bij het schrijven van een liedje dan hea.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 10:37:33 GMT 2
'Misschien moet je eens voor een groep spelen of een keer in je leerlingenkamer.' stelde Lili voor. Ze ging rechtop zitten en keek hem even aan. 'We zijn toch verplicht om te gaan? En zoniet zou ik denk het wel gaan, niet zozeer om Ryanne ofzo maar meer omdat ik nog nooit een rechtzaak of iets dergelijks heb meegemaakt, ben benieuwd hoe dat hier verloopt. Dus eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid.' Even stopte ze. 'Ga jij?' vroeg ze vervolgens.
|
|
|
Post by melien on May 27, 2007 10:43:51 GMT 2
"Ik ga ook ja. Waarom weet ik eigenlijk niet.". Wat dat publiekelijk spelen aanging vond hij maar niks. Er kwam altijd zoveel bij kijken en hij had geen zin in de drukte. Hij was blijdat ze even van onderwerp waren veranderd. (nouja... blij ) Zijn rechterhand lag op zijn gitaar. Hij was nog steeds aan het nadenken hoe hij nu eigenlijk verder moest met dat liedje.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 10:50:03 GMT 2
'Duidelijk ja.' zei Lili met een lichte lach in haar stem. 'Er zijn de laatste tijd wel veel die gitaar spelen, misschien moeten jullie eens samen spelen ofzo. Nouja , ik ken er een paar van gezicht waarvan ik het weet.' Lili wist verder even niks te zeggen en bekeek de gitaar.
|
|
|
Post by melien on May 27, 2007 11:11:21 GMT 2
Aaron keek naar Lili en zag dat ze naar de gitaar keek. Hij volgde haar blik echter niet. Hij bleef gewoon kijken. Waarom? Hij had geen flauw idee. Op een gegeven moment sprong er ineens een deuntje in zijn hoofd. Hij speelde het met de gitaar en merkte dat het perfekt aansloot op het liedje waar hij mee bezig was. Hij schreef het op in zijn notenboek. Het liedje was eindleijk af. Hij speelde het hele liedje.
|
|
|
Post by melien on May 27, 2007 12:17:03 GMT 2
Nadat de laatste noot was weggestorven klapte hij zijn notenboek weer dicht. Hij pakte zijn gitaar bij de gitaarhals vast en stond op. Tegen Lili zei hij: "Ik ga weer naar binnen. Ik spreek je nog wel.". Daarna liep hij weg richting het schoolgebouw.
(vervolg: leerlingenkamer huffelpuf)
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 12:21:56 GMT 2
Ze glimlachde even naar hem. 'T klonk echt goed, later hé' zei ze tegen hem. Ze bleef nog even zitten, keek voor de zoveelste keer de rest van het rozenperk in en weer naar de wolken. Lili besloot ook maar naar binnen te gaan en liep richting Zweinstein.
|
|