|
Post by greenlightning on Sept 24, 2007 22:45:31 GMT 2
Deze mensen waren zijn mensen. Waarom voelde hij zich hier dan zo vreemd? Hij woonde hier al heel zijn leven. Toch was hij degene die heimwee had naar dat zonnige eiland en Shirie, die daar vandaan kwam, vermaakte zich hier kostelijk. Miscte hij zijn vriendin zo erg? Zijn vader, zijn vrienden of wat dan ook? Waarom voedle hij zich hier zo'n... vreemde...
Joey steun op zijn elleboog en draaide zijn bierglas rond en rond. Hij zat alleen, maar dat gaf niet. Hij wilde nadenken.
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 25, 2007 17:54:57 GMT 2
'Pff - koud, koud,' zei Amber, terwijl ze binnen kwam stormen, en haar handen tegen elkaar aan warm probeerde te wrijven. Een vlaag wind kwam weer binnenwaaien toen nog iemand snel het café in vluchtte. Amber keek lichtelijk verbaasd om zich heen. Ze was eigenlijk nog niet vaak in de Zwijnskop geweest - gewoonlijk ging ze naar de Drie Bezemstelen. Ze liep op de bar af en bestelde wat te drinken. Met een ietwat groezelige beker in haar hand keek ze om zich heen, of ze iemand zag die ze kende. Uiteindelijk zag ze Joey in een hoekje zitten. Ze liep op hem af - ze kende hem dan wel niet echt goed, maar wist dat hij van Zweinstein was. Verder kwam niemand in de Zwijnskop haar bekend voor.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 25, 2007 18:08:57 GMT 2
Joey zag Amber pas op het laatste moment. Hij kwam overeind en zette zijn vrolijke gezicht op. 'Hey... ehm, jij.' Hij grinnikte verontschuldigend. 'Sorry, ik ben je naam even kwijt. Wat doet een mooie meid als jij in een kroeg als deze, terwijl ze lekker warm op school kan zitten?' Hij kende haar goed van gezicht. Hij had wel eens in de les emt haar gepraat. Ze was erg aardig. 'Wil je wat drinken?'
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 25, 2007 18:14:31 GMT 2
Amber grinnikte en ging tegenover hem zitten. 'De naam is Durain. Amber Durain,' grijnsde ze. 'En jij was - ehm, niets zeggen - John?' Ze keek hem vragend aan, en verplaatste na een tijdje haar vragende blik naar het glas dat ze in haar hand zat. 'Ehm - ik heb al wat te drinken - tenminste, dat denk ik...' Ze trok een vies gezicht toen ze iets in het drankje zag drijven, en zette het glas maar weer neer op de tafel. Ze grijnsde even naar Joey. 'Wat ik hier doe? Ehm - geen idee,' zei ze naar alle waarheid.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 25, 2007 18:19:56 GMT 2
Joey lachte. 'Je kan beter niks zeggen dan de verkeerde naam gokken.' Hij nam een slok van zijn bier. 'Het is Joey.' Hij draaide zich om en knipte met ijn vingers naar de barman. 'Hier graag nog een bier maar wel in een schoon glas deze keer anders kan je naar je centen fluiten ouwe!' Hij glimalchte en wende zich weer tot Amber. 'Je zou beter ergens anders zijn, maar goed, het weer is toch te slecht. Dan maar beter hier blijven.'
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 25, 2007 18:28:01 GMT 2
'Joey. Oké. Ik wist het wel,' zei ze grinnikend. Ze keek naar de reactie van de barman, die een nieuw glas met bier vulde. Hij kwam weer op hen af en plantte het glas hardhandig voor Amber neer, en nam de andere mee. 'Bedankt,' zei ze glimlachend tegen Joey. Ze pakte het glas op, inspecteerde eerst even of deze wel schoon was - wat het geval bleek te zijn - en nam toen een grote slok. 'Ja - ik vluchtte hier inderdaad eigenlijk heen vanwege het weer. Scheen toch iets kouder te zijn dan ik had gedacht.' Amber grinnikte even, terwijl ze aan de mouw van haar vrij dunne jas plukte.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 25, 2007 18:40:46 GMT 2
Joey knikte. 'Jah, op Cuba regende het nooit en was het nooit koud. Is het vreemd om heimwee te hebben naar een plaats die je huis neit is?' Hij dronk zijn glas leeg -zijn vierde inmiddels- en besloot dat hij geen nieuwe meer ging bestellen. 'Maar hierbinnen is eht warm en nu jij er bent zal het misschien ook gezellig worden.'
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 25, 2007 20:48:38 GMT 2
{Zo hé... Je hebt in 1 middag al weer 30 berichten ofzo erbij o.0 xD}
'Cuba?' herhaalde Amber vragend. 'Mwa - volgens mij niet, hoor. Soms verlang ik ook wel eens om in ergens in een heel ver land, op een strand in de zon te liggen,' grijnsde ze, terwijl ze een groot, licht strand met een felle zon voor heaar geestesoog zag verschijnen.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 25, 2007 20:57:18 GMT 2
Joey knikte, trewijl hij met zijn lege bierglas speelde. 'Ik zat op Cuba op school. Ik weet neit of je Shirie kent. Knap, latina uiterlijk, arrogant. Springt veel op en neer. In ek geval, ik zit bij haar op school. We zijn beiden uitwisselingsstident. Alleen ben ik Engels en zij Cubaans. Daarom vraag ik me af... waarom ik me heir da neit thuis voel...'
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 26, 2007 17:53:43 GMT 2
Amber nam nog een slok en dacht even na. 'Ehm - ja, ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt,' zei ze, toen ze het gezicht van Shirie voor zich zag. Ze keek Joey even aan. 'Nou - als je in Cuba hebt gewoond, lijkt het me helemaal niet raar als je daar heimwee naar hebt,' zei Amber. 'Toch?'
|
|