|
Post by melien on May 10, 2007 21:12:51 GMT 2
Elvira kwam de slaapzaal in. Poekie zat nog op haar bed. Daar waar ze hem had achterlaten. Ze deed haar schoolkleding uit en trok een trainingsbroek en een gewoon t-shirt aan. Ze dacht bij zichzelf: 'Iedereen is nu vast beneden aan het feesten.'. Elvira was redelijk moe en het laatste waar ze zin in had was de drukte van een feest. Ze legde haar kussens zo dat ze haar als ruglening konden dienen. Daarna pakte ze nog een kattensnoepje, een boek, en perkament en een veer, voor het geval dat ze een broef wilde schrijven of er ineens een gedicht naar boven kwam. Ze ging op haar bed zitten en gaf het snoepje aan Poekie. Daarna ging ze lekker zitten en sloeg ze haar boek open om erin te gaan lezen. Nog geen minuut later kwam Poekie bij haar op schoot gekropen om te knuffelen. Ze liet haar gedachten even afdwalen van het boek en moest aan Mariel denken. 'Wat zou die aan het doen zijn?' vroeg Elvira zich af. Ze dacht even aan het moment dat ze Mariel had ontmoet. Ze vond haar toen maar raar. Ze moest lachen. Ze pakte het perkament en de veer, want er was ineens, uit de middle-of-no-where, een gedicht in haar hoofd opgekomen. Ze vond hem wel redelijk mooi en voordat ze hem vergat wilde ze hem opschrijven. In sierlijke letters schreef ze op het perkament het volgende gedicht; listen and don't look see if you can hear them what if they just took whatever they want?
listen and don't speak what's on your mind sometimes there will be a leak where thoughts are coming through Ze keek er even naar en liet toen haar gedachten weer de vrije gang. Op een gegeven moment dommelde ze in slaap.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 21:21:27 GMT 2
Terry stormde naar boven. Ze rende naar haar kist. Zoek jurk... Ze ahd Seth niet meer gesproken, maar ze weigerde om niet naar het feest te gaan. Dan maar alleen. Er waren geneg euke jongens! Misschien waren er nog wel eenzame jongens bij ook... Ze trok een voor een ahar jurken uit haar kist en zag toen opeens Elvira zitten. 'Haaj,' zei ze, verbaasd hier nog iemand te zsien. Iedereen was toch al naar het feest?
|
|
|
Post by melien on May 10, 2007 21:42:53 GMT 2
Elvira schrok toen er ineens een meisje binnenstormde. Ze keek op en keek een tijdje in stilte wat ze aan het doen was. Blijkbaar kon ze niet de goede jurk vinden. Toen sprak het meisje ineens. Elvira glimlachte en zei: "Hoi.". Elvira bleef kijken maar ondertussen legde ze wel het perkament weg en daarna begon ze Poekie te aaien.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 21:48:04 GMT 2
Terry staarde het meisje verbijsterd aan. 'Moet jij niet naar eht gala?' Ze vroeg het maar, je wist maar nooit. Ze pakte haar rode, haar groene en haar blauwe. Opeens zag ze, helemaal odenrin, het pakketje dat Danny voor haar had gekocht. Ze pakte het. Voor deze speciale gelegenheden.... Ze opende het pakje en er gleed een marine blauwe, zijden jurk uit. Het was de mooiste die Terry ooit had gezien. Veel te mooi voor haar... Ze ahd schoenen die erbij apsten.. maar dit zou ze toch nooit kunnen dragen?
|
|
|
Post by melien on May 10, 2007 21:53:36 GMT 2
"Nee. Ik heb besloten om een keer niet naar een feest te gaan. Ik heb geen zin in die drukte." antwoordde Elvira op Terry's vraag. Ze keek nog steeds wat Terry nou aan het doen was. Op een gegeven moment hield ze een mooie, blauwe, zijden jurk in haar handen. Elvira zei op fluistertoon: "Wow.". Dat was echt de mooiste jurk die ze ooit had gezien. Zelf had ze een bordeaux rode galajurk van haar moeder gekregen, maar van plan om die vanavond nog te dragen was ze niet. Poekie sprong van het bed af en glipte de deur uit. Elvira zuchtte en pakte haar boek weer op. Ze maakte aanstalten om verder te lezen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 21:59:27 GMT 2
'wat jammer. Ik zag dat die jongen van de tweeling nog neiamnd had. Volgens mij wilde hij ook neti gaan. Hij was in elk geval aan eht pakken. Ik denk dat hij er vandoor gaat morgen. Misschien moet je hem vragen. Hij zegt vast geen nee.' Ze bekeek de jurk nog eens. Ze ahd wel goede schoenen o eronder te dragen en msischien met die zilveren haarlinten die ze ahd... nog steed dacht ze neit dat ze mooi genoeg was voor die jurk. Maar al dei adneren waren zo... niets... Ze zuchtte diep.
|
|
|
Post by melien on May 10, 2007 22:23:19 GMT 2
"Ik heb niet echt zin. Trouwens... als ik jou was zou ik die jurk gewoon aan doen. Hij staat je vast hartstikke mooi. En al die meiden beneden zullen vast jaloers worden.". Elvira knipoogde even. Stondtoen op en liep naar de deur. In de deur opening staande riep ze: "Poekie... kom is hier dan...". En onverwacht kwam Poekie om het hoekje rennen om de slaapzaal in te rennen en zich daar onder haar bed te verstoppen. Elvira moest lachen. Liep naar het bed en ging op haar knieen zitten. Op een veilig afstandje zodat Poekie niet een van zijn verrassingsaanvallen kon doen en dan zijn nagels in haar been terecht kwamen. Over haar schouders keek ze naar Terry. Bij zichzelf dacht ze: ik wou dat ik zo mooi was. Terry was namelijk echt mooi. En dan met die jurk erbij... Elvira snapte niet waarom Terry aarzelde om de jurk aan te doen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 22:37:28 GMT 2
Terry keek haar na. Waarom wilde ze neti gaan? Als ze een jurk aandeed, dan zou die arrogante kwal van een Miquel haar smeken om emt hem mee te gaan. Zo ver zij wist ging hij nog emt niemand. Ze keek even naar de jurk en twijfelde... Danny had hem voor haar gekocht... Ze zou hem gewoon aandoen! Ze trok de jurk aan, maakte haar haren met zilveren linten vast en trok haar open zilveren schoentjes met de naaldhajes aan. Ze was klaar!
|
|
|
Post by Merel on May 11, 2007 14:51:57 GMT 2
Mariël kwam binnengelopen. "Hoi Elvira, Hoi Terry." Zei ze. En plofte op haar bed. Ze had zin om naar het gala te gaan, alleen had ze nog niemand. Ze keek naar Terry die een prachtige jurk in haar hand hield. Ze floot. "Die is mooi zeg! Mag ik vragen met wie je gaat?" Vroeg ze aan Terry. Ze dacht even na. Seth, natuurlijk. had ze kunnen weten. Ze lachte. "Elvira, ga jij niet?" Vreog ze en keek haar vriendin aan.
|
|
|
Post by melien on May 11, 2007 16:21:10 GMT 2
Het verbaasde Elvira toen Mariel binnenkwam. Ze had dat namelijk echt niet verwacht. Of Mariel was gewoon gekomen om haar mee te slepen naar het feest. Daar had ze al helemaal geen zin in. "Nee ik ga niet." zei Elvira tegen Mariel. Ze had geen zin om nu alles aan haar vriendin uit te leggen. Die zou het toch niet begrijpen. Zo was ze nu eenmaal. Altijd naar alle feesten en niet even gewoon een feest overslaan. Ze vroeg aan Mariel: "Wat doe jij hier nog dan? ik had verwacht dat je al beneden in de grote zaal aan het dansen was.".
|
|