|
Post by admin. on May 1, 2007 17:27:11 GMT 2
"En wie kan mij vertellen waar je maansteen vind?!" snauwde Sneep kil. De klas bleef zitten, op Jade na. Deze stak haar hand hoog op en zwaaide, zodat Sneep haar wel moest zien. Helaas had deze een mooie taktiek tegen de griffoendors- Negeren. "Niemand? Dan zullen jullie beter je boeken moeten lezen! SLA ZE OPEN! en vertel mij dan, Meneer Kaltor, waar het voor dient." Een jongen, vol van figuur, werd rood. Hijwas het evenbeeld van Marcel Lubbermans, die hier een tijdje terug op school zat. OOk hij zat in Griffoendor, en was de slechtse leerling. "Ik- ik weet het niet, meneer..." piepte deze. "Maar... Jade weet het wel en-" "Weet je dat niet?! En mevrouw Miracle vragen we niks. Een wonder is ze niet bepaald" hij grijnsde kil, en Jade werd rood- van woede. "Een mooderbloedje, dat is ze. Geen won-" Jade was kwaad opgestaan. "Houd-Uw-Kop" riep ze kwaad tegen Sneep. "Schreeuwen tegen de leraar? Dat word 30 punten aftrek en strafwerk, vrees ik..." siste Sneep. Jade pakte haar spullen en gooide haar tas over haar schouder. "Jij blijft mooi hier- modderbloedje" Jade werd rood. Ze bleef verstijfd staan.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 1, 2007 18:12:41 GMT 2
"Als ze wilt gaan dan gaat ze toch?" snauwde Tifa ineens die ergens in het midden van het lokaal stond. Dit was de eerste keer dat ze wat uitgevallen tegen een leraar. "Wat maakt het uit of ze een modderbloedje is? Nou en?! Iedereen is hetzelfde, ookal ziet niemand er hetzelfde uit" Woedend keek Tifa sneep aan, waarschijnlijk kende niemand deze kant van haar. Ze was Sneep totaal zat, hoe hij altijd reageerde op de griffoendors, dan was ze wel een Ravenklauw, het opnemen voor iemand kon altijd. Woedend raapte ze haar spullen bij elkaar, smeet ze in haar tas en beende het lokaal uit. Wat maakte het haar uit als ze straf zou krijgen,een seconde bij hem blijven was een slechte optie.
|
|
|
Post by greenlightning on May 1, 2007 23:35:03 GMT 2
Terry botste fataal tegen Tifa aan. Ze viel half achterover en staarde het meisje verbaasd aan. Kende ze haar niet? 'Sorry,' mompelde ze en staarde haar vragend aan,' moet je geen les volgen?' Ze keek de hoek om en zag Sneep kwaad hun richting op komen. Terry's gezicht verharde. Laat hem maar komen, dacht ze. Ze was niet bang voor hem! Ze bleef staan en wachtte af.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 2, 2007 14:06:53 GMT 2
[b[]"Eigenlijk wel..maar hij noemde een meisje een modderbloedje en toen viel ik uit tegen Sneep, dus ben nu eindelijk eens vertandig geworden volgens mij"[/b] Tifa keek naar achteren naar Sneep en ging nu naast Terry staan. "Terry..is het niet? Laten we maar eerlijk wezen tegen hem en zorgen dat hij ons met rust laat"
|
|
|
Post by greenlightning on May 2, 2007 18:23:59 GMT 2
Terry haalde diep adem. 'Laten we hopen dat ik hem niet op z'n bek sla,' mompelde ze zacht. Ze vreesde dat het om Ane ging. Ze had al vaker strafwerk van hem gekregen omdat ze voor haar vriendin opkwam. Hij was altijd zo, ook tegen Manny, topen zij er nog was. Het zwarte schaap van de familie, dat was ze zeker. Een puurbloed die het woord modderbloedje verafschuwde... Terry glimlachte naar Tifa. 'Ik ben blij dat we over kinderen met dreuzelouders ehtzelfde denken. Laat hem maar komen.' Nu nog mijn zelfbeheersing bewaren...
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 2, 2007 18:33:00 GMT 2
Sneep duwde woedend een boek in Tifa's handen. "Vanavond verwacht ik een verslag van 4 bladzijdes over dit mystieke wezen, te laat is een nog hogere straf" snauwde hij. Hij keek nu naar Terry "en jij, jij krijgt een van mij de taak een goede oude toverdrank te maken en die morgen op mijn bureau te plaatsen. Tifa hield het zware boek nog net vast toen Sneep woedend verdween. "Geweldig!" mompelde ze.
|
|
|
Post by greenlightning on May 2, 2007 18:41:02 GMT 2
'Geen probleem. Ik hoop dat u deze keer wel hoger geeft dan een tien,' zei Terry arrogant en draaide zich om. 'Als dat alles is, dan heb ik geen behoefte aan een zinloze les. Ik zie u morgen wel.'Zonder hem nog aan te kijken of gedag te zeggen liep ze weg. Ze keek nog even om naar Tifa om te zien wat zij ging doen en verdween toen de hoek om.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 2, 2007 18:51:57 GMT 2
Tifa grinnikte eventjes om de reactie van Terry en liep toen ook weg. Het verslag had ze eigenlijk al half in haar kamer liggen, maar goed..dat wist hij niet en dat hoefde hij ook niet te weten. Dat viel wel mee eigenlijk, ik had punten aftrek verwacht dacht ze Met het zware boek in haar handen liep ze de kant op van de leerlingenkamer van Ravenklauw.
|
|