|
Post by Madjic on May 23, 2007 17:59:44 GMT 2
Carmen haalde haar schouders op. "Zeg over mijn ouders wat je wilt als je je woede wilt koelen. Ik zit er niet mee. Natalia Rose Loir/ Amakir. Mijn ma vond het beslangrijk dat als ik mezelf voorstel ik haar familienaam ook noem."
|
|
|
Post by greenlightning on May 23, 2007 18:03:38 GMT 2
Terry keek haar verbaasd aan. 'Ik heb gekozen voor mijn vaders naam, gewoon... omdat ik op hem lijk enzo..'Ze keek weg met een vreemd verdriet dat plotseling was opgekomen. Shirie liep naar Carmen toe. Ze veegde haar hand droog aan haar broek en stak haar ahnd uit. 'Shirie Ashinta. Mijn moeders naam. Mijn vader en zij zijn nooit getrouwd, ik heb altijd haar naam gehouden, nooit die van mijn stiefvaders. ' Waarom praatte ze over familie? Dat ging dat monster helemaal niet aan...
(monster is Eline xD)
|
|
|
Post by Madjic on May 23, 2007 20:51:19 GMT 2
Carmen keek even naar de hand en schudde hem toen. "Iedereen zo zijn wensen. Wat mij betreft zou ik liever een eigen achternaam verzinnen, maar dat zou mijn door worden." Ze glimlachte vreugdeloos. "Maar families doen er hier niet toe, bij Zwadderaars misschien wel-" Ze wierp een blik op de zwad. "- maar niet bij griffoendor. Hoop ik tenminste, want anders zit ik echt op de verkeerde plek." Haar glimlach veranderde in een grijns, met vreugde nu.
|
|
|
Post by greenlightning on May 23, 2007 20:54:12 GMT 2
Terry knikte. 'Achetrnamen doen er alleen toe als ze voor jezelf belanggrijk zijn. Dan kan je ons vertellen waarom en zullen wij het ook belangrijk vinden.' Ze haalde haar schouders op. 'Dat vind ik tenminste. Het is belangrijk naar je vrienden te luisteren en hun altijd te steunen.' Ze keek naar Shirie. Die knikte. 'Terry heeft gelijk. Mijn achternaar is enkel belangrijk omdat ik er zelf voor heb gekozen. Ik laat niemand bevelen wat ikmoet doen. Anders woonde ik nog wel bij mijn moeder!' Ze grijnsde. Weglopen was het beste dat ze ooit had gedaan.
|
|
|
Post by Madjic on May 23, 2007 20:59:01 GMT 2
Carmen dacht na. "Werkelijk? Grappig hoe dat bij andere zo anders kan uitpakken." Lachte ze, het was een vreemde holle lach, niet vrolijk maar ook niet gemaakt. "Maar goed, gelukkig is niet iedereen op aarde gelijk, dan werd het allemaal zo oersaai."
|
|
|
Post by greenlightning on May 23, 2007 21:01:46 GMT 2
Shirie knikte. Daar was ze het nou volledig mee eens. 'Hoe meer verschillende mensen hoe leuker! Daaropm vind ik die vijandigheid van al die Zwaderaars zo stom. Ik wil zoveel mogelijk mensen kennen... waarom sluiten ze zich dan zo af?' Ze zuchtte gergerd. Terry lachte. 'Ik denk dat je op precies de goede plek bent. Je bent een Griffoendor. Dat is dudielijk. En wij zijn even trots als we dapper zijn, toch?'
|
|
|
Post by Madjic on May 23, 2007 21:05:26 GMT 2
"Hmm, als ik er zo over na ga denken kom ik alleen tot de conclusie dat de vijandigheid juist wel leuk is. Als iedereen aardig tegen elkaar was dan was ik nu in het gekkenhuis." Carmen deed alsof ze een baard had en eraan plukte. "Aan de andere kant, dan deden mijn ouders ook niet zo vreemd en dan zou ik alle vrolijkheid van mensen gewend zijn."
|
|
|
Post by greenlightning on May 23, 2007 21:14:40 GMT 2
Dit bezorgde Shirie zo'n lachstuip dat ze zich tegen de muur aan liet vallen om haar evenwicht te bewaren. Terry grinnikte ook. Ze snapte wel war Shirie zo'n lol om had. 'Griffoendors zijn toch ook niet allemaal aardig? En al helemala niet tegen Zwaderaars. Dus zelfs als we geen oorlog hadden, dan zou er nog steeds weleens ruzie zijn. Alleen, da was het minder... om afdelingen. Je haat elkaar alleen door de afdeling. Als je nog enrgens hoort, dan kan je vrienden zijn. Ryanne en ik waren beste vriendinnen vroeger. Moet je ons nu zien.' Shirie knikte bevestigend, maar wist geen woord uit te brengen.
|
|
|
Post by Madjic on May 23, 2007 21:18:37 GMT 2
Carmen dacht na. "Klopt wel voor een gedeelte. Waarschijnlijk had zij-" Ze wees naar naar Eline. "-Niets tegen jullie gedaan als jullie Zwads waren. Maar aan de andere kant heb ik een hekel aan een aantal zwads, maar die ken ik al van kleinis af aan. Het gaat ook over hoe je op de wereld kijkt en veel Zwads doen dat met machtzucht."
|
|
|
Post by greenlightning on May 23, 2007 21:23:37 GMT 2
Shirie zakte traag op de grond, gierrend van eht lachen. Terry lachte ook, al was het maar omdat Shirie zo vrolijk was. 'Ik kan niet anders dan veel Zwaderaars kennen. Ik bedoel, in mijn familie komen alleen maar Zwaderaars voor. Zelfs mijn broer Danny en dat is de liefste jongen die er is! Maar hij is ook heel achterbaks als het bmoet, dat is waar...' Ze beet even bedenkelijk op haar lip. Shirie kwam inmiddels overeind. 'Ryanne is mijn stiefzus achtig iets. Vroeger mocht ik haar graag, maar nu haat ze me opeens, heel raar. Chloë mocht ik ook. Zij precies hetzelfde. Ik vind eht jammer.' Ze haalde haar schouders op. Het was nou eenmaal zo.
|
|