|
Post by greenlightning on May 5, 2008 15:41:40 GMT 2
Nog steeds verbijsterd door eht nieuws staarde Shirie naar de boom die overdreven met de wind mee bewoog. Geen normale boom zou door een klein zuichtje wind zo heen en weer zwiepen, maar dat was niet waarom ze ernaar keek. Ze kon haar vriendin niet aankijken. Niet voor ze een passend antwoord kende. 'Ik ben verliefd, opnieuw.' 'Geweldig! Op wie?' 'Hij heet William.' '...wat?' 'Ik weet het.' Nu zocht ze naar steun. Het was meer dan leuk vinden, daarvoor kende ze haar vriendin simpelweg te goed voor. De blos op haar wangen, de verlegenheid, de twinkeling in haar ogen... Ergens vond Shirie het neit zo verbazend. Was zij zelf niet ook eens voor William gevallen? Maar toch.. toen ahd hij nog geen vriendin gehad.
Shirie zuchtte en draaide zich om. Verbaasd merkte ze op dat Myra was gaan zitten. Had ze zolang in de verte staan turen? Ze wist het niet. Met een tweede zucht liet ook zij zich in het gras zakken en beet zacht op haar lip, terwijl haar ogen over haar vriendin gleden. Ze was nog onzekerder dan ooit. 'Je maakt het voor jezelf niet echt veel makkelijker, of wel?' Vroeg Shirie, hoofdschuddend. Myra knikte. 'Ik kan er niks aan doen! Hij was zo verdrietig en zo lief en knap... Ik wilde hem helpen. Ik dacht.. Ik hoopte dat het uit was met zijn vriendin, zodat ik hem kon hebben, maar nu is ze terug.' Shirie staarde haar even verbijsterd aan, voor ze in lachen uitbarstte. 'Volgens mij heb je nog niet half door hoe hard dat klonk,' grijsnde ze en toen Myra haar niet begrijpend aankeek zorgde dat voor een tweede lachstuip. 'My, je bent een sufferd. De grootste ooit. Maar we zullen wel zien hoe we hier iets moois van kunnen maken. Pak je breinaalden, wij gaan ene leuk einde breien.' Daar moest zelfs Myra om lachen, verlegen en onzeker, maar toch opgewekter dan eerst.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 15:58:05 GMT 2
Terwijl de zon in Carmens ogen en Rocs zonnebril scheen liep het tweetal ongestoord. Beide op blote voeten en schoenen in hun handen. "Zon." Zei Roc zonder naar Carmen te kijken. "Vuur." Antwoorde Carmen. "Warmte." Ging Roc er tegenin. "Liefde." Carmen keek even opzij en grijnste. "Elvira." Lachte Roc. "Angel!" Riep Carmen en schoot net zo hard in de lach. Het woordspelletje dat ze pas ontdekt hadden. Telkens moest ze het eerste woord zeggen wat in je opkwam als je het andere woord hoorde. "He wat flauw. Ik kan toch niets bedenken op mezelf? Dan krijg ik straks nog een eigendunk." Zei Roc protestern. Hij bukte zich om de bal, die Glove voor zijn voeten had gelegt, op te rapen en weg te smijten. De bal lande echter nog geen meter naar Myra en Shirie. Hij keek even peinzend en vroeg zich af of Roc optijd zou kunnen remmen. Maar hijgeen energie om de hond te stoppen en te doen alsof dat zin zou hebben.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 16:22:22 GMT 2
Shirie schudde haar hoofd en rekte zich uit. Ze liet zich achterover zakken en leunde op haar ellebogen. Ze sloot haar ogen en genoot even van de zon. 'Je onmoet wel weer een ander. Echt waar. Laat hem voor nu maar gewoon met rust. Je vergeet hem snel genoeg. Ik ben echt blij dat je niet bij ravenklauw zit. Anders zoiu je én naar devon en June meoten kijken én naar Teresia en William.' Ze glimalchte licht. Myra niet. Ze staarde naar haar handen en voelde een steek in haar hart. 'Teresia.. heet ze zo? Dan ken je haar zeker wel goed.' Nog voor Shirie knikte viel Myra;s blik op de bal. Ze staarde er even verwonderd naar, al;sof ze probeerde te ontdekken wat de bal daar deed, door alleen maar naar het ronde voorwerp te kijken. Even later keek ze op, en ontdekte ze Rocm, Carmen en een hond die op hen afrende. Ze lachte even, voor ze opstond. Ze werd levier omgegooid als ze stond dan als ze zat. Shirie zag niks, en zelfs al deed ze dat wel, als ze in een rokje zat als die ze nu aanahd, dan zou ze leiver neit teveel bewegen.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 16:28:33 GMT 2
Glove snelde zich naar debal, blind voor de mensen die er bij in de buurt waren. Hij strekte zijn kop en opende zijn bek. Hij viste de bal en in zijn hoofd stopte hij en draaide hij zich om. Zijn lichaam was het daar niet mee eens en rende gewoon door. "Kijk uit!" Riep Camrne nog, maar zag hoe Glove over Shirie struikelde en al vallend tegen Myra aanviel. Carmen bleef even stil staan en keek naar Roc. "Jou hond... is lomp." Zei ze voor ze naar Myra en Shirie rende.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 16:33:49 GMT 2
Shirie keek half op toen de hond over haar heen viel en volgde het waggelende wezen emt haar ogen. Ze glimalchte, maar was niet in eht minste geschrokken. Het was neit aslof je zo'n dier niet zou horen aankomen. Ze had hem kunnen ontwijken, maar hij deed weinig kwaad. Haar ogen vonden Carmen en ze alchte. 'Hey die Loir. Hoe is het met jou'?' Vroeg ze, alsof er niks was gebeurd.
Myra ving de hond half op, waardoor ze op een knie belandde en aaide het beest ruw over zijn kop. Ze was gek op beesten en speelse honden al helemaal. 'Dag, maatje,' zei ze grijnzend, terwijl ze zacht aan het balletje in zijn bek begon te trekken. 'Mag ik deze even lenen?' Het was neit aslof de hond haar kon antwoorden en ze graaide het balletje van hem vandaan. Ze stond op, maakte een schijn beweging en wierp hem vervolgens meters van zich af. Lachend keek ze de bal na, voor ze Roc opmerkte. Ze bloosde ehvig en glimalchte even. 'Sorry... is dat jouw hond?' vroeg ze zacht.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 17:45:22 GMT 2
Carmen lachte om Shiries kalmte. "Eigenlijk gaat het hardstikke goed! En met jou?" Ze vroeg zich af of Shirie wel verrast was over iets.
Glove hupte heen en weer en blafte vrolijk. Hij liet de bal al vrij snel los, maar had de schijnbeweging wel door. Maar toen de bal echt werd gegooit sprinte hij er achteraan. Roc keek Glove lachend na, waarna hij naar Myra keek en opnieuw lachte. "Ja, dat is Glove. Sorry dat hij zo ongelovelijk... lomp is, hij is soms echt nog een pup. Maar het heeft niets, hij is allemans vriend en ik vind het best dat hij met iedereen speelt die mar met hem wilt spelen."
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2008 18:26:36 GMT 2
Myra glimalchte opgelucht om Rocs reactie en en grinnikte. 'Hij is geweldig. Mijn hond is meestal heel kalm, tot ze een bal ziet, of eena dnere hond ziet rennen. Ze houdt van alles en iedereen, probeert zelfs vriendjes te worden met katten. Ze is echt helemaal gek, maar wel lief. Ze lijkt wel wat op jouw hond. Niet qua uiterlijk, Bells is een Bordercollie.' Ze keek de hond lachend na. Er was niks dat haar vrolijker maakte dan een hond die achter een bal aan rende.
Shirie grijnsde breed en knikte tevreden. 'Kan niet beter eigenlijk. Mijn groepje is weer compleet, het is heerlijk weer, mijn vrienden zijn happy... behalve deze muts hier dan... Okeej, het zou beter zijn als zij niet aan het mutsen was.' Ze maakte graag nieuwe woorden, vooral werkwoorden, terwijl ze haar blik over Myra liet glijden en zuchtte. 'De muts moest perse verliefd worden op billieboy. Hoe krijg ik dat uit haar kop gepaat? misschien kun jij helpen.' Ze keek Carmen opgewekt aan.
|
|
|
Post by Madjic on May 5, 2008 18:43:17 GMT 2
Het duurde even voor Carmen begreep wat Shirie zei. Ze trok een wenkbrauw op en hield haar hoofd schuin. "Billieboy? Billieboy, William?" Vroeg ze verbaasd en keek naar Myra. "Nou ja, eigenlijk is dat best mogelijk... behalve dat hij een vriendin heeft." Ze sprak tegen Shirie, ookal keek ze haar niet aan.
Roc lachte. "Zo, klinkt als Mack, hond van een vriend van mij. Die probeerde vriendjes te sluiten met de eekhoorn, grondeekhoorn en kitten van vrienden van me... Eekhoorn ging nog wel, dat beest van Will is nergens van voor. Maar De poes en grondeekhoorn hebben we een paar dagen niet gezien. Maar die is dan weer wel altijd hieper." Glove kwam terug met de bal in zijn bek. Hij keeek even naar Roc, maar bracht het balletje wel naar Myra. "Glove is ook altijd hieper. Dus die twee kunnen het wle vinden."
|
|
|
Post by greenlightning on May 13, 2008 21:49:15 GMT 2
Shirie lachte en jhaalde haar schoduers op. 'Helaas. Myra valt altijd op onbereikbare jongens. Dan weer op een player, dan weer op Devon, dan weer op jongens emt een vriendin. Ze treft het gewoon neit, want ze ziet de andere jongens die op haar vallen gewoon niet. Ze gaat voor de jongens die haar niet willen, of niets met haar kunnen beginnen.' Ze schudde grinnikend haar hoofd. 'Arme zij.'
'Echt? Dat is super leuk! Het is lang geleden dat Bells emt een andere border collie was. Ze is erg sociaal, maar wel lekker kalm. Daar ben ik erg blij mee. Dat ze niet tegen me opspringt enzo..' De warmte verdween niet. Het werd alleen maar sterker. Ze vervloekte zichzelf ervoor, maar kon eht niet helpen.
|
|
|
Post by Madjic on May 13, 2008 22:27:55 GMT 2
"Ja." Zei Carmen langzaame n lachte toen. "Arme zij en arme William. Hij houd er niet van als mensen gekwetst zijn door dingen die hij doet. mensen die hij aardig vind dan. En volgens mij mag hij Myra wel."
"Dan hoop ik dat je Mack en Zed een keer tegenkomt. Het is een leuk duo en Mack kan het wel gebruiken om met izjn eigen soort tijd te besteden. Hij kan het met Glove gvinden, maar soms merk je aan hem dat hij hem te groot vind." Roc keek naar zijn witte herder en vergeleek deze even met de wat slankere border.
|
|