|
Post by Lisa .. on May 14, 2008 17:34:52 GMT 2
De eerste lessen van de ochtend waren weer begonnen en de reden waarom bijna alle gangen zo goed als leeg waren. Iedereen hoorde tenslotte in zijn les te zitten. Op een enkele kat, verdwaalde leerling of spook was het uitgestorven in het trappenhuis.
’Ik leer het ook nooit.’ vervloekte Fay zichzelf. In die tijd dat ze hier op school was moest ze echt aan alles wennen. Voor de verhuizing naar Engeland wist ze niet eens dat er magie bestond, laat staan een school, laat staan dat ze daar nu zelf was. Ze rende een trap af naar beneden en probeerde tegelijkertijd haar haar goed in model te krijgen en haar shirt glad te strijken. Normaal zou de perfectionist nooit eerder de deur uitgaan dan wanneer alles goed zat, maar Sneep kende geen genade. Toverdranken was al een van haar rampvakken. Beter 10 minuten te laat dan een half uur. Ze haalde een keer adem voordat ze de rest van de trappen richting de kerkers afschoot. ’Welke idioot verzint er nou een blokuur Toverdranken ’s ochtends!’ klaagde ze tegen zichzelf terwijl ze de deur naar de kerkers in zicht kreeg.
Voor het lokaal bleef ze staan, checkte haar haar en make-up in een klein spiegeltje en knikte tevreden. Als ze dan er niet onderuit kwam, was dat in ieder geval niet in een out-of-bed look. Fay haalde adem en opende zachtjes de kerkerdeur naar het lokaal. Haar ogen schoten rond en zagen Sneep nergens staan. Ze sloop naar een lege plek en wist niet naast wie ze was gaan zitten. Maar nog voordat ze opgelucht adem kon halen ging er een ijzige rilling over haar rug. ’Zo mevrouw South, weten wij niet hoelaat een les begint?’ klonk er door de kerker met de bekende akelige stem. ’Tuurlijk maar ik kan moeilijk zonder boek hier aankomen?’ antwoordde Fay terug. Van binnen kneep ze hem, ze schopte haar opmerking in haar hoofd, het was het eerste wat in haar opgekomen was en met haar eerst doen en daarna pas denken instelling had ze het gezegd. Niet wetend dat ze ook nog eens haar Toverdranken boek in de leerlingenkamer had laten liggen.
|
|
|
Post by Lieke on May 14, 2008 18:51:15 GMT 2
April ging rustig zitten, zonder ook maar één klaar opmerking te maken en pakte rustig haar boek uit haar tas, die ze naast zichzelf neergooide. De les begon over ongeveer 1 minnuut en ze was net op tijd geweest! Ze wou in geen geval een boze Sneep, die dan in alle staten zou zijn... Vooral als je niet van zijn afdeling was. Na die minnuut, of misschien duurde het iets langer kwam hij dan ook binnen en kon April een blik van gehaatheid niet laten. Ze vond Toverdranken leuk. Het was haar lievelings vak zelfs! Maar toch had ze liever dat Sneep het niet gaf. Óf hij kon het niet hebben dat zij vaak goede cijfers haalde bij zijn les en geen Zwadderaar was óf hij haatte haar gewoon. Ze had dan ook voor één les altijd een goed cijfer en dat was dan Toverdranken!
Na - ze schatte het ongeveer tien minuten - kwam er een meisje binnen. Ze had rood oranje achtig haar met geel er ook nog in en verder zag April ook wat wit blond onderin haar stijle lokken. In ieder geval sloop ze snel binnen en ging aan het dichtsbijzijnde tafeltje zitten, naast haar uiteindelijk. Even dacht April ook dat Sneep - die met zijn rug naar de deur had gestaan toen het meisje binnen kwam - haar werkelijk niet gehoord had. Maar toen April zich weer over haar ketel boog hoorde ze zijn arroganten stem en wist ze dat hij haar wel gehoord had, ookal kreeg hij een grote mond van haar terug. Onwillekeurig vormde zich een grijns rond Aprils mond en ze boog zich wat dieper over haar ketel, die nu een licht roze, bijna witte kleur had gekregen.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 15, 2008 17:02:52 GMT 2
'Of u nou te laat komt door een boek of iets anders 'belangrijks', tien punten eraf voor Ravenklauw.' De sarcasme tijdens het woord belangrijk droop er van af. Fay had haar mond al geopend om er tegen in te gaan maar voor de verandering hield iets haar tegen om te zwijgen. 'En nu aan het werk!' sisde Sneep tegen haar voordat hij snel wegliep om zijn tijd beter te 'besteden'. Uit haar geopende mond klonk een vrijwel geluidloze zucht en Fay gooide haar tas op de bank om te kijken of er een Toverdranken boek in zat, wat ze niet vond.
Na wat gezoek merkte ze pas op naast wie ze eigenlijk zat. Het meisje kwam haar niet bekend voor, maar dat was niet gek als dit haar eerste jaar hier was. 'Hee, ik ben Fay. Naast wie heb ik het genoegen te zitten?' Zo begon Fay tegen April te praten, om nou de rest van het blokuur zwijgend naast iemand te zitten in plaats van er nog het beste van te maken leek haar beter. Ondertussen dat ze wachtte schoten haar ogen over het bord en probeerde van de meeste dingen te onthouden wat het waren, eigenlijk herkende ze maar 3 ingrediënten van eerdere lessen. Rottoverdranken.
|
|
|
Post by Lieke on May 16, 2008 18:11:34 GMT 2
Blijkbaar bleek het meisje dat naast haar had plaats genomen in Ravenklauw te zitten, want er werd 10 punten van die afdeling afgetrokken en April zou niet weten waarom Ravenklauw anders 10 punten aftrek zou krijgen. Het was ook nog eens logisch, omdat op haar rooster stond - die ze allang weer kwijt was overigens - dat ze Toverdranken samen met Ravenklauw had en April zeker wist dat het meisje niet in Griffoendor zat... Sneep siste nog wat, wat April niet kon verstaan en beende toen weg naar zijn bureau, waar hij achter ging zitten en met toch een irritand arroganten glimlachje tevoorschijn toverde met zijn dunne smalende lippen, waardoor April steeds harder met haar stamper op de Billywigvleugels stamte en ze uiteindelijk alleen maar een zacht poedertje overgebleven zag op de tafel. Sneep irriteerde haar wel vaker, waar jammer genoeg haar toverdrank onder leed... Nadat April tien keer met de klok mee had geroerd en bij haar vijfde rondje tegen de klok in was aangekomen zei het meisje iets. Nou ja, ze stelde zichzelf voor. "April Houston, aangenaam!" zei April dan ook toen ze haar vijfde rondje had afgemaakt en keek hoe de ketel een licht roze kleur kreeg. "Hmm, verdwaald?" was haar volgende vraag dan ook aan Fay, terwijl April haar volgende ingrediënten pakte. Ze moesten van Sneep een ongelovelijk moeilijke toverdrank maken, waar je snel van kon rennen ofzo... Voor April hoefde dat niet echt, ookal was ze niet echt snel. Waarvoor zou je dat nodig hebben? Maar ookal vond ze het onzin, ze had het niet gezegt en gewoon haar toverdrank gemaakt. (Jij recept hebben? [aa] Ik gevonden op google home.hccnet.nl/h.kip/lessen/page3.html)
|
|
|
Post by Lisa .. on May 17, 2008 18:39:15 GMT 2
Fay had haar schouders opgehaald nadat ze tot de conclusie was gekomen dat ze haar Toverdrankenboek toch niet zou vinden in haar tas waar alleen maar wat rotzooi in zat. Ze moest zoveel moeite doen om ooit nog eens wat te snappen van dit jaar. En hoeveel moeite ze ook deed, zelfs voor de vakken waar ze 'goed' in was, anderen die amper moeite deden haalde al bijna het dubbele. Ze zuchtte en gooide haar tas van tafel terwijl ze haar toverstok uit haar broekzak haalde en hem op tafel legde.
'Griffoendor zeker?' In die korte periode wist ze ongeveer wel een klein beetje wie er bij Ravenklauw zat en April hoorde daar niet bij, dus leek het logisch dat ze een Griffoendor was. 'Zo zou je het kunnen noemen. Kon op me oude school altijd zo laat komen als ik wilde en kwam je er met een slappe smoes nog wel mee weg. En dat wen je gewoon aan, dat te laat komen. En als je dan ook nog niet eens zo heel bekend bent met alle routes door het kasteel, al zijn de kerkers dan iets makkelijker in verhouding tot andere dingen.' Haar blik dwaalde af naar het bord. Ze schudde haar hoofd en keek vervolgens April weer aan. 'Van die waslijst spullen herken ik echt maar 3 dingen. Houd hij er soms van om ons te kwellen zo vroeg op de dag.' mompelde Fay. Ze had geen flauw benul dat April juist wel goed in Toverdranken was.
[Grappig recept xD]
|
|
|
Post by Lieke on May 18, 2008 17:14:07 GMT 2
April knikte even als antwoord op haar vraag, waarna ze zich realiseerde dat dat niet echt handig was, dus antwoorde ze toch even: "Klopt en jij zit bij ravenklauw als ik het niet mis heb?" was haar antwoord in een vraag veranderd, terwijl ze een paar druppels Salamander bloed in haar ketel liet vallen. "April Houston trouwens," antwoorde April en glimlachte even vriendelijk, waarna ze de Hyppogriefveren pakte en deze ook in haar ketel gooide die meteen chocolade bruin werd, waarna ze even goedkeurend knikte en luisterde naar het verhaal van het meisje naast haar. "Hmm... Bij sommige leraren kun je ook wel te laat komen met een slappe smoes, ookal zou ik dat bij Sneep of Professor Andeling niet proberen... Die doen er gewoon alles aan om je leven te Ruïneren..." zuchtte ze. Dat was het geen dat bij Toverdranken al haar hele leven gebeurde. Net als bij de rest van de leerlingen, tenzij je les had met Zwadderich, die álles konden maken... April greens even om Fay's opmerking, waarna ze langzaam knikte. "De spullen zijn niet zo moeilijk, al denk ik niet dat je nog kunt beginnen... De toverdrank kun je gloof ik niet berijden als je nog maar..." Snel wierp ze een blik op haar horloge voor ze verder ging: "een half uur hebt... En op je anderen vraag: Dat wil hij zéker!" April deed haar handschoenen van drakenleer aan, voordat ze haar varkensstekels in de nu vuurrode drank liet vallen.
|
|