|
Post by LAURA ?! on Dec 9, 2007 22:37:28 GMT 2
Ruben waggelde de zwijnskop binnen, de drie bezemstelen was overduidelijk vol en bij de zwijnskop was het naar Ruben's gevoel ook drukker dan normaal. Hij wurmde zich tussen de menigte door en liep naar de bar waar hij even nadacht. ''Doe maar een boterbier want volgens mij heb je niks anders'' mompelde Ruben droog. Hij pakte het flesje koeltjes aan toen de barman ruw het flesje aan Ruben reikte. Hij glimlachtte en liep zonder te betalen naar een tafeltje ergens achteraan bij het raam, hij had de hele dag al niet zo'n vrolijke bui gehad en was toe aan opvrolijking. Hij keek hoopvol rond of hij bekende gezichten zag maar tevergeefs, misschien kwam er nog iemand binnen. (( Ik gaat Mooi weer de leeuw kijken ))
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 9, 2007 22:46:41 GMT 2
Chris zat ergens in een hoekje zijn flesje boterbier weg te werken, en keek af en toe om zich heen of hij ook bekenden zag. Meestal was hij wel samen met iemand naar Zweinsveld, maar dit keer niet. Waarom wist hij zelf ook niet. En hij wist al helemaal niet wat hij in de Zwijnskop zocht. Die louche bar... Met al die rare figuren... Hij liet zijn blik over een aantal bargasten gaan en trok zijn wenkbrauw op bij het zien van een stomdronken vetzak die het café door waggelde. Plotseling viel zijn blik op Ruben. Eindelijk, een bekend gezicht! Hij stond op en wankelde naar Ruben toe. 'Hé!' zei hij, waarna hij voor hem neer plofte. 'Cartman, toch?' vroeg hij aan hem. Hij keek om toen er een vlaag koude wind in zijn nek streek. Samen met de windvlaag kwam Amber binnen. 'Bah, wat een rotweer!' klaagde ze. Druipend van de regen keek ze om zich heen. Een lichte glimlach brak door haar chagrijnige uitdrukking heen toen ze Ruben en Chris zag.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Dec 10, 2007 17:57:38 GMT 2
Ruben schrok op toen er een jongen voor hem neer plofte. ''Wat he? oh, umm. Ja volgens mij wel'' ratelde hij. Toen hij doorkreeg wat de jongen eigenlijk kuchtte hij eventjes. ''Ja dat ben ik'' zei hij schor. ''moet ik jou kennen?'' zei hij grijnzend. Hij herkende Chris van Hogwarts, maar verder ook niet. Hij liet het boterbier in zijn flesje even heen en weer klotsen waardoor het begon te schuimen. Hij keek op toen hij opeens koude en ijzige wind in zijn gezicht kreeg. Er was iemand binnen gekomen. Amber. Hij haalde even zijn hand door zijn haar om het weer goed in model te brengen.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 10, 2007 18:34:26 GMT 2
'Nee, volgens mij niet,' grijnsde Chris. 'Ik ben-' Maar hij kon zijn zin niet afmaken, omdat Amber er al doorheen schreeuwde: 'Dat geval daar is Chris.' Ze plofte neer voor Ruben. 'En dat is Ruben,' zei ze vervolgens tegen Chris. 'Geef mij.' Zonder enige verdere uitleg pakte ze het flesje boterbier uit Chris' handen en nam een grote slok. Chris staarde haar beledigd aan. 'Ze doet ook maar gewoon, hè. Associaal kind,' zei hij tegen Amber, en grijnsde even naar Ruben terwijl hij Amber een duw gaf. Ze gooide hem het flesje weer toe, die hij nog net op tijd op wist te vangen. 'En bedankt.' Hij dronk snel het flesje leeg, voordat Amber het weer af kon pakken.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Dec 10, 2007 19:27:09 GMT 2
''Zo jij bent gulzig'' zei Ruben geschrokken in Amber's richting. Hij deed moeite om te voorkomen dat zijn mond open zou vallen. Hij besefte later pas dat hij ook boterbier in zijn hand had dus deed snel zijn hand onder de tafel zodat het flesje niet zichtbaar zou zijn. ''Waarom ben je hier eigenlijk, dit is toch helemaal geen plek voor AmmieBammiePammie?'' vroeg hij grijnzend. ''Als die enge barman maar niet achter je aan komt straks heeft hij zin in appels'' hij schoot in de lach bij zijn eigen opmerking omdat hij zo moest doordenken. Hij grinnikte eventjes opnieuw en keek even van Chris naar Amber en weer terug.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 10, 2007 19:34:48 GMT 2
Amber keek Ruben aan en trok een wenkbrauw op. 'Tuurlijk, wat jij wil. Chris, bestel eens een boterbiertje voor me,' zei ze tegen Chris, waarna ze hem van zijn stoel af duwde. Hij slaakte een kreet en wist net op tijd de stoel af te springen. Hij keek Amber nijdig aan. 'Nou, vooruit, maar alleen als jij me geld geeft.' Ondertussen was hij al aan het bedenken hoe hij haar terug zou kunnen pakken. Amber gooide hem een paar Sikkels toe en keek daarna Ruben triomfantelijk aan. 'Zo, zijn we daar ook weer even van af. Jongens zijn zó makkelijk te overbluffen, hè.' Ze grijnsde even gemeen.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Dec 10, 2007 19:40:37 GMT 2
''Pardon?'' vroeg Ruben verontwaardigd. ''Ben je soms vergeten dat ik ook een jongen ben?'' Ruben keek even diep geschokt maar spitste daarna zijn ogen. ''Oh natuurlijk ammie durft het niet tegen de enige echte Ruben Cartman op te nemen. Ja dat zal het zijn denk ik, maar dat verbaast me helemaal niks'' zei Ruben met pretlichtjes in zijn ogen terwijl hij zijn borst trots vooruit stak maar alsnog vaag moest grijnzen.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 10, 2007 19:54:18 GMT 2
'Ja inderdaad, zélfs Ruben Cartman is maar gewoon een jongen. Dat betekent dat ook jij makkelijk te overbluffen moet zijn. En dat blijkt ook waar te zijn, omdat ik vaak genoeg zo veel tegen je praat dat me ongelooflijk glazig aankijkt en geen flauw idee hebt waar ik het over heb. Bovendien, als meisjes maar een goed genoeg aanbod leveren - je weet wel wat ik bedoel - doen jongens álles voor hen. Tactiek, Ruben, tactiek. Puur tactiek. Je moet er maar vanuit gaan dat meisjes iets van je willen wanneer ze spontaan interesse in je tonen. Ik bedoel, welk meisje wil nou iets met jou als ze er verder niets mee opschiet? Volgens mij niemand, ik zou het in ieder geval niet raadzaam vinden. Zoals ik je eerder al heb verteld krijgt een meisje heel snel moordneigingen, dus als je liever nog een paar jaartjes ouder wordt kun je het best gewoon doen wat ze wil, of ze kon nog wel eens naar de nagelschaar grijpen, en die in een bepaald lichaamsdeel steken. En dat wil je toch niet?' ratelde ze in een enorm tempo door, terwijl ze zelf de helft van de tijd nauwelijks wist waar ze had over had. Chris, die terugkwam met een flesje boterbier, staarde Amber verbijsterd aan en zei: 'Amber, je moet ons niet zo bang maken door zo snel te praten!' Amber keek Ruben triomfantelijk aan. 'Zie je wel, jongens zijn zo makkelijk te chanteren!' zei ze grijnzend.
|
|
|
Post by LAURA ?! on Jan 4, 2008 14:10:36 GMT 2
Ruben had ondertussen zijn mond open laten vallen, hij besefte dat het misschien wat overbodig zou zijn hier op te moeten reageren. Hij schudde eventjes met zijn hoofd en keek even naar Chris. ''Wat heeft zij?'' vroeg hij met grote ogen terwijl hij even van Chris naar Amber keek en weer terug. ''En volgens mij moet ik mijn woorden nu terugnemen?'' zei hij droog tegen Amber. ''Het enigste wat ik ervan heb begrepen was dat iemand me met een nagelschaar wil prikken, O weet ik veel.'' zei hij nadenkend terwijl hij zich met moeite de woorden van Amber voor zijn ogen probeerde te halen.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 5, 2008 17:01:20 GMT 2
Amber grijnse triomfantelijk en keek Ruben zelfvoldaan aan. 'Ja, daar heb je niet van terug, hè? Zélfs Ruben Cartman niet. Valt me wel een beetje van je tegen, hoor,' zei ze, op een toon alsof ze echt diep in hem teleurgesteld was, en nam een grote slok van de Boterbier die Chris voor haar neus neergegooid had.
Chris keek Ruben fronsend aan. 'Ja, dat was ook zo'n beetje het enige stuk dat ik verstond - volgens mij wil ik niet eens weten wat ze nog meer zei,' mompele Chris tegen Ruben, nog steeds redelijk geschokt door de woordenstortvloed die uit Ambers mond was gekomen.
|
|