|
Wat nu?
May 28, 2007 16:58:49 GMT 2
Post by Merel on May 28, 2007 16:58:49 GMT 2
"Ja." Zei ze alleenmaar. Ze kende er gerust een paar die haar daar wel wilde hebben. Ze liep naar de wastafels toe. Ze draaide de kraan open en maakte haar gezicht nat. Ze wist eigenlijk niet zo goed wat ze ermee aanmoest. "Maar van Anne en Charlotte kan ik het begrijpen, Net zoals ik jou nu ook begrijp." Ze draaide zich om en keek in de richting waar Chloë en Shirie in een hokje zaten.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 17:08:13 GMT 2
Post by » Aline. on May 28, 2007 17:08:13 GMT 2
Chloë wendde haar hoofd af. Ze vroeg zich af of Mariël wel echt wist hoe ze zich nu voelde, maar sprak haar vraag niet uit. Ze liep een eindje bij Shirie vandaan, en begon te ijsberen door de ruimte. Op een gegeven moment stond ze stil en staarde recht voor zich uit. Ze wist zelf eigenlijk niet waar ze mee bezig was.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 19:09:26 GMT 2
Post by greenlightning on May 28, 2007 19:09:26 GMT 2
Shirie voelde een steek van binnen en vocht voor het eerst zichtbaar tegen ahar tranen. 'Sommige mensen zullen er misschien blij mee zijn. Maar dat komt alleen omdat ze Ry niet zo kennen zoals jij en ik dat deden, Clo.' Ze slikte even en glimlachte toen. 'Ik heb jou ook gemist nichie. Laten we dit stomme gedoe nou maar vergeten. Ik ben nog steeds wie ik was, voor dat ik hier naartoe kwam en werd gesoprteerd.' Ze draaide zich om naar Mariël. maar ik kan me heel geod voorstellen als jij en anderen blij zijn dat ze weg is... Ze was eng.. de laatste tijd...' Shirie had geen idee wat er allemaal was gebeurd, maar dit was vreselijk.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 19:19:13 GMT 2
Post by Merel on May 28, 2007 19:19:13 GMT 2
"Beetje wel, Maar ze was de laatste tijd zo.. Zo... Zo anders dan dat ik van haar gewend ben." Zei ze. Eerst was Ryanne meer iemand die hun het liefst negeerde, Maar de laatste tijd zat ze het lieftst achter hun aan, DAn met name achter Anne en Charlotte. "Maar ik kan er eigenlijk niet zo goed over oordelen, ik ken haar niet zo goed als jullie, en jullie mede Zwadderaars dat deden."
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 19:31:18 GMT 2
Post by greenlightning on May 28, 2007 19:31:18 GMT 2
Shirie leit Chloë los en draaide zich naar Mariél toe. Ze sleog haar armen over elkaar en keek haar uitdagend aan. 'Ik ben dus echt geen Zwaderaar! Ik ben meer Grif dan Zwad! Maar eigenlijk voel ik me geen van beide en beide. Ik sap die rivaliteit niet. Ryanne en Chloë zijn mijn familie en waren allebi heel dierbare vriednen. Opeens kwam ik hier bij Griffoendor en haatte ze me allebei. Dus zullen we die afdelingen heirbuiten laten? Ik vind jullie allemala zo discriminerend...' Ze zuchtte diep.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 19:51:03 GMT 2
Post by Merel on May 28, 2007 19:51:03 GMT 2
Mariël keek haar eerst verbaast aan en werd daarna een beetje boos. "Hoe moet ik het anders zeggen dan? Iedereen bij naam opnoemen? Ik zij toch Jullie, dat wil zeggen jij en Chloë en die Zwadderaars, dus dat wil zeggen eigenlijk alle leerlingen van Zwadderich. De andere leerlingen kennen haar waarschijnlijk niet zo goed, of mogen haar niet. Dat probeer ik te zeggen. Ik Discrimineer niet! Er zullen echt wel Zwadderaars zijn waar ik mee op kan schieten, maar juist door die strijd van de Afdelingen, krijg je daar eigenlijk ook nooit de kans voor!" Zei ze en ging demonstratief met haar armen over elkaar op de grond zitten.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 20:22:14 GMT 2
Post by greenlightning on May 28, 2007 20:22:14 GMT 2
Shirie kon een alch neit onderdrukken. 'Sorry, Mariël! Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel jullie allemaal! Jullie plaatsen elkaar in hokjes e ik snap dat gewoon niet. Dit is allemala nieuw voor me. Familie wordt vijand, vrienden worden vijanden en mensen die elkaar anders nooit zouden aankijken gaan opeens met elkaar om. Ik snap eht echt niet. Ik bedoel neit dat jij zo bent.' Ze glimlachte. Engels bleef een moeilijke taal.. ze ahd er altijd meoite mee om zich uit te drukken.
|
|
|
Wat nu?
May 28, 2007 20:30:52 GMT 2
Post by Merel on May 28, 2007 20:30:52 GMT 2
"Ik weet het het is soms erg ingewikkeld. Waarom dacht je dat ik zo voorzichtig daar zonet stond? Het is dat Chloë nog mee valt, of er nu geen zin in had ofzow, Maar normaal gesproken krijg ik de meest domme, erge, of afgrijselijke vloeken op me afgevuurd als ik zelf maar probeer te helpen! Ik snap het soms ook niet hoor." Eindigde ze met een zucht. Toch klaarde haar gezicht op. Het was inderdaad ook best ingewikkeld.
|
|
|
Wat nu?
May 29, 2007 16:42:16 GMT 2
Post by » Aline. on May 29, 2007 16:42:16 GMT 2
'Alsof jullie zo heilig zijn!' mengde Chloë zich in de discussie. 'Zwadderaars zijn niet de enigen die spreuken op andere afdelingen afsturen, jullie kunnen er ook wat van! Wij zijn meestal gewoon iets sneller,' vervolgde ze. Ze keek Mariël doordringend aan, en negeerde even Shirie's mening over dit hele gedoe.
|
|
|
Wat nu?
May 29, 2007 17:00:35 GMT 2
Post by Merel on May 29, 2007 17:00:35 GMT 2
"Ik heb nooit gezegt dat wij niks deden! Ik zei alleen dat wij soms ook niks willen doen of willen helpen, maar dan alsnog aangevallen worden!" Zei ze en keek Chloë nu ook strak aan. "Maar jullie vloeken zijn meestal wel iets erger dan de onze." voegde ze eraan toe.
|
|