|
Post by » Aline. on May 15, 2007 16:53:29 GMT 2
Chloë zwaaide de deur van de Zwijnskop open en stapte naar binnen. Een ranzige geur kwam haar tegemoet een ze trok even een vies gezicht. Erg prettig was het nooit in de Zwijnskop, maar Ryanne en Chloë hadden ervoor gekozen om elkaar toch in het vieze café. In de Drie Bezemstelen was het boterbier een stuk lekkerder en het was er stukken schoner, maar ook erg druk. Té druk. Bovendien kwamen er erg veel Griffoendors. En het laatste waar ze nu wel behoefte aan hadden, was gezeur aan hun hoofd van arrogante Girfjes of Modderbloedjes. In de Zwijnskop kwamen niet veel leerlingen van Zweinstein, het stond namelijk niet erg goed bekend.
Chloë keek even rond. Een paar mensen die voornamelijk sterk op zwervers leken staarden haar een tijdje aan. Chloë staarde glashard terug totdat de ander zijn blik afwende. Er waren veel tafeltjes vrij. Chloë liep naar een tafeltje in de hoek van het café, die er nog redelijk schoon uit zag voor een tafel in de Zwijnskop. Ze veegde een paar kruimels van de tafel met haar mouw. Daarna zakte ze onderuit, voorzover de oncomfortabele houten stoel dat toeliet, en begon te wachten op Ryanne.
|
|
|
Post by admin. on May 15, 2007 17:37:49 GMT 2
Licht hijgend stormde Ryanne de Zwijsnkop binnen. Ze haalde haar neus op toen een vrouw haar nieuwsgierig aankeek en zocht met haar ogen het Café rond. Een huis-elf trok aan haar kleren en keek haar smekend aan. Ryanne gaf hem een schop, ving Chloë in haar blik en liep, zigzaggend, richting de tafel.
"Klaar? Anders heb je problemen. Ik ga hier niet te lang blijven, tussen al die-smerige-halfbloeden-en-goedzinnegen" siste ze in één adem. Ze blies uit, plofte neer en bestelde een 'Oude Klaas Jonge Borrel'. "Leve de Zwijnskop, waar geen leeftijdslimieten zijn" zuchtte ze, terwijl de vrouw zich naar Chloë richtte voor haar bestelling.
|
|
|
Post by » Aline. on May 15, 2007 17:48:52 GMT 2
'Ah, daar ben je!' Chloë ging iets rechter zitten. Ze legde haar hand even op de tafel, maar trok die met een vies gezicht weer weg en voelde hoe plakkerig haar hand was. Er was niets te zien op de tafel, toch zat er kennenlijk iets plakkerigs aan. Ze probeerde haar hand aan haar kleren af te vegen. Op de vragende blik van de vrouw antwoordde ze: 'Doe mij maar hetzelfde.' Toen ze er achter kwam dat het niet lukte om haar hand plakvrij te maken, richtte ze zich weer tot Ryanne. 'Klaar waarmee?' Ze kon zich niet herinneren dat ze iets moest doen.
|
|
|
Post by admin. on May 15, 2007 17:58:14 GMT 2
Ryanne keek op. Chloë was af en toe ook zo.... vergeetachtig. "Waarmee denk je? Haren verfen?" krijste ze. Verschillende mensen keken op. Toen Ryanne ze een nijdige blik gaf keken ze om. Al kon het ook zijn dat haar toverstok zich ineens in haar hand bevond. Op fluisterdende, onhoorbare toon vervolgde ze: "Met de 3 spreuken, sukkel. Weet je niet meer dat de Heer mij die opdracht gaf?! Je was er tenslotte zelf biJ!"
Ze keek naar de vrouw, die verdacht snel hun drankje kwam brengen. "Doe er nog maar een paar" mompelde ze, terwijl ze het glaasje in één teug leegdronk. "Ik kan wel wat gebruiken"
|
|
|
Post by » Aline. on May 15, 2007 18:18:31 GMT 2
'O sorry, bedoelde je dat,' mompelde Chloë. Ze schudde haar hoofd even. Hoe kon ze dat vergeten? Voldemort had Ryanne opgedragen Chloë de drie onvergeeflijke vloeken te leren. Chloë zou zich voorbereiden, maar was het glad vergeten. Ze staarde uitdrukkingsloos naar een schimmelvlek op de hoek van de tafel. Ze dacht na over wat ze moest leren. Het leek haar geweldig om Griffoendors te bedreigen met een van die vloeken, en kon haast niet wachten tot Ryanne ze haar zou leren. Ze pakte de smoezelige beker die voor haar werd neergezet op en veegde even een rand schoon, voor zover dat haar lukte. Ze nam een grote slok en keek Ryanne daarna afwachtend aan.
|
|
|
Post by admin. on May 16, 2007 16:13:29 GMT 2
Ryanne zuchtte geërgerd, rolde met haar ogen en pakte het volgende glas, terwijl de lege werd weggehaald. "Als we dit op hebben gaan we, richting het krijsende krot. We doen het daarbinnen, want dat valt niet zo op. En vergeet niet- ga niets vervloeken als het niet meteen lukt, want de spreuken eisen verschrikkelijk veel haat en kracht. Waarschijnlijk, nadat je de eerste hebt geleerd, wil je niet eens meer verder" siste ze, nauwelijks hoorbaar. Ze zette het glas neer en pakte de volgende. Deze gooide ze leeg en ze voelde het drankje lichtjes branden in haar keel. "Lang leve Oude Klares, vooral zijn Jonge Borrel"
|
|
|
Post by » Aline. on May 16, 2007 19:48:57 GMT 2
'Waarom zou ik dan niet verder willen?' snauwde Chloë ineens fel. 'Denk je soms dat ik te zwak ben?' zei ze erachteraan, dit keer wist ze haar stem iets in toom te houden. Ze kon er niet tegen als mensen haar te laag inschatten, vooral niet als dat Ryanne was.
Ze besefte dat ze iets te fel uit de hoek was gekomen, en kuchtte even beschaamd. Ze keek Ryanne even verontschuldigend aan.
|
|
|
Post by admin. on May 17, 2007 15:03:41 GMT 2
"Dat denk ik inderdaad" zei Ryanne kalm, maar er klonk een kille ondertoon in haar stem. Ze voude haar handen en legde ze op tafel. "Je snapt er echt niks van, hè? Denk je nou echt dat je die spreuken één, twéé, drié leert? Dan zit je behoorlijk verkeerd, want zelfs ik deed er een jaar over." siste ze. Ze keek Chloë aan, met verschillende gedachtes.
|
|
|
Post by » Aline. on May 17, 2007 15:10:25 GMT 2
Chloë was diep gekwetst. Ryanne, dacht zij nou écht dat Chloë te zwak was om een redelijk dooddoener te zijn? Even had Chloë de neiging om heel hard te schreeuwen tegen Ryanne, maar bedacht zich dat Ryanne haar dan waarschijnlijk al helemáál niet meer de drie spreuken ging leren. 'Natuurlijk denk ik dat niet, maar dat ik er lang over zal doen, zegt toch niet meteen dat ik het niet kán?' Chloë moest moeite doen om haar stem in toom te houden. Ze keek Ryanne doordringend aan en negeerde nieuwsgierige blikken van andere mensen in het café.
|
|
|
Post by admin. on May 17, 2007 17:08:13 GMT 2
"Heb ik ooit gezegt dat je het niet kan?" snauwde Ryanne. Ze wierp Chloë een smerige blik toe en negeerde de vele blikken. Waarom vond iedereen haar zo anders als altijd? Waarom deden ze opeens zo afstandelijk? Snapten ze dan niet dat het belangrijk was om de trouwste dienaar van Voldemort te zijn? "De Heer van het Duister stuurt regelamtig boodschappen, Chloë, merk je dat niet? Heb je niet gezien dat Het Teken steeds een andere kleur krijgt?! LEER DE CODE'S NOU EENS!" siste ze. Dit laatste schreeuwde ze. "En wees blij dat ik me inhoud" verklaarde ze, tegen de vele mensen.
|
|