|
Post by LAURA ?! on Nov 10, 2007 0:42:41 GMT 2
Lukas had geen idee hoe hij in vilders hok terecht was gekomen, hij vond het er maar griezelig. Alleen hij kon de uitgang niet vinden, was er dan werkelijk niemand anders? Hij bibberde eventjes want er hing een kille sfeer. Hij hoorde overal geluiden dieren? Of kwam er iemand anders aan. Lukas slikte eventjes, het beviel hem niet echt daar. Opeens hoorde hij een zwaar geadem achter zich en hij draaide zich met een ruk om. Hij stond oog in oog met de lelijke Vilder die je absoluut van te dicht bij moest zien omdat je dat je leven lang niet meer zou vergeten. Lukas deed haastig een paar stappen achteruit anders stond hij wel érg dicht op Vilder. Hij kon nu wel wat hulp van een vriend ofzo gebruiken. ''Maroa, wat doe je hier'' bromde vilder. Maar Lukas antwoorde niet hij had geen zin om verkeerde dingen te zeggen. Hij was al te laat uit bed om zomaar wat rond te zwerven en dat kon Vilder ook nog eens melden en daar had hij al helemáál geen zin aan. Vilder gromde nog eens wat Lukas al helemaal niet beviel. Vilder was waarschijnlijk weer een passende straf aan het verzinnen in gezelschap van een zwadderaar die hem helemaal tot aan de grond kon krijgen; zoeits kreeg hij vaker tegen zich aan gedrukt en docenten en de zwadderaars zelf beleefden er de grootste lol aan.
|
|
|
Post by admin. on Nov 10, 2007 13:12:10 GMT 2
'Hij hielp mij zoeken naar Kit, mijn kat. En aangezien ik enorm verkouden ben, had die hulp wel zin.' zei Diana, die toevallig binnenkwam. Ze haalde haar neus even op, hoestte toen, en keek VIlder strak aan. 'Dat beest gaat er om de minuut vandoor,' Ze haalde haar schouders op alsof dit de normaalste zaak van de wereld was.
Zijzelf was hier ook perongeluk terecht gekomen; Ze was wél opzoek geweest naar haar kat, maar Lukas had ze die dag nog niet eerder gezien. Ze glimlachte even flauwtjes naar hem, maar wierp toen een schuine blik op Vilder. 'Als je het niet gelooft, doe je het niet. Simpel. Geef dan maar strafwerk. Reken er dan wel op dat Perkamentus in word gelicht.' Ze hoestte nogmaals, maar liet haar blik niet van Vilder afwijken.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Nov 11, 2007 18:22:53 GMT 2
Lukas trok sloom zijn wenkbrauwen op toen hij Diana binnen zag komen en haar gewoon tegen vilder zag liegen. Maar hij begreep er niet zo snel wat van. ''Hé wat? Oh ja?'' zei hij geschrokken maar verbaasd, hij kreeg het langzamerhand pas in de gaten wat Diana nou precies wou doen. ''Ehm ja ja ja inderdaad '' zei hij zo snel dat hij over zijn eigen woorden struikelde.
Vilder gromde naar de gezegde woorden van Diana maar was er totaal niet van onder de indruk. ''Perkamentus word ingelicht; terwijl ik jullie strafwerk geef omdat jullie te laat uit bed waren? En die rotkat van jou kan me gestolen worden.'' zei hij terwijl hij Diana en Lukas een voor een afwisselend aankeek.
|
|
|
Post by admin. on Nov 12, 2007 20:06:34 GMT 2
'Die rotkat van mij is toevallig wel goed bevriend met die kat van U,' zei Diana koeltjes. Ze fronsde even, en haalde toen haar schouders op. Ze wist dat ze hier nu voor de zoveelste keer stond te liegen - smeekte in stilte om genade - en keek VIlder strak aan. Af en toe een hoestje, ze haalde haar neus even op, en glimlachte toen onschuldig. 'Dat zou Uw kat ongelukkig mken, niet?'
|
|
|
Post by LAURA ?! on Nov 14, 2007 21:36:34 GMT 2
Lukas krabte even vragend over zijn achterhoofd maar besefte dat hij beter niks kon zeggen want anders zou hij het wel helemaal verknallen en zouden hij én Diana nog eens straf krijgen dus hij bleef zijn hoofd heen en weer gaan tussen Diana en Vilder.
Vilder's blik verslapte. ''Mrs Norks?'' hij gromde eventjes en keek Diana aan. '' Je hebt MIJN eigen kat bevriend laten worden met dat stuk ongedierte van jou!'' zei hij nu half schreeuwend. (Lukas deed nog een paar stappen achteruit omdat vilder vooruit stapte) Het leek wel alsof vilder kookte en dat was niet goed.
|
|
|
Post by admin. on Nov 15, 2007 21:57:42 GMT 2
'Het spijt me,' zei Diana koeltjes, 'Maar mijn kat is géén ongedierte. Een heuse raskat, met stamboom, afstammeling van een heuse showkat. Dát-' ze wierp even een blik op de deur, 'Valt van joune niet te zeggen. Wel?' Ze stak haar handen in haar zak, haalde nogmaals haar neus op en keek Vilder strak aan, geen angst tonend. Niet dat ze überhaupt bang was; Ze had zoveel woedeaanvallen van haar zusje meegemaakt, dat angst bijna uitgebannen was.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Nov 21, 2007 16:02:42 GMT 2
Vilder keek Diana even doordringend en boos aan. Het was waar, maar hij gaf er niet aan toe. ''Maar alsnog bent u en u (hij keek even naar Lukas die een vreemd gezicht trok) te laat op. En ik zal jullie dan ook strafwerk moeten geven.'' zei hij snibbig alsof dat alles was.
|
|
|
Post by admin. on Nov 21, 2007 20:01:03 GMT 2
'Heel toevallig zal dat moeilijk gaan,' zei Diana koelbloedig. 'Aangezien ik hoogstpersoonlijk aan Perkamentus heb gevraagt of ik even voor de kat mocht gaan kijken, aangezien ik bang was dat er iets zou gebeuren.' Ze trok even uitdagend een wenkbrauw op, sloeg toen haar armen over elkaar en keek Vilder strak aan, met een blik waar geen emotie in af te lezen was. 'U kunt het navragen.'
|
|