|
Post by » Aline. on May 17, 2007 20:16:01 GMT 2
Na een tijdje kwam het Krijsende Krot in zicht. Chloë kneep haar ogen tot spleetjes, in een poging om Ryanne te kunnen zien. Nog steeds geen spoor van haar vriendin. Waarschijnlijk was ze al in het krot, dacht Chloë. Nadat ze nog een paar stappen had gezet was ze dan aangekomen bij het bouwvallige huisje. Ze nam even een grote hap adem en duwde daarna de deur open. De scharnieren piepten en kraakten, en Chloë hield har hart vast dat de deur er niet uit zou vallen. Gelukkig bleken de ongelooflijk verroeste scharnieren het verrotte hout nog op zijn plaats te houden, en de deur viel langzaam weer terug nadat Chloë naar binnen was gestapt. Het duurde even voordat Chloë's ogen aan de duisternis waren gewend. Ze keek de donkere ruimte rond. Zacht riep ze de naam van haar vriendin: 'Ryanne! Waar ben je?' Ze voelde zich nog steeds beledigd door de manier van doen van Ryanne, maar stond nog steeds te popelen om de beloofde lessen.
|
|
|
Post by admin. on May 18, 2007 18:12:14 GMT 2
"Sst, dom wicht" siste Ryanne. Het is dat ze Voldemort trouw wou zijn, anders had ze Chloë laten stikken. "Denk je nou echt dat dit een geluidsdichte plek is?! Als er iemand buiten staat hoort hij ons" vervolgde ze fluisterend. Ze nam geen moeite een blik op Chloë te werpen. "En je bent te zwak om het in één keer te doen, dus je moet het eerst voelen"[/b] ze richtte haar stok op Chloë. "Welke eerst? Crucio, Imperio of Avada Kedavra?"
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 18:38:46 GMT 2
Chloë keek haar scheef aan. 'Je bedoelt dat je de Avada Kedavra spreuk op mij af gaat sturen? Nee, da's handig,' zei ze sarcastisch. Ze keek naar de toverstok van Ryanne. Ze was niet bang dat Ryanne haar zou vervloeken, maar toch voelde ze zich niet prettig met die toverstok op haar gericht. Haar blik ging van de toverstok naar Ryanne zelf. Afwachtend keek ze haar nicht aan.
|
|
|
Post by admin. on May 18, 2007 18:43:00 GMT 2
Ryanne keek vals naar Chloë. "Voelen leert je het beste" siste ze. Ze liet haar toverstok geen moment afwijken. "nou, welke? Graag beslissen voor die uitwisselingsstudenten binnenkomen, want dat doen ze toch wel. En dan heb ik het niet over de leerlingen van Klammfels"
Ze ging met haar hand door haar haar, en liet haar blik door een gleuf naar buiten vallen. Het begon langzaam te schemeren.
|
|
|
Post by » Aline. on May 18, 2007 18:49:25 GMT 2
Chloë haalde een wenkbrauw op. 'Leg me eens uit hoe je me de Avada Kedavra vloek wilt leren. Ga ik dan niet een kléin beetje dood?' Chloë keek Ryanne vragend aan. Ze begreep echt helemaal niets van diens redenatie.
'Nou, goed, als ik dan toch moet kiezen. Imperio. Maar laat me niet al te lullige dingen doen, alsjeblieft,' zei Chloë na een tijdje. Ze dacht dat Imperio nog de beste keuze was van de drie.
|
|
|
Post by admin. on May 19, 2007 19:38:35 GMT 2
Ryanne grijnsde. "Ok, maar probeer je niet te verzetten. Imperio!" siste ze. Uit haar staf schoot een rode straal naar Chloë.
spring op enneer, op en neer, dacht ze geconcentreerd. Ze bleef naar Chloë kijken.
|
|
|
Post by » Aline. on May 19, 2007 20:08:40 GMT 2
Dit wil ik niet, schoot er nog voor haar hoofd, voordat de rode flits uit Ryanne's toverstok kwam. Chloë geloofde eigenlijk niet dat dit nodig was; dat had Ryanne haar ook nooit verteld. Zodra de rode flits haar raakte, hoorde ze de opdracht door haar hoofd galmen. Ze bood geen weerstand, en het duurde dan ook niet lang voordat Chloë door het krijsende krot op en neer sprong.
|
|
|
Post by admin. on May 21, 2007 13:26:07 GMT 2
"Stop maar" siste Ryanne, terwijl ze de tegenvervloeking uitsprak. Dit had toch geen zin, want Chloë was te saai. Anne en Charlotte waren honderden keren leuker geweest. "En nu let je op. Houd je toverstok voor je borst- zo-" ze hield hem met de punt naar boven gericht. "-En steek hem naar voren, terwijl je 'Imperio' zegt. Gebruik ál je haat, álle haat die je hebt, tijdens het uitspreken. Laat je woede naar voren komen. Zó-" ze stak haar stok naar voren en sprak de spreuk uit op een langslopende spin/
|
|
|
Post by » Aline. on May 21, 2007 16:11:05 GMT 2
'Hmmhmm,' knikte Chloë, terwijl ze dezelfde bewegingen met haar toverstok deed als Ryanne. Ze keek even naar de spin. Ze liet haar blik door het krot glijden, op zoek naar een slachtoffer. In een duistere hoek van de ruimte zag ze een andere spin in zijn web bungelen. Ze keek Ryanne even vragend aan, en richtte haar toverstok alvast op de nietsvermoedende spin.
|
|
|
Post by admin. on May 21, 2007 16:19:20 GMT 2
"Wat?!" siste Ryanne, toen Chloë haar vragend aankeek. Snapte Chloë er nou nog niks van? "Dat je dom was, dat wist ik wel. Maar zó dom" mompelde ze binnensmonds, waardoor het meer als 'dajedowadawikwel mazodo'. Ze grijnsde terwijl ze de spin commando's gaf. Hij weefde een web, en trok het los, zodat het op de rgond kwam.
|
|