|
Post by Lisa .. on Dec 9, 2007 10:22:06 GMT 2
Een enorm strand, sneeuwwit en zacht als zijde. Voetstappen waren er nauwelijks en eventuele toeristen waren verdwenen. De zee schitterde prachtig en was stralend en helder blauw. Aan de rand van het strand stonden wat palmen zachtjes mee te waaien in de wind. En bij het enige huisje op het strand leek iemand te staan. Was dat Flora? Nieuwsgierig liep hij dichterbij en opende zijn mond om die vraag te stellen. 'Meneer Carnoi!' klonk er ineens schel.
Sin schrok zich wakker, vloog een halve meter van zijn stoel af en plofde weer neer. Hij schudde zijn hoofd en keek recht in Anderling's ogen, die nog geen halve meter van hem vandaan waren. 'Goede morgen proffesor.' stamelde hij. 'Carnoi, hoe denk je ooit om hier iets op te steken als je nu al zo'n 20 minuten aan het slapen bent. Je moet examens doen en die moet je halen!' Anderling schreeuwde niet maar sprak wel met zo'n gedisciplineerde stem. Sin haalde zijn schouders op en sloeg het boek dat voor hem lag langzaam open. Hij was blij dat Macy er niet was, die was hier altijd goed in, had er de concentratie voor en zou hem op dit moment wel weer iets toegefluisterd hebben. Hij rolde met zijn ogen en kon de verleiding van zijn hoofd weer neerleggen en verder te dromen maar nauwelijk weerstaan.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 9, 2007 21:50:12 GMT 2
'Ja meneer Carnoi, wel wakker blijven hoor! Anders haal je je Slijmballetjes niet!' fluisterde Chris hem op een bestraffende toon toe. Zelf sliep hij toevallig niet, maar daar was dan ook maar één reden voor; voor Gedaanteverwisselingen had hij Waarzeggerij gehad, en tijdens die les sliep hij altijd aan een stuk door. Daarom was hij nu aardig uitgerust.
Grijnzend keek hij naar Sin, en keek daarna weer op naar Anderling, die aan het uitleggen was. 'Want je wil wel héél graag weten hoe je een breinaald omtovert in een regenworm,' zei hij vanuit zijn mondhoek tegen Sin.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 12, 2007 19:41:16 GMT 2
'Nou nou, dan gaan we allemaal dood als ik ze niet haal zeg.'[/'b] Lachend draaide hij zich om naar Chris, die er wel heel erg uitgeslapen uitzag. 'Maar, maar als ik niet weet hoe ik vliegende aanvallende breinaalden kan veranderen in glibberende regenwormen, dan zijn we hopeloos verloren.' jammerde hij daarna terwijl hij met zijn wijsvingers tegen elkaar tikte. 'Hoe heb je het uberhaupt voor elkaar gekregen om er zo 'wakker' bij te zijn.' Bij het woord wakker maakte hij een 'angstaanjagende' blik.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 12, 2007 22:10:19 GMT 2
'Ja, dan zijn we verloren! Echt, dan kun je niet lang overleven. Je wordt zó vaak achterna gezeten door vliegende breinaalden, dat wil je niet weten, zeg. Gewoon erg.' Hij grijnsde breed. 'Jahaa, mijn geheim om wakker te blijven wil je wel weten, hè? Ik zal een tipje van de sluier oplichten.' Hij keek Sin aan met een brede grijns, alsof hij hem nu een groot voorrecht verleende. Hij haalde zijn rooster uit zijn tas, tikte eerst op het vakje van 'Gedaanteverwisselingen' en verplaatste daarna zijn vinger naar het vakje erboven. 'Waarzeggerij'.
|
|
|
Post by Lisa .. on Dec 21, 2007 10:06:06 GMT 2
'Ze zouden er een beroep van moeten maken. Vliegende Breinaalden jagers. Precies. Het ultieme beroep voor jou gek.' lachde Sin. Zijn ogen keken naar het rooster en wat Chris aanwees. 'Tja, zo zou ik ook nog wel wakker kunnen blijven.' fluisterde hij. Met zijn toverstok wees hij op Chris' rooster en veranderde 'Waarzeggerij' in 'Toverdranken'. Met een pruillipje probeerde hij duidelijk te maken dat hij Toverdranken had voor Gedaanteverwisselingen. En dan nog maar te zwijgen over die stapels huiswerk.
|
|
|
Post by Merel on Dec 21, 2007 19:36:03 GMT 2
Je zag de deurklink van de deur geluidloos naar beneden gaan en de deur ging zo zacht als kon open. Alleen als je naar de deur keek viel het je op. Zonder een geluidje te maken kwam eerst Flora binnen en toen Aylin. Zo zacht als dat ging sloten ze weer de deur en probeerde, zo zacht mogelijk naar hun plekken te lopen. Veel te laat zijn bij een les van Anderling betekende veel problemen, als ze er achter kwam. Vandaar dat ze zo stil mogelijk probeerde te zijn.
|
|
|
Post by Krista - on Dec 22, 2007 20:58:26 GMT 2
"En wie zijn er weer te laat!" zei Florian luid, maar Anderling hoorde niets. Hij zat in de rij achter Chris en Sin en vermaakte zich prima. Hij liet zijn boek open en dicht klappen, aangezien hij niets beters te doen had.
|
|