|
Post by greenlightning on Sept 26, 2007 17:57:34 GMT 2
Joey schudde zijn hoofd. 'Het was geen wonen. Het is net zoiets als Hogwarts, maar dan anders. Je weet wel, Spaans talig af en toe, altijd zonnig. Maar de lessen waren wel bijna hetzelfde. Toch... Ik mis het echt. Al mijn vrienden, op Shirie na dan, zitten daar op school. Mijn vader geeft daar ook les. Voel me zo vreemd nu...' Hij glimalchte en keek haar aan. 'Maar vertel eens iets over jou. ik praat al te lang.'
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 26, 2007 18:00:50 GMT 2
'Dan is het toch niet raar als je daar heimwee naar hebt? Iedereen die je kent is daar...' zei ze. Ze keek de barman even na, die door het café heen kloste om iemand een glas bier te brengen. Ze keek weer naar Joey en grijnsde toen even. 'Nouja - wat moet ik vertellen?' vroeg ze.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 26, 2007 18:09:28 GMT 2
Joey haalde zijn schoduers op. 'Alles. Ik heb je wel vaker gesproken, maar weet eigenlijk nog niks vn je. Hoe oud ben je? Waar kom je vandaan? Heb je broers of zussen? Nog vreselijke verhalen die je nooit aan een vreemde zou vertellen, maar misschien wel aan mij?' Hij steunde alchend op zijn arm. Hij was werkelijk geinteresseerd.
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 26, 2007 18:17:08 GMT 2
Amber grinnikte. 'Als ik alle vreselijke verhalen vertelde, zou je hier nog uren zitten,' grinnikte ze - misschien een beetje overdreven. 'Nouja... Ik ben dus Amber Durain, geboren in Frankrijk - ken je Flora en Aylin Delacour? Zij waren mijn buurmeisjes! Maar toen ik acht was verhuisden we naar Engeland... M'n moeder wilde persé dat ik en mijn broer - oh, had ik al van hem verteld? Ik heb dus een tweelingbroer, hij heet Pete en is echt hééél erg irritant.' Amber moest toch even grinniken bij de gedachte aan haar broer. 'Maar hij heeft school niet afgemaakt en is weer naar Frankrijk gegaan. Maargoed - waar was ik? Oja - ze wilde dus persé dat wij naar Zweinstein gingen. Ik wilde eerst helemaal niet weg. Kun je je voorstellen hoe blij ik was toen Aylin en Flora ook hierheen verhuisden! Had ik echt nóóit gedacht! Wel grappig kunnen we onder lessen altijd Frans praten, en snapt niemand ook maar íets van waar we het over hebben. Vooral Florian en Chris in het Frans uitschelden is altijd érg grappig.' Ze grijnsde even gemeen. 'Enne - zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt ben ik een beetje druk en praat ik héél veel.' Ze lachte even. 'Maarja - m'n meeste vrienden zijn er al aan gewend. Oja - en ik ben zeventien jaar,' zei ze er snel nog achteraan.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 26, 2007 18:33:37 GMT 2
Joey was steeds breder gaan grijnzen tijdens haar gesprek en toen ze klaar was lachte hij hardop. 'Maakt niet uit. Dat is vrouwen eigen. Maar dat is wel leuk. helaas zou je met mij pech hebben, ik kan wel Frans. In elk geval, ik kan eht verstaan. Het spreken doe ik maar niet, mijn accent is verschrikkelijk.' Hij grinnikte. 'Maar inderdaad. Erg toevallig dat je bij je oude buurmeisjes op school bent gekomen!'
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 26, 2007 18:36:36 GMT 2
Amber grinnikte. 'Begrijpelijk, van dat accent. Het heeft mij ook jaren gekost om van m'n Franse accent af te komen - ze konden me eerst écht niet verstaan! Ik vind het echt zó grappig dat Aylin en Flora nog wel een accent hebben. Maar het is inderdaad wel toevallig dat zij ook op Zweinstein zitten! Maarja - nu ben jij weer aan de beurt om iets over jezelf te vertellen,' zei ze grijnzend. Ze keek Joey afwachtend aan.
|
|
|
Post by greenlightning on Sept 26, 2007 23:37:29 GMT 2
Joey lachte. 'Nou, wat wil je weten dan?'vropeg hij vrolijk en liet zich achterovr zakken. Die bier begon nu toch redelijk naar zijn hoofd te stijgen. Misschie was dat niet slim geweest. Ach, boeie. Bleef hij tenminst warm.
|
|
|
Post by » Aline. on Sept 27, 2007 17:47:14 GMT 2
Amber grinnikte even en dacht na. 'Eh - nouja, hetzelfde. Hoe oud je bent, rare dingen in leven...' Ze grijnsde even, terwijl ze nog een slok nam en net als Joey wat onderuit zakte in de stoel.
|
|
|
Post by greenlightning on Oct 19, 2007 19:57:23 GMT 2
Grinnikend duwde Joey zijn glas nog wat verder van zich af. 'Nou, mijn vader is sinds mijn tweede jaar docent op mijn school. Had erger gekund, mijn vader is te gek. Ik heb een verschrikkelijke moeder die me haat, al heb ik geen idee waarom. Ik heb samen met vier andere vrienden een groepje dat de school terroriseerd. Mijn school op Cuba bedoel ik. Dat was Shiries idee. Haar vader zat ook in zo'n groepje toen hij op school zat.' Hij dacht even na. 'Ik heb een Frnase vriendin die ook op die Cubaanse school zit en ik heb een hele vette hond, Derek.' Hij grijnsde breed. 'Oh ja, en ik ben zeventien.'
|
|
|
Post by » Aline. on Oct 31, 2007 19:36:26 GMT 2
Amber grinnikte even, en grijnsde ook breed. 'De school terroriseren... Zouden we hier eens moeten proberen. Krijg je meteen Vilder achter je aan,' zei ze. Ze had zelf al genoeg ervaringen met Vilder. 'Maar wat deden jullie dan om de school te terroriseren?' vroeg ze belangstellend - misschien kon ze er zelf ook nog wat van opsteken.
|
|