|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 22:08:05 GMT 2
Lili bladerde even door een oud Bezweringenboek, kijkend naar verschillende spreuken. Proffesor Banning had ze eigenlijk 1 opdracht gegeven deze les:'Herhaal, herhaal en nog meer herhalen.' Boeken van de afgelopen jaren waren tevoorschijn gehaald en iedereen mocht zelf kiezen wat diegene zou doen, als hij of zij maar bezig was.
Met een stokbeweging keek Lili of ze het boek wat aan de andere kant van het lokaal kon Sommeren.'Accio.' mompelde ze maar in plaats van het boek vloog er een kikker, waar iemand anders een Stremspreuk op aan het oefenen was, haar kant op. Lili dook weg, net op tijd voordat de kikker voor haar belandde.
|
|
|
Post by Krista - on May 5, 2007 22:35:09 GMT 2
"Hij vind je leuk" zei Thomas schamper tegen Lili met een blik op de kikker, terwijl hij achterover gedraaid zat en niets deed. Hij had het niet zo op Griffoendors, en dus ook niet op Lili, alhoewel hij nog nooit echt ruzie mee gehad had. Nee, als hij ruzie wou ging hij wel naar Seth, Terry of Jade. Vals staarde hij naar Lili.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 5, 2007 22:54:00 GMT 2
'Fijn.' zei Lili kil tegen Thomas. 'Wingardium Leviosa.' mompelde ze zachtjes en daarna maakte ze een snelle zwiepbeweging met haar toverstok. De kikker vloog nu richting Thomas, doelend om recht op zijn hoofd terechttekomen. Lili grijsde even.
|
|
|
Post by greenlightning on May 6, 2007 1:30:09 GMT 2
Terry liet de kikker hoge sprongen maken. Het beest deed niks, maar bewoog door de wingardium leviosa op en neer, het hele lokaal door. Opeens alndde het beest met een smak op het hoofd van Thomas. 'Sorry, Fleedger! Ik zag je niet,'zei Terry, zonder de moeite te nemen de kikker van zijn hofd af te halen. Ze glimlachte naar professor Banning, die met een vrolijk gezicht een cijfer opschreef met meer dan een getal. Terry grijnsde triomfantelijk en bekeek Thomas nog eens goed. 'Weet je Thom? -ze noemde hem altijd zo als ze hem wilde jennen- Die kikkerhoed staat je best goed. Leidt mensen een beetje af van je gezicht, misschien dat je nu eens een knappe vriendin krijgt, dan hoef je geen genoegen meer te nemen met Ryanne.' Niet dat Terry Ryanne lelijk vond, maar een betere manier om Thomas oop de kast te jagen was er niet.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 6, 2007 8:36:48 GMT 2
Lili lachde om de opmerking van Terry, zal Thomas goed doen. Even keek ze richting Terry en maakte een 'Goed gedaan' gebaar. Daarna wendde ze haar blik weer naar Thomas, die nu met een kikker op z'n hoofd zat. 'Geweldige decoratie, maar kikkers zijn maar...' Lili keek even op de klok in het lokaal. ' 4 seconden 'in' geweest' vervolgde ze terwijl ze een aanhalingsteken gebaar maakte terwijl ze 'in' uitsprak. Ze grijnsde even na.
|
|
|
Post by Krista - on May 6, 2007 10:47:38 GMT 2
Met een snel gebaar liet hij de kikker van zijn haar afkomen en stond zo abrupt op dat de stoel omviel. Woedend staarde hij Terry aan. "geen.. woord.. over.. Ryanne.. meer" zei hij nijdig, met zijn ogen half gesloten en zijn wenkbrauwen gefronst. "Als je ruzie wilt Black, zoek je dat maar met mij". "En jij" zei hij terwijl hij zich omdraaide naar Lili "Hebt al helemaal niet meer het recht je ergens mee te bemoeien". Na deze woorden plofte Thomas weer op een stoel, maar ditmaal voor het bureau van Terry en kraste met zijn toverstok poppetjes in het tafelblad.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 6, 2007 11:00:55 GMT 2
[b['Sinds wanneer bepaal jij , een Zwadderaar, of ik ergens recht op heb.'[/b] zei Lili harder dan normaal, maar op eentoon die Banning niet hoorde. 'En ik bemoei me met wie ik wil, zeker met mensen die mij of vrienden uitlachen of irriteren.' voegde ze toe. Aan de ene kant wilde ze niks met Zwadderaars te maken hebben, maar dan moesten ze niet zo tegen haar doen. Negeren, okee maar niet meer spookte er door haar hoofd.
|
|
|
Post by Krista - on May 6, 2007 11:20:11 GMT 2
Thomas was even stil. Een beetje verbijsterd en kwaad maar aan de andere kant verwonderd staarde hij naar Lili. Meestal zei ze niets tegen hem en zij ook niet tegen haar, maar nu deed ze het wel. Zelf kwam hij niet meer uit zijn woorden, en staarde alleen nog maar ongelovig naar Lili.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 6, 2007 11:27:27 GMT 2
Lili stond ook even verbaasd te kijken van zichzelf. Ze had nooit dit soort uitbarstingen. Even staarde ze terug richting Thomas, maar dat hield ze niet lang vol. Ze draaide haar blik weg en pakte een ganzenveer vast. Hetzelfde moment kreeg ze een steek in haar zij. Lili maakte een rare beweging en greep met een hand naar haar zij terwijl haar andere hand in zichzelf kneep. Even sloot ze haar ogen en de steek verdween evensnel als hij was verschenen.
|
|
|
Post by Krista - on May 6, 2007 12:13:37 GMT 2
Nog steeds overdonderd staarde Thomas naar Lili en schudde dan met zijn hoofd, en begon verder met de tekening in het hout van het tafeltje. Banning lette toch niet op hem, en zoiezo, die smurf durfde toch niet zijn mond tegen hem open te trekken. Tevreden bekeek hij zijn tekening. Een modderbloedje die getroffen werd door een of andere vloek. Snel liet hij hem verdwijnen toen Banning langs schuifelde en dacht aan Jade.
Ryanne had Jade vervloekt maar hij had haar als het ware gered. Hij probeerde nog steeds uit te vissen waarom, want als hij aan iemand een hekel had was het wel aan haar.
|
|