|
Post by melien on May 24, 2007 19:46:25 GMT 2
Elvira liep richting het stukje bos dat niet verboden is. Daar had ze tenslotte afgesproken met Mariël. Ze hadden elkaar de laatste tijd zo weinig gezien. Blijkbaar liepen ze elkaar telkens weer mis. Ze had zin in weer een gezellig gesprek met zijn tweeën. Dat miste ze de laatste tijd echt. Die gezellige gesprekken. Ze was nu bijna bij het stukje bos dat niet verboden was. Haar tas had ze daarnet al in de meisjes slaapzaal van Griffoender achter gelaten. Ze bereikte de bosrand en liep nog even door. Eenmaal op de soort van open plek aangekomen ging ze tegen een boomstam aan zittend op Mariël wachten.
|
|
|
Post by melien on May 25, 2007 12:23:49 GMT 2
Elvira verwachtte niet dat Mariel snel zou komen. Die deed altijd alles op haar gemak en bleef altijd overal en nergens hangen. Daarom had Elvira ook haar tekenspullen meegenomen. Ze begon een boom tegenover haar na te tekenen. Op een van de takken van de boom tekende ze Mariel. Ze hoopte maar dat ze snel zou komen. Ze vond het maar niks om in haar eentje in het bos te zitten. Ze wist namelijk wel zeker dat ze NIET alleen was. Ze keek om zich heen, maar zag niemand. Ze ging weer rustig verder met tekenen.
|
|
|
Post by Merel on May 25, 2007 16:54:50 GMT 2
Mariël had Elvira al zien zitten. Ze sloop naar de boom waar Elvria tegenaan zat en klom erin. Van boven keek ze even rond. Het stukje bos dat niet verboden was, zag er toch een stuk vrolijker en gezelliger uit als het verboden bos, Waar ze ooit een keer was geweest. "Hey el!"Ze ze naar beneden, en keek vanbovenaf naar haar tekening. Ze moest lachen. "Mooie tekening, je hebt het zo te zien niet verleerd!"
|
|
|
Post by melien on May 25, 2007 17:01:34 GMT 2
Elvira schrok op toen ze Mariel boven haar hoofd hoorde. Ze keek naar boven en moest lachen. "hoihoi. Dankje. Ben jij het wel al verleerd dan?" zei ze lacherig tegen Mariel. Ze was blij haar weer te zien. Ze legde haar spullen opzij en vroeg: "En wat heb jij de laatste tijd zo uitgespookt?".
|
|
|
Post by Merel on May 25, 2007 17:31:27 GMT 2
"Nee, niet verleerd. Doe het alleen te weinig." Ze klemde haar benen om de tak en ging onderste boven hangen. "Uitgespookt... Mmm." Ze dacht even na. Wat had ze nu weer allemaal uitgevrete? "Nouwja, Wat Zwadderaars gepest. De schrik van mijn leven gekregen -ze dacht even aan Charlotte, Anne en Ryanne- De leerlingen kamer overhoop gehaald met Miquel met onze lollie invasie... Verder weet ik het zo gauw niet. Jij?" Zei ze en keek nog steeds onderste boven hangend naar Elvira.
|
|
|
Post by melien on May 25, 2007 20:24:37 GMT 2
"Gewoon. Je weet wel. Lezen, tekenen, lessen, huiswerk. Maar hoe bedoel je de schrik van je leven? En wat moet ik me in hemels naam voorstellen bij een lollie invasie??" zei Elvira. Ze probeerde zich voor te stellen hoe een heel leger lollies op benen Zweinstein binnen kwamen om de school over te nemen. Dat had ze beter niet kunnen doen want ze schoot meteen in de lach. Ze liet zich achterover in het gras vallen en keek naar Mariel.
|
|
|
Post by Merel on May 25, 2007 20:54:46 GMT 2
Mariël kon het niet langer houden en donderde uit de boom. Ze lag op de grond en begon te lachen. "De lollie invasie!! Ach wat moet je je daar eens bij voorstellen. Ik kwam de leerlingen kamer binnen, en had wat lollies megenomen van het avondeten. Ik vroeg of iemand een lollie wou, en werd zo'n beetje aangevallen door Miquel. Dat ging een tijdje door en hij heeft zo'n 3 lollie's op. Ben toen ook van een tafel afgerold om aan hem te ontkomen, Lag onder een tafel die instorte toen hij erop ging lopen, en werd aangevallen door een tafel. Ofwel leerlingenkamer op z'n kop gezet." Eindigde ze met een glimlach. Over de schrik vertelde ze maar even niks.
|
|
|
Post by melien on May 25, 2007 20:57:30 GMT 2
Elvira moest lachen om het verhaal. Echt weer iets voor Mariel en Miquel, dacht ze. Ze vroeg zich af waarom Mariel niks zei over de schrik maar vroeg het maar niet. Ze had vast een goede reden en als ze het niet wilde vertellen kon je haar ook niet overhalen. Ze zou hooguit boos worden. Daarom vroeg ze maar: "Nog leuke jongens gezien?" nadat ze was bijgekomen van het lachen.
|
|
|
Post by Merel on May 25, 2007 21:02:44 GMT 2
Mariël ging verliggen zodat ze nu naast Elvira lag. "Niet echt, Wel een paar gezien en ontmoet. Miquel is zo gek als een deur, Ene Steve die ik zag is volgens mij wat te stil. Owja, Die 2ling Tom en Bill. Die lijken mij ook wel aardig. Jij nog leuke?" Vroeg ze en keek opzij. Het was lang geleden dat zij gepraat hadden.
|
|
|
Post by melien on May 25, 2007 21:06:08 GMT 2
"Nou... wordt a.j.b niet boos ofzo... maar ik vin je neef wel erg leuk *bloos*. En Steve kan heel mooi gitaar spelen maar voor de rest ook niet.". Ze wist niet hoe Mariel erop zou reageren dat ze Tristan leuk vond. Hij was tenslotte Mariel's neef. Niet dat ze enige kans bij hem maakte, maar ze had toch liever niet dat er iets raars tussen haar en Mariel in zou komen te staan doordat ze Tristan leuk vond. Ze wachtte rustig op Mariels reactie.
|
|