|
Tired
Nov 17, 2007 15:19:22 GMT 2
Post by » Aline. on Nov 17, 2007 15:19:22 GMT 2
Amber kwam de leerlingenkamer binnen strompelen, en gooide haar tas met een grote boog ergens in een hoek. Een geschrokken eerstejaars wist nog net op tijd opzij te springen. Amber merkte het niet eens. Ze plofte neer in een grote fauteuil en staarde uitdrukkingsloos in het haardvuur, een grote gaap achter de rug van haar hand smorend. 'Iemand, vertel me; waarom geeft er zo'n zak als Sneep les op deze school?' zei ze tegen niemand in het algemeen. Ze had net een les Toverdranken achter de rug, en was ervan overtuigd dat Sneep zichzelf weer eens overtroffen had in gemeenheid.
|
|
|
Tired
Nov 17, 2007 15:28:18 GMT 2
Post by melien on Nov 17, 2007 15:28:18 GMT 2
"Dat vraag ik me ook vaak genoeg af." zei Sara. Ze liep de laatste paar treden van de meidenslaapzaal af en plofte neer op de bank. "Hoezo?" vroeg ze daarna nieuwsgierig. Ze keek naar Amber, wachtend op een antwoord.
|
|
|
Tired
Nov 17, 2007 15:36:05 GMT 2
Post by » Aline. on Nov 17, 2007 15:36:05 GMT 2
'Hoezo?' Amber zuchtte even en liet haar hoofd achterover vallen tegen de stoel aan. 'Nou, omdat die idioot me een D heeft gegeven, omdat ik één stap vergeten was. En omdat hij toen twintig punten van Ravenklauw aftrok omdat ik zei dat hij niet goed bij z'n hoofd was... En omdat ik morgen moet nablijven.' Amber zuchtte nogmaals en keek Sara even aan.
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 15:01:00 GMT 2
Post by admin. on Nov 18, 2007 15:01:00 GMT 2
'Nablijven?' Lucy strompelde de leerlingenkamer binnen, na de vraag beantwoord te hebben, en plofte op de bank neer. 'Één dag maar? Heb ik eindelijk eens gezelschap. Heb een lidmaatschap op nablijven, momenteel. Voor mijn hele schooltijd, en allemaal voor Toverdranken. Het hééft ook voordelen-' Ze fronsde even, alsof ze goed na moest denken over die voordelen. 'Ik kan geen ander strafwerk meer krijgen...'
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 16:41:24 GMT 2
Post by greenlightning on Nov 18, 2007 16:41:24 GMT 2
'Waarom je tijd verspillen met schoolwerk als er een leue jongen als ik heir op school is gearriveerd?' Devon wandelde vrolijk de leerlingenkamer binnen. Hij gooide de tas van zijn schouder en trok met zijn arndere hand aan de lijn. 'Cane, hier. En wees nou eens rustig.' GEergerd trok Devon opnieuw aan de lijn. Met tegenzin kwam de dingo achter de muur vandaan. Hij gromde zacht, hoewel zijn staart kwispelde. ZIjn bek zat dicht gebonden, dus meer kon hij ook niet.
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 16:51:54 GMT 2
Post by Krista - on Nov 18, 2007 16:51:54 GMT 2
Meija glimlachtte naar Devon en aaide de hond over zijn kop "Ben je leuk?, ik vind je hond pas leuk" zei ze plagend. Ze wist niet wie hij was maar had er nu al een zwak voor. Dat had ze zoiezo voor nieuwkomers, nog sterker, buitenlandse nieuwkomers met een dingo.
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 17:26:51 GMT 2
Post by admin. on Nov 18, 2007 17:26:51 GMT 2
Lucy liet haar blik over Devon gaan, en grijnsde toen. 'Je bent pas een kanjer als je Sneep weg jaagt, jammer dan.' zei ze spottend, en stak haar tong uit. 'En dat is dus erg onmogelijk. Enorm onmogelijk, om precie ste zijn,'
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 17:45:16 GMT 2
Post by » Aline. on Nov 18, 2007 17:45:16 GMT 2
'Nah, hij heeft gewoon een asociaal groot ego,' zei Amber grijnzend, terwijl ze haar hand opstak naar Devon. 'Maar ik ben het eens met Lucy. Ik zal je eeuwig dankbaar zijn als je Sneep verjaagt. Misschien betaal ik je er zelfs voor.'
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 18:13:53 GMT 2
Post by greenlightning on Nov 18, 2007 18:13:53 GMT 2
Devon lachte. 'Ik ben zeker wel leuk, en een kanjer ook. En zelfs als i hij leuker,'zei hij tegen Meija,'ik ben heel wat liever.' Hij trok de dingo naar zich toe. Die stak zijn tong naar buiten, zo goed als dat ging en likte zijn hand. 'Ga je leif zijn? Misschin.. Hmm, lol of niet los..' Hij beet keek even bedenkelijk. Cane kwispelde en likte zij gezicht. 'Ga je braf zijn?' DE dingo ging zitten, al wild kwispelend. Devon zuchtte diep en maakte de band rond zijn bek los, gespte de riem los en liet de dingo vrij rond lopen. 'O wee als je iemand bijt...'mompelde hij, terwijl de viervoeten opgewonde de kamer begon te verkennen. DE jongen richtte zich weer tot de meisjes. 'Maar dat is zo gemeen,. Shirie is blij met haar Stiefpa.' Hij grijnsde breed. Perfecte excuus.
|
|
|
Tired
Nov 18, 2007 18:17:57 GMT 2
Post by » Aline. on Nov 18, 2007 18:17:57 GMT 2
'Ja, nee! Dat vind ik geen excuus! Shirie kan vast wel leven zonder hem, maar wij kunnen niet leven mét hem.' Ze volgde de dingo met haar blik. 'Zolang hij maar oppast dat hij Snoetje niet laat schrikken,' zei ze, toen ze haar roodharige katje op zijn hoede door de leerlingenkamer zag lopen. Een glimlach verscheen op haar gezicht terwijl ze het jonge katje optilde en op haar schoot zette.
|
|