|
Post by admin. on Jun 20, 2007 15:48:49 GMT 2
Chantal opende de deur van de bibliotheek, keek vlug even naar binnen en liep toen naar madame Rommela. "Mevrouw? Heeft U mischien een boek over veterasum? We moeten er een werkstuk over maken, ziet U? En ik heb geen idee waar ik het kan vinden" vroeg Chantal schijnheilig. "Ik moet vooral weten welke stappen de persoon moet zetten om het te maken, ezno". Ze keek madame Rommela onschuldig aan.
"Die hebben we alleen op de verboden afdeling. En je weet wat je daarvoor moet hebben" antwoorde madame Rommela. Chantal zuchtte. "Een briefje van een leraar, jaja"
|
|
|
Post by Merel on Jun 20, 2007 16:06:38 GMT 2
Tristan liep de Biblioteek in. Hij kwam net bij Kist vandaan en had een handtekening om wat boeken van de verboden afdeling te halen voor een Kobelden opstand.. HEt was een gevaarlijk boek, want je kon er zelf in rondlopen.. Maar Tristan moest het Hebben. Hij liep naar Chantal toe toen hij hoorde dat ze een boek nodig had. "Jaa Klopt we weten dat we die nodig hebben. Maar ik heb toestemming om wat boeken te zoeken." zei hij en gaf het briefje aan Madam Rommela.. HEt enige wat er op het briefje stond was dat hij; Tristan Elfglow, Ravenklauw een paar boeken mocht zoeken.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 20, 2007 16:15:35 GMT 2
Rebecca stond naast Chantal. Ze kwamen wel vaker samen in de bibliotheek, dus hoefde dit niet op te vallen. Ze vloekte in gedachten toen ze hoorde dat ze daar een briefje voor nodig hadden, maar keek Tristan dankbaar aan toen hij met ene briefje aan kwam zetten. Ze stak even glimlachend haar duim naar hem op, maar wel zo dat Madame Rommela het niet kon zien.
|
|
|
Post by Merel on Jun 20, 2007 19:17:07 GMT 2
Tristan grijnsde even, maar die grijns verdween snel toen Madame Rommela naar hem keek. "Ja en die 2 moeten even met mij mee, Ik weet namenlijk niks van boeken, zoals u weet, en zij nou eenmaal wel." Verzon hij erbij.. Niet dat hij het echt verzon, want het klopte wel. Snel wenkte hij Chantal en Rebecca. Hij had geen zin om nog langer bij Madame Rommela te staan. Hij liep richting de verboden afdeling.
|
|
|
Post by admin. on Jun 20, 2007 19:21:59 GMT 2
Chantal volgde hem grijnzend. "Bedankt" mompelde ze. Ze opende de deur die naar de verboden afdeling leidde, en keek rond. "De geur van zeldzame boeken. Heerlijk" mompelde ze. Ze liep meteen door naar een kast en zocht tussen de boeken, doelend op 'veterasum'.
|
|
|
Post by Merel on Jun 20, 2007 20:01:15 GMT 2
Tristan grijnsde en liep achter haar aan. "Maar waarom zoek je nou een boek over Vetersausum of wat het ook mag zijn?" Vroeg hij Vragend aan Chantal en bekeek alle boeken, hij zocht immers echt een boek over kobolden.
|
|
|
Post by admin. on Jun 20, 2007 20:11:32 GMT 2
"Om de waarheid te ontdekken, wat anders?" vroeg Chantal lichtelijk verbaasd. "Ik zou niet weten waarom je anders veterasum wilt hebben, je kan het moeilijk voor de lol drinken, of wel?"
|
|
|
Post by Merel on Jun 20, 2007 20:23:40 GMT 2
Tristan keek haar verbaast aan. "Hoe moet ik nou weer weten wat dat is?" vroeg hij lichterlijk geirriteerd, kon hij er wat aan doen dat hij nooit oplette? Daarna keek hij weer normaal. "En wie zou je willen ondervragen?" zei hij en zocht verder naar een boek, wat aardig vervlogen hoop was voor hem.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 20, 2007 21:44:27 GMT 2
"We moeten gewoon weten wie er liegt en wie niet, enzo" zei Meija zuchtend in zichzelf en ging even met haar hand door haar haar.
|
|
|
Post by Merel on Jun 20, 2007 21:47:31 GMT 2
Tristan keek haar verbaast aan. "Van wie weten wie liegt en waarom? Mag ik een uitleg want volgensmij blijkt half Ravenklauw er bij betrokken te zijn!" Zei hij verbaast toen ook Meija nog kwam. Hij snapte er nu even geen snars meer van.
|
|