|
Post by CherryOnTop on May 24, 2007 16:45:24 GMT 2
"Wie?" vroeg Tom. Hij keek naar Mariël en toen naar Bill. Ja, wie van de drie? Bill schaatste nog wat rondjes en liet zich toen op de rand van het ijs vallen. Niet op het ijs, maar net een stuk erboven. Terwijl Tom rondjes bleef schaatsen gooide hij een sneeuwbal naar Bill. "Wakker blijven vriend" de dreadlocks van Tom zaten een beetje onder het sneeuw en zijn petje..die was eigenlijk doorweekt.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 16:50:50 GMT 2
'Maakt me niet uit, red me! Leer me schaatsen zodat ik hier, of weg kan, of kan schaatsen zoals jullie!' Ze voelde zich compleet voor gek staan, maar had alsnog grootse lol. Plotseling klonk er een schreeuw. Shirie draide zich zo snel om dat ze weggleed en op haar kont op eht ijs belande. Tyra vloog letterlijk over het ijs heen. Ze stond op een snowboard en had net een jump gemaakt. Ze lande op het ijs en gleed door. Ze droeg een dikke rode jas en rode handschoenen. Ze ahd een Zwarte muts op, met haar initialen erop. Ze lachte e keek om naar haar broer die een seconde na haar op het ijs lande. Zijn jas was groen, net zoals zijn handschoenen. Hij had dezelfde zwarte muts met zijn eigen initialen, maar hij had ook een sneeuwbril op. Die zette hij af en staarde zijn zus uitdagend aan. 'Twee van de drie wint!' Tyra lachte. 'Wat jij wil.'
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 24, 2007 16:55:40 GMT 2
Tom grinnikte eventjes "Dan leer ik je wel schaatsen want zo snel kom je niet van ons af" zei hij. Hij schaatste naar Shirie toe, totdat hij stilstond. "Wat je net deed was al goed, maar je benen iets verder uit elkaar om verder vooruit te komen, doe mij anders maar na, het is niet moeilijk" Tom schaatste wat stappen naar voren zodat Shirie kon zien hoe het moest.
Bill schrok zich een ongeluk toen er ineens twee andere mensen zomaar uit het niets waren verdwenen. -nouja, voor hem dan- Hij keek naar Tyra en Miquel, waar hadden ze het over? Hij schaatste nog een rondje tot zijn gedachten afdwaalde naar een persoon.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 17:09:54 GMT 2
Shirie krabbelde met moeite overeind, zwaaide met haar armen om overeind te blijven en deed toen Tom na. Het was veel moieleijk dan het leek, maar gelukkig was ze geboren met een geweldig evenwicht en een groot doorzettingsvermogen. Daarbij ook nog een grote kont, die haar val voor haar brak. Ze lachte toen ze voor de vierde keer overeind wam. 'Is dit voor iederen zo moeilijk de eerste keer, of ben ik nou zo lomp?'
Miquel bekeek de schaatsende mensen en snoof. Schaatsen. wat was daar nou aan? Hij stapte van zijn snowboard af en schuivelde op zijn gemak naar de kant. Hij keek het terrein rond en wees toen. 'Daar is het stijler,Tora, laten we die helling nemen.' Tyra, die ent haar board los makate, keek op. Ze zag wat hij bedoelde. Het was alsnog een heuveltje van niks, maar goed genoeg voor zo;'n eerste dagje emt sneeuw. Ze knikte en volgde hem, net zo op zijn gemak als hij op het ijs. Zij keek echter jaloers naar de schaatsende mensen. dat ahd ze al zolang niet meer gedaan...
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 24, 2007 17:44:51 GMT 2
"Altijd, zelfs ik kon het niet in een keer hoor" zei Tom lachend. Hij schaatste weer een rondje en bleef toen weer stilstaan. "Hoe vaker je het probeerd hoe beter het zal gaan, hoevaak je ook valt"
Bill grinnikte eventjes en besloot maar even niet te gaan schaatsen, hij zuchtte en schaatste toen naar de zijkant. Zijn gedachten waren totaal ergens anders namelijk.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 17:50:04 GMT 2
(waar dan? xD)
Shirie lachte. Ze kon inderdaad wel makkelijker opstaan. 'een ding is zeker,'zei ze terwijl ze weer alngzaam vooruit kwam,' ik ben in elk geval beter geworden in vallen. Meestal heb ik daar meer voor nodig dan een paar schaatsen en ijs. Zoiets als een deur, of een beuker.' Ze lachte en wist nog maar net overeind te blijven. Ze flapperde met haara rmen alsof ze een hyperactieve vogel as en viel ansog, door de lachstuip die op die beweging volgde. Ze zat en bleef zitten. 'Ik wil niet meer,' Lachte ze.
Tyra volgde haar broer emt tegenzin. Samen liepen ze tot de punt. Ze zetten hun boarden op gelijke hoogte, klikten zich vast en telden af. 'Drie-twee-een-gaan,' brulden ze tegelijk en ze sprongen. De sneeuw was neit zo dik ls ze gewend waren en ze gignen neit zo snel, als ze ze zouden doen op een stijle helling, maar het ging.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 24, 2007 17:57:32 GMT 2
( gaat niemand iets aan XD In ieder geval bij een meisje ^^ )
Tom stak zijn hand uit om Shirie omhoog te helpen. "Niet zo snel opgeven jij" zei hij toen. "Gewoon oefenen, desnoods tover je een stoel daarmee leert iedereen het"
Bill hoorde het woord stoel en zag meteen de kleine Tom voor zich die nog net boven de stoel uitkwam en zijn dreads die alle kanten opstonden door de sneeuw. De kleintjes die hun uitlachten en dat het hun allemaal niks deerde.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 18:03:02 GMT 2
Shrie schudde haar hoofd en liet een hand los om hem een zachte tik op zijn hoofd te geven. 'Haha, helemaal niet grapppig! Ik kan eht best zonder,' lachte ze. Ze keek naar haar voeten en het gladde ijs onder de ijzers en was er opeens niet meer zo zeker van. Ze haalde diep adem, hield nog steeds een van zijn handen vast en deed opnieuw een poging. Het ging makkelijker met zijn steun. 'Zie je? Je bent veel beter dan een stoel!'
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 24, 2007 18:07:18 GMT 2
"Dat ik je help of dat je me als een steunpilaar wilt gebruiken" vroeg Tom. Hij schudde eventjes zijn hoofd en gooide toen met zijn andere hand waar nog een sneeuwbal in lag de sneeuwbal naar Bill. Die meteen wakker schok "Best, ik ga al omdat ik niet mag nadenken" mompelde hij toen. Tom schudde weer zijn hoofd, Bill deed de laatste tijd raarder dan eerst.
|
|
|
Post by greenlightning on May 24, 2007 18:13:50 GMT 2
Shirie keek hem treurig aan. 'Nee, ga nou niet!' Ze pakte Toms hand stevig vast. 'Wat sneller dan? Als ik jopu als extra evenwicht heb zal het wel eenvoudig worden.' Ze hoopte dat ze geen spijt van die woorden zou krijgen en dat ze niet keihard onderuit zou gaan.
|
|