|
Post by admin. on Jan 8, 2008 20:55:03 GMT 2
'het is heel logisch, hoor,' ging Lucy verder. 'Want melkweg 8 houdt van kersen. Dus ze hebben kersen als een teken genomen. Vandaar kersenoorbellen.' Ze grinnikte even, viste in haar zak en haalde er oorbellen in de vorm van manderijnen uit. 'Misschien willen ze ruilen?' Nuchter legde ze de oorbellen op tafel en keek Xiemen belangstellend aan.
|
|
|
Post by johanneke on Jan 9, 2008 17:15:59 GMT 2
''Ik zal het vragen. zei Xiemen en hij haalde weer een manderijn uit zijn zak. Weer begon hij tekentjes te maken. Het manderijnsap spoot alle kanten op en de omringende mensen kregen helemaal een douche van manderijnsap. ''Oh nee hé!'' zei Xiemen met een zucht. ''Mijn inkt is op!''
|
|
|
Post by admin. on Jan 9, 2008 17:28:29 GMT 2
Lucy trok zich niks aan van het manderijnensap en zocht in haar tas. Binnen enkele seconden haalde ze er verschillende potjes inkt uit. 'Wil je zwarte, blauwe, rode, groene, witte, onzichtbare of regenboogkleurige inkt?' vroeg ze nuchter, alsof het doodnormaal was zoveel inkt te hebben. 'heb nog meer, trouwens, maar die ben ik vergeten.'
|
|
|
Post by johanneke on Jan 9, 2008 20:38:03 GMT 2
Xiemen dacht even na. Wat zouden ze het graagst willen. Zeker niet regenboog! dacht hij. Ze haatte te veel kleuren. Rood was te fel voor hun met dat oranje van de manderijn erbij. Blauw was De kleur van melkweg 16 en daar hadden ze ruzie mee. Na een tijdje besloot Xiemen te gaan voor groen. ''Dankjewel.'' zei hij beleefd tegen Lucy en begon de manderijn verder te kleuren. Hij had van zijn moeder geleerd altijd dankjwel te zeggen. Anders zouden kleine satéprikkers hem in zijn slaap verstikken.
|
|