|
Post by nilou on May 19, 2007 16:26:09 GMT 2
Jake White,een dromerige jongen kwam het klaslokaal van toverdranken binnen.Hij keek even rond zich,en naar de mensen van zijn klas en ging aan een tafeltje staan.Hij keek naar proffersor Sneep en dacht in zichzelf: " bah!!die haakneus is der weer!"
|
|
|
Post by greenlightning on May 19, 2007 16:32:00 GMT 2
Shirie was optijd. Ze had de grootste lol gehad. Ze had eigenlijk net zolang voor het lokaal willen staan tot ze alsnog te laat was, maar ze zou deze keer haar ex stiefvader eens een lol doen. Ze stapte de kerker binnen, ingepakt in een dikke groene trui, een warme spijkerbroek en met haar handen in haar zakken en botste bijna tegen een blonde jongen aan. Ze stopte net, met schoenen die over de stenen vleor piepte. 'Sorry, amigo, ik zag je niet.' Haar accent was bijna niet te horen.
|
|
|
Post by nilou on May 19, 2007 16:36:29 GMT 2
Jake keek even naar het meisje dat tegen hem botste.Hij bekeek haar van top tot teen en glimlachte nu.Maar wonder boven wonder zei hij ineens op een heel andere toon als verwacht: " kijk waar je loopt ***" Dit had Jake niet willen zeggen maar de stem inzich vertelde hem wat te doen. Hij keek ineens vol spijt naa het meisje en zei toen: " euh sory dat was geloofik niet de bedoeling..." Jake schaamde zich rot en werd helemal rood van schaamte.
|
|
|
Post by greenlightning on May 19, 2007 16:39:24 GMT 2
Shirie staarde hem eve verbijsterd aan en barstte toen in lachen uit. 'Ook hallo. Ik ben Shirie en als ik even mag raden... Jij bent Jake?' Ze kon haar grijns neit odnerdrukken. Niet lachen, Shirie, dit is niet grappig! Met grote moeite kreeg ze haar gezicht weer in plooi. Ze was neit gewend o uit gescholden te worden bij de eerste ontmoeting
|
|
|
Post by nilou on May 19, 2007 16:42:47 GMT 2
Jake knikte blozend en zei toen: " ik heb al wat over je gehoord maar nog niet alles " Jake glimlachte vriendelijk en keek weer naar Sneep en toen weer naar Shirie."wat vind jij van onze leraar?en is het waar dat jij familie van hem bent?Dat zou je nou toch echt niet zeggen!Je ziet er een stuk proberder uit!vooral je haar!" Jake keek weer van Sneep naar Shirie en grinikte.
|
|
|
Post by greenlightning on May 19, 2007 16:54:38 GMT 2
Shirie grijnsde en knipoogde naar Sneep. Die haalde diep adem en beende kwaad op hen af. 'Zitten? Is dat misschien een idee?' Shirie dacht even na en schudde toen haar hoofd. 'Sorry Sevrus, ik blijf liever staan. Dat is zoveel beter voor je lijf. Je weet dat ik zo energiek als een stuiterbal ben. Zitten is geen optie. Nu nog noiet. Waarom begin je neti vast?' Ze glimalchte liefjes naar hem. Ze noemde hem als Sevrus sinds ze klein was en ze geen 'severus' kon zeggen. Ze kende hem al haar hele leven, het was de beste vriend geweest van haar moeder. Sneep wilde eits zeggen, bedacht zich, draide zich abrubt om en liep naar voren. Shirie grijnsde naar Jake. 'Niet echt familie. Niet meer tenminste. Mijn moeder was ooit eens met hem getrouwd. Maar ze zijn alweer gescheiden.'
|
|
|
Post by nilou on May 19, 2007 17:00:33 GMT 2
Jake staard met open mond naar wat Shirie net had gezegd.Dat zou Jake nooit kunnen zeggen tegen Sneep maar glimlachte toen geniepig." Ik mag jou wel!" zei Jake met een glimlach en ging alvast zitten en keek met volle plezier naar Sneep en toen weer naar Shirie."zo,hoe lang blijf je hier eigenlijk nog?" vroeg Jake vol interesse.
|
|
|
Post by greenlightning on May 19, 2007 17:08:25 GMT 2
'De rest van dit jaar nog. Ik had eerder willen komen, maar ik had te veel training voor zwerkbal thuis op Cuba. Ik zit in ht jeugdteam. Volgend jaar wordt ik achttien en ga ik proberen om in het internationale team van Engeland te komen. Maar we hebben onze cub gewonnen. van het jeugdteam dan. Dat tournooi is nu voorbij.' Ze keek naar Sneep en boog zich naar Jake toe. 'Hij is niet zo slecht, het is maar een act. Maar zeg maar neit dat ik dat heb verteld.' Ze grijnsde breed.
|
|
|
Post by nilou on May 19, 2007 17:11:54 GMT 2
"Jah alsof ik ooit iets tegen Sneep zou zeggen terwijl het niet hoeft!"Zei Jake toen met een serieuze blik."Jij houd vast veel van winkelen?zoals de meeste meisjes?Wel om eerlijk te zijn,Ik vind winkelen echt leuk!al die nieuwe kleren enzo...." Dit was een van Jakes vele geheimen maar hij voelde zich op zijn gemak bij Shirie dus besloot hij het dan toch maar te zeggen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 19, 2007 17:14:18 GMT 2
Shirie grinnikte. 'Dan ben jij vanaf nu mijn vriend. Ik ben een shop-a-holic. Ik ben eraan verslaafd. Mijn moeder is best rijk en ik verdien inmiddels ook redelijk.. ik ben echt altijd met mode bezig. Misschien kun je een keer mee gaan. Maar ik heb wel een kritische blik nopdig! Geen gekwijl of zinloos geknik, alleen de harde waarheid, okeej?' Ze glimalchte.
|
|