|
Post by Lisa .. on Oct 31, 2007 18:40:46 GMT 2
Sinds ze gehoord had van Draco dat ze mocht optreden in de 3 Bezemstelen kon haar humeur niet meer stuk. Hoeveel de leraren ook klaagde, hoe slechte cijfers er waren of hoe chagrijnig iemand ook was, Meera’s humeur was niet kapot te krijgen. De hele dag zong ze zachtjes liedjes, of neuriede een melodietje. Ze speelde de hele tijd een voorstelling inhaar hoofd af, hoe het uiteindelijk zou worden. En nu zat ze dan op de meisjesslaapzaal, bij haar eigen hemelbed met haar eigen hutkoffer. Deze lag in het midden van het ronde zaaltje, open en overal op de grond lagen kledingstukken en andere dingen. Meera grijnsde. Ze wilde weten of ze nog een van die oude jurken had, vroeger was ze gek op verkleedpartijtjes en die jurken had ze altijd bewaard. Niet dat ze klein waren, ze zou er nu nog gemakkelijk in moeten passen. Ogen gingen over de bende en ze schoot in de lach. Ineens zag ze ergens een stuk witte stof. Voorzichtige haalde ze de jurk eruit en bewonderde hem. Ze had hem ooit van haar vader gekregen, maar nog nooit aangehad. Ooit was er een pakketje naar hen toe verzonden met een briefje. ’Beste Qurains Bij deze wil ik jullie 2 jurken geven. Ooit hoop ik jullie nog eens te zien hierin. (…) Meera wist de woorden uit haar hoofd maar had de jurk nooit gedragen, ze wist niet eens dat hij in haar hutkoffer zat. Misschien was dit de perfecte gelegenheid om haar vader een eer te bewijzen. Het was het laatste teken van leven van haar vader. Langzaam streek ze over de stof van de jurk. i96.photobucket.com/albums/l182/kinai_dosu4/Music%20Artist/wt1.jpg
|
|
|
Post by » Aline. on Oct 31, 2007 19:05:08 GMT 2
Chloë slenterde de slaapzaal in richting haar bed, zich niet bewust van het feit dat Meera er ook was. Ze rekte zich even uit en begon daarna haar hutkoffer overhoop te halen, op zoek naar een bepaald boek, dat zich natuurlijk weer helemaal onderop bevond. Toen ze hem bijna te pakken had, keek ze toevallig achterom en zag Meera zitten. 'Meera!' riep ze grijnzend, terwijl ze overeind kwam. 'Ik had helemaal niet door dat je - WAUW!' Ze kapte zichzelf af met een kreet van bewondering, en sprong op van haar bed, om op Meera af te rennen. 'Wat een prachtige jurk!' riep ze vrolijk uit, haar ogen gingen bewonderend over de jurk.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 1, 2007 16:29:30 GMT 2
Meera keek op toen ze haar naam hoorde, ze had Chloë niet horen binnenkomen. Ze begon te glunderen. 'Dankje. Ik wist niet eens meer dat ik hem had, laat staan dat ik hem in me hutkoffer had zitten. Hij.. hij .. hij was van me vader.' De laatste woorden klonken langzaam, ze besefde eigenlijk nu pas hoeveel iemand die je eigenlijk nooit gekend had voor je kon betekenen. Meera stond op, raapte de jurk op en legde deze op haar eigen bed neer. Ze ging ernaast zitten en zei even niks meer en keek Chloë aan.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 1, 2007 17:46:19 GMT 2
Chloë liep langzaam op Meera af en ging naast haar zitten. Ze liet haar vingers even over de stof van de jurk glijden. 'Hij is echt heel erg mooi,' zei ze. Ze keek Meera even glimlachend aan. Ze was wel benieuwd naar haar vader, maar vroeg er niet naar, aangezien ze aan de manier waarop Meera had getwijfeld voordat ze hem noemde, wel had gemerkt dat ze er waarschijnlijk liever niet over praatte.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 5, 2007 20:05:44 GMT 2
Ineens sprong Meera op. 'Ik kan echt niet wachten. Het is volgens mij echt doodeng, maar zo ontzettend gaaf. Echt, kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven.' Ze sprong rondjes door de kamer. Daarbij trok ze Chloë overeind en deed een gek dansje. Wat kon haar het allemaal nu schelen? Zij ging binnenkort optreden.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 7, 2007 18:44:18 GMT 2
Chloë lachte luid terwijl ze een raar dansje door de slaapzaal maakte met Meera. 'Weet je al welke nummers je gaat opvoeren?' vroeg ze, nog steeds lachend, aan Meera. 'En hoeveel mensen er komen? Heel Zweinsveld loopt vast uit om je te zien!' riep ze grijnzend. 'En dan wordt je superberoemd, en krijg je een platencontract aangeboden, en begin je een solo-carrière - of wil je in een bandje?' ratelde Chloë vrolijk door. 'Over bandjes gesproken - heb je al gehoord van die jongens van Fall Out Boy? Eentje zit ook in Zwadderich, hè?' Plotseling kreeg ze een mooi idee. 'Misschien mag je wel zangeres bij hen worden!' Ze grijnsde breed.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 10, 2007 18:27:38 GMT 2
Meera sloeg haar hand tegen haar voorhoofd. 'Ik moet echt nog veelste veel doen. 1 nummer weet ik zeker maar verder nog helemaal niet. Moet nodig eens even een spoed overleg met Draco hebben.' Ze lachde. Daarna keek ze iets verbaasd.'Fall out boy? Zwadderich? Hebben we een nieuwe dan?' Ze had helemaal niks meegekregen over dat fenomeen, aangezien ze meer in haar eigen wereldje was geweest. Ondertussen begon ze de jurk netjes op te vouwen.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 10, 2007 19:14:55 GMT 2
Chloë knikte heftig. 'Ja, zeker, heb je daar nog nooit van gehoord? Benjamin, die zanger, zit in Zwadderich en Thobias, de drummer en gitarist, zit in Huffelpuf. Geen idee wat hij daar uitvreet, terwijl hij ook hier had kunnen komen.' Ze trok even een wenkbrauw op. 'Maarre, hé, relax! Het komt vast goed. Je bent gewoon een hartstikke goede zangeres, maakt niet uit wat je zingt!' Ze gaf Meera even een speelse duw.
|
|
|
Post by Lisa .. on Nov 11, 2007 20:30:01 GMT 2
'Okee, vaagheid. Naja. Wel eens van ze gehoord maar kan me even niet indenken wat en hoe ze spelen. Moet die Benjamin, dat was het toch?, maar eens aanspreken. Alleen denk ik niet dat ik een bandje zou kunnen vormen met onbekende en daarbij zij zijn al een band, wat zou ik daarbij moeten?' ratelde ze aan een stuk lachend door. 'En dankje.' grijnsde ze, waarin toch stiekem wat trots zat.
|
|
|
Post by » Aline. on Nov 14, 2007 20:44:54 GMT 2
[Hé, vaagheid is mijn woordje! xD -lolheid- Ik zet tegenwoordig overal -heid achteraan o.0]
Chloë grinnikte even en haalde haar schouders op. 'Nouja, je kunt ook zelf een bandje beginnen. Dat jij gewoon de lead-zangeres bent, en dan wordt je héééél beroemd, en dan mag ik een deel van je winst,' zei Chloë heel serieus, waarna ze toch in de lach schoot en Meera even een stomp tegen haar bovenarm gaf.
|
|