|
Wat nu?
May 27, 2007 22:04:39 GMT 2
Post by greenlightning on May 27, 2007 22:04:39 GMT 2
(oh sorry! xD)
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 12:29:16 GMT 2
Post by » Aline. on May 28, 2007 12:29:16 GMT 2
'Ik weet wel wat je denkt. Ik weet wel wat jullie allemaal denken!' viel Chloë ineens uit tegen Mariël. Ze stond op, veegde de tranen op haar gezicht ruw weg, en negeerde Shirie eerst. 'Jullie vinden dat het haar eigen schuld is, hè? En die mevrouw Arkwright, dan?' Chloë spuugde de naam van Charlotte uit, alsof ze het meest verschrikkelijke en mismaakte schepsel ter wereld was. Op dit moment was ze dat ook voor Chloë. Charlotteb was de reden dat Chloë haar beste vriendin kwijt was. 'Denk je dat dat heilige boontje niets heeft gedaan? Die krijgt geen enkele vorm van straf!' ging ze verder. Ze keek Mariël aan, maar had het niet echt tegen haar. Haar opgekropte woede kwam eruit in deze woorden, en na nog een paar gefrustreerde, half onverstaanbare, vloekkanonades eruit gestort te hebben, zakte ze weer ineen tegen de muur, een eindje van Mariël vandaan. Ze keek naar Shirie en fluisterde de naam van haar jeugdvriendin.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 14:38:34 GMT 2
Post by greenlightning on May 28, 2007 14:38:34 GMT 2
Shirie keek op. De tranen waren neit zichtbaar. Niemand zou haar ooit zien huilen. Dat was iets voor haar zelf, maar ze was zich er wel an bewust dat haar ogen donker waren, bijna zwart. Langzaam liep ze op Chloë af. 'Ken je me nog steeds zo slecht? Denk je echt dat ik mijn eigen stiefzus zo in een hokje zou plaatsen? Ze is gek geworden, voor eht eerst geef ik dat Malfoy joch gelijk, maar waar ik hem ook gelijk in geef, is dat het nauwelijks haar schuld is.' Ze zuchtte diep en keek naar zichzelf in de spiegel. Zelfs zij zag haar eigen verdriet niet. Ze leek wel van steen... 'Je moet je neit op anderen afreageren, Clo. Echt. Wij hebben dit ook neit zo gewilt, ik in elk geval neit en voor zover ik Mariël ken staat ze nu ook neit te dansen. We willen gewoon geen doden!' Ze keek haar ex stiefnichtje doordrignend, maar neit verwijtend aan.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 14:46:48 GMT 2
Post by » Aline. on May 28, 2007 14:46:48 GMT 2
Chloë hoorde zichzelf snikken. Je bent zwak, Chloë... zei ze tegen zichzelf. Voorzichtig keek ze op naar Shirie. Ze zag geen sporen van verdriet op haar gezicht. Vond ze het dan best dat haar stiefzus de bak in draaide? Bijna onmerkbaar schudde Chloë haar hoofd. Je zit je aan te stellen, Chloë....
'Ik weet wel dat je gelijk hebt... Je hebt altijd gelijk. Maar-' Chloë stamelde nog het een en ander, maar het werd overstemd door haar gesnik, waardoor het niet meer hoorbaar was.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 14:50:07 GMT 2
Post by greenlightning on May 28, 2007 14:50:07 GMT 2
Shirie liep naar haar toe en sloeg haar armen om Chloë heen. 'Ik weet het, Clo, ik weet het. Ik ga haar ook missen. Nu er geen Dementors meer zijn kunnen we op bezoek en waarschijnlijk is ze binnen no time weer vrij. Trouwens, zij hoeft nu geen saaie lessen meer te volgen, of huiswerk te maken.' Ze liet Chloë weer los en glimalchte bemoedigend. Dit was het meisje dat ze vroeger had leren kennen en dat ze als familie ahd geaccepteerd, toen Sneep met haar moder trouwde.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 15:15:38 GMT 2
Post by » Aline. on May 28, 2007 15:15:38 GMT 2
Chloë vatte de omhelzing van Shirie op als een goede troost. Ze snoof, veegde met de achterkant van haar hand de tranen van haar gezicht, en schraapte haar keel even. Ze keek Shirie droevig glimlachend aan. Ze begreep niet waarom ze Shirie ooit zo had laten vallen, alleen maar omdat ze in Griffoendor kwam.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 15:29:08 GMT 2
Post by greenlightning on May 28, 2007 15:29:08 GMT 2
Shirie grinnikte. 'Ja, kijk dat meoten we zien! Kom op, wat zou Ryanne wel neti zeggen als ze je om har zag huilen? Dat ben ik helemaal niet waard stomme muts.' Ze lachte na het doen van die immitatie. Het kwam wel goed. Dat wist ze zeker. Ze keek even naar Mariël. Die dacht waarschijnlijk dat ze gek was. Een Grif die knuffelde met een Zwad.. nouja, ze was dan ook geen echte grof. Ze glimalchte bij zichzelf. 'Wat een vreemde wereld. Ik was zo blij toen i hierheen mocht komen. Ik dacht, dan gaan we die familie badnen weer eens aanschroeven, maar i plaats daarvan..'
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 15:39:31 GMT 2
Post by » Aline. on May 28, 2007 15:39:31 GMT 2
Chloë knikte. Het was de laatste paar dagen inderdaad heel raar gegaan. Had Ryanne maar niet een afspraak gemaakt bij de bezemstandaard met een of andere sukkel.... Was Charlotte daar maar niet heen gegaan... Waren ze maar nooit in gevecht gekomen... Allemaal 'wat als niet' scenario's speelden zich af in Chloë's hoofd. Op een gegeven moment wist ze haar gedachten een halt toe te roepen, en krabbelde ze overeind. Ze keek Shirie recht in haar ogen, en zei iets wat ze eigenlijk al een hele tijd had willen zeggen: 'Ik heb je gemist, Shirie...'
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 16:41:56 GMT 2
Post by Merel on May 28, 2007 16:41:56 GMT 2
Mariël keek een beetje verbaast van de een naar de ander. Eerst viel ze tegen haar uit, en nou stond ze daar zo met Shirie?! Ze snapte het niet helemaal meer. "Maar je dacht toch niet dat ik haar in Azkaban wou?" Zei ze diep frontwaardigd. "Ja ik wou dat ze gestrafd werd, Maar ze viel ook een hele goede vriendin van mij aan, Maar toch niet naar Azkaban!" Ze schudde haar hoofd. Ze hoopte niet dat Elke Zwadderaar nou dacht dat állé andere Ryanne in Azkaban wou hebben.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 16:49:21 GMT 2
Post by » Aline. on May 28, 2007 16:49:21 GMT 2
Chloë keek Mariël aan. 'Nou, ongetwijfeld zullen er toch wel een aantal mensen op deze school zijn die het fijn vinden dat ze nu achter slot en grendel zit. Charlotte en Anne, en dat soort rotzooi,' zei Chloë. Aan de ene kant had Mariël wel gelijk; niet iedereen wilde Ryanne in Azkaban hebben, maar er waren er ook zeker die het geen enkel probleem vond.
|
|