|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:22:50 GMT 2
Elvira liep met haar tekenblok naar de beukwilg. Het was net na middernacht. Ze had niet kunnen slapen en liep dus maar buiten. Er was ook zoveel gaande. Tristan moest ze uit haar hoofd zetten en tegelijkertijd drong Roc haar hoofd binnen. Geen wonder dat ze neit kon slapen. Ze zat onder de beukwilg en was een beetje aan het schetsen terwijl ze diep in gedachten verzonken was.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:34:45 GMT 2
Langzaam liep Prue over het gras heen, richting de beukwilg. Ze zag verschillende schimmen - waarschijnlijk takken of dieren - en negeerde ze. Één van de takken wikkelde zich om haar arm, maar Prue liep gewoon door tot ze bij de stam kwam. Hier plofte ze neer, viste een rol perkament uit haar tas en ging verder met haar huiswerk, zonder Elvira op te merken. Binnen enkele seconden zaten er meerdere takken op haar armen gewikkeld, en een enkele om haar nek. Deze zaten echter niet strak, waardoor ze het geen probleem vond.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:38:38 GMT 2
Elvira keek op toen ze een geluid hoorde. Ze zag een donkere schim in de duisternis maar kon niet zien wie of wat het was. Ze bleef rustig zitten en probeerde zo min mogelijk geluid te maken. Ze had geen zin in gedoe.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:42:01 GMT 2
Prue legde haar hand op de tak die rond haar nek kronkelde, en duwde hem weg. "Probeer me niet te wurgen, beukwilg" mompelde ze, terwijl ze haar veer op het perkament zette. In de verte hoorde ze een klap, waarschijnlijk een tak van de boom die de grond of iets dergelijks raakte. Terwijl ze hoopte dat het geen dier was merkte ze Elvira op.
"Elvira?" vroeg ze zachtjes, voor het geval het een wildvreemde was.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:43:51 GMT 2
Elvira keek weer op van het perkament waar ze weer op was begonnen met tekenen. "Prue?" vroeg ze met een vleugje van verbazing doorklinkend in haar stem. Prue had ze dus echt niet verwacht.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:48:28 GMT 2
"Verbaasd dat ik hier ben?" zei Prue, terwijl ze haar toverstok trok. "Lumos" fluisterde ze, en een lichtje verscheen op de punt van haar stok. "Ik ben hier bijna elke avond. Je kent me nog lang niet door en door, en dat zal je ook niet lukken. Daarvoor ben ik te ingewikkeld. Ik dacht; laat ik het maar vast zeggen"
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:50:14 GMT 2
"Verbaasd? Ja." Elvira luisterde naar wat ze zei. "Dat had ik ook niet verwacht. Ik ken Mariel nog geen eens door en door." zei ze met een glimlach terwijl ze weer verder tekende.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:54:12 GMT 2
"Aan 't tekenen?" vroeg Prue, terwijl ze op de grond ging zitten. Vrijwel meteen wikkelde de beukwilg haar armen in takken. Ze negeerde het, pakte haar rol perkament en ging verder met schrijven.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:56:04 GMT 2
"Ja. Wat ben jij aan het doen dan?" zei Elvira terwijl ze een paar takken van zich afhield door een spreuk uit te spreken.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:58:18 GMT 2
"Huiswerk, astronomie. Is veel makkelijker om 's nachts te doen" zei ze, terwijl ze even naar de lucht keek. Ze bekeek even de verschillende sterrenbeelden en schreef enkele notities neer.
|
|