|
Post by admin. on Jun 21, 2007 14:50:45 GMT 2
Chantal zuchtte. "Over de moord. We willen het wel oplossen, maar het probleem is- de dader zegt dat hij, of zij, een ravenklauwer is. Dus moeten we uitkijken" zei Cahntal, op een toon alsof ze het een kleuter uitlegde. Ze greep een boek uit de kast, sloeg hem open en begon er doorheen te bladeren.
|
|
|
Post by Merel on Jun 21, 2007 15:27:02 GMT 2
Tristan zuchte even. "Leuk. Toen werden de Ravenklauwers weer de pineut." zei hij verveeld. "Maar ik zou ook wel wat meer willen weten over die moorden, Maar je wou nu zeggen dat jullie iedereen van Ravenklauw uit gaan horen? Met dat Veratesaus of iets?" Zei hij en het klonk opzich wel handig.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 21, 2007 16:37:53 GMT 2
Rebecca knikte. 'Eigenlijk wel. We moeten toch weten wie we wel en niet kunnen vetrouwen?' zei ze tegen Tristan. Het idee met de Veterasum was het beste geweest tot nu toe.
|
|
|
Post by Merel on Jun 21, 2007 16:41:03 GMT 2
Tristan Knikte. Het klonk allemaal veel te logisch volgens hem. Hij ging verder met alle rijen boeken afzoeken. Hij keek zo nu en dan in een boek, Wat niet altijd zo slim was. Na een tijdje vond hij een boek met kobolden op de voorkant. Hij legde het op de tafel en bekeek het. Toen hij langs het boek heen keek zag hij een boek over toverdranken. Hij trok het uit de kast. "Hey, Misschien is deze goed?" Vroeg hij, Zelf had hij geen zin om die Vetersaus op te zoeken, of hoe het ook hete.
|
|
|
Post by admin. on Jun 21, 2007 16:42:35 GMT 2
"Nee, ik heb het al gevonden" mompelde Chantal, terwijl ze om zich heen keek. Madame Rommela was niet te bekennen, en ze scheurde de pagina uit het boek. "Oké, ik heb het. Kamer Van Hoge Nood?"
|
|
|
Post by Merel on Jun 21, 2007 16:43:57 GMT 2
Tristan keek haar aan en stopte het boek maar weer weg. Hij had ook wat hij zocht. "Vind het best, TEnminste als jullie het goed vinden dat ik meedoe.. Maar waarom halen wij het niet uit het kamertje van Sneep?" Vroeg hij en stopte het boek in zijn tas.
|
|
|
Post by admin. on Jun 21, 2007 16:47:23 GMT 2
"Waar we het vandaan halen zoeken we later wel uit, maar we moeten eerst half Ravenklauw zoeken en aar De Kamer Van Hoge Nood sturen. Dan overleggen we wie wat doet, enzo" zei Chantal koeltjes, terwijl ze de pagine in haar zak stopte en het boek terugzette. "Wij hebben niks gedaan, hè?"
|
|
|
Post by Merel on Jun 21, 2007 16:54:56 GMT 2
"Niemand vermoord of hier niks gedaan?" Vroeg Tristan grijnzend. Hij meost soms even een grapje maken, Ook op sirieuze momenten.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 21, 2007 16:57:59 GMT 2
'Chantal!' riep Rebecca verontwaardigd. Zomaar een bladzijde uit een boek van de school scheuren! Ze wist wel dat het natuurlijk nodig was, maar toch.
|
|
|
Post by admin. on Jun 21, 2007 17:01:49 GMT 2
"Wat?" zei Chantal terwijl ze haar schouders ophaalde. "We hebben er niks uitgescheurt, maar waarschijnlijk ook niemand vermoord. Tenzij we een imperius vloek over ons heen hebben. Hé, dat zou ook nog een optie kunnen zijn!"
|
|