|
Post by robin on Nov 27, 2007 18:16:43 GMT 2
Litha kwam de leerlingen kamer binnen geslenterd. Haar schoudertas was overvol met verschillende spullen, zoals boeken, flacons en kruides. Die ze in de middag had geplukt voor een magishe kruidethee geheel door haar bedacht.
Litha smeet haar tas op de grond en haalde een zwart elastiekje van haar pols. Knoopte haar haren vast en pakte de verschillende kruides, met o.a. lavendel, en paar blaadjes van een Taxus bakata. (giftige plant) Ze legde ze op de tafel.
Ze gaf een zwiep met haar toverstok (die ze had gepakt) en toverde een ketel gevuld met water, ze tikte nog een keer met een toverstok en er verschuinselde een dienblad, met paars groene thee kopjes en een theekan.
Na dat de kruide een tijdje hadden liggen weken in de ketel, goot ze het over zonder de theeblaadjes in de theekan. Ze glimlachte even ''maar er mist nog iets'' mompelde ze tegen zichzelf ''Koekjes!'' ze toverde overheerlijke shocolade koekjes op een school die ze op het dienblad neer zetten. De koekjes waren nog warm en de overheerlijke geur vulde de leerlingen kamer.
|
|
|
Post by Krista - on Nov 27, 2007 18:42:13 GMT 2
Elin liep met haar gewoonlijke arrogantie die al vanaf ver te zien was de leerlingenkamer binnen en wierp verbaasd een blik op de thee die voor haar neus uitgestald werd. "Sorry schat, drink ik niet" zei ze op een toon alsof Litha het natuurlijk allemaal voor haar had gedaan "Alhoewel, die thee is wel pérfect voor de lijn"
|
|
|
Post by robin on Nov 27, 2007 18:49:31 GMT 2
Litha trok haar wenkbrauw op, en shonk vervolgens een kop thee voorzichzelf in ''ik had nog niks gezegt, maar als je thee wilt neem maar'' Ze besloot gewoon zo normaal mogelijk tedoen. ook al had ze de nijging de thee over haar heen te gooien alleen al op de manier hoe Elin binnen kwam en tegen haar sprak. Litha glimlachte zwakjes en nam een kleine slok van haar thee. Ook pakte ze een van de overheerlijke shocolade koekjes. En ging ze op de stoel zitten bij het tafeltje met de thee en koekjes.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 27, 2007 20:08:31 GMT 2
'Let niet op haar,'antwoorde Draconic tegen Litha vanuit een luie stoel aan de andere kant van de kamer. 'Onze koningin vind zichzelf belangrijk genoeg om gewoon alles te pakken wat ze ziet.' Ze hij rekte zich uit en keek op naar het meisje, zich afvragend wie het was. 'Draconic Malfoy,'stelde jhij zich voor. 'Je komt me bekend voor. Ken ik jou niet?'
|
|
|
Post by robin on Nov 27, 2007 20:15:56 GMT 2
Litha keek op naar Draconic nam rustig een slok van haar thee voordat ze antwoorde:''Litha, Litha Astrid Morse'' stelde ze zich voor. Ze blies in haar hete thee waar de damp vanaf kwam. ''Neem gerust, thee en een koekje. Daar is het voor'' zij ze tegen Draconic. Ze richte een blik op Elin, en rolde even met haar ogen ''Zo, mis perfect al besloten of je thee gaat nemen voor de lijn?'' vroeg Litha droogjes, zelf nam ze een hap van haar koekje en bleef ze Elin even aan kijken. Maar bestede er voor de rest niet veel aandacht aan.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 27, 2007 20:46:15 GMT 2
Draconic kon een grinnik niet onderdrukken. Hij stond op en liep op zijn gemak naar Litha toe. Hij ging zitten, negeerde Elin en pakte een koekje. 'Ik ben niet echt een thee liefhebber, maar koekjes zijn altijd goed.' Hij beet een stukje af en bestuurd haar grondig. 'Ik weet zeker dat ik je ken, maar je naam zegt me niks.'
|
|
|
Post by robin on Nov 27, 2007 20:59:39 GMT 2
Litha glimlachte eventjes ''hoezo, weet je het zeker?'' vroeg ze nieuwschierig. ''maar het kan kloppen dat je me niet aan mijn naam herkent'' Ze nam een slok van haar thee, en een hap van haar koekje die ze nu ondertussen al voor de helft ophad gegeten.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 27, 2007 21:02:44 GMT 2
Draconic knikte bedachtzaam en stopte de rest van zijn koekje in zijn mond. 'ik weet het honderd procent zeker! Je haar, je ogen, je uitstraling. Ik ken jou! Maar je naam? Wat is er dan, heb je die veranderd? Kom op, misschien weet ik het dan weer.' Hij nam een volgend koeje. Als ze die zelf had gebakken moest ze van Hogwarts af en een bakkerij beginnen...
|
|
|
Post by Krista - on Nov 27, 2007 21:15:22 GMT 2
"Hou je bek Malfoy" zei Elin kil en draaide zich weg van Litha en begon een staart te maken met het elastiekje dat om haar pols zat. Eikel, rot gewoon een eind op dacht ze bij zichzelf maar sprak het niet hardop uit. Thomas liep de leerlingenkamer in en grijnsde naar Draconic, en ging naast hem op de bank zitten.
|
|
|
Post by greenlightning on Nov 27, 2007 21:22:10 GMT 2
Draconic gaf Thomas grijnzend een klap op zijn schouder. 'Blij dta je weer vrolijk bent en ik je weer vaak zie, vriend!' Hij keek Elin heel even aan en glimlachte liefjes. 'Wat is er dan, koninginnetje? Vind je mij niet lief?' Hij kon een grinnik niet onderdrukken en jatte opnieuw een koekje. 'Ze zijn geweldig! Zelf gemaakt? Sorry, ik ka er niet van af blijven. Thomás, je moet ze een proberen.'
|
|