|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 14:54:42 GMT 2
Het was zoals gewoonlijk druk op de gangen gezien het bijna tijd was om naar de leerlingenkamers te verdwijnen tot de volgende ochtend. Ook Cyvix zwom voor één keer niet tegen de richting in maar volgde slaafs iedereen naar de leerlingenkamer van Huffelpuff. Maar het Roemeense meisje had enorme honger. Tijdens het laatste maal had ze weerom niets meer gegeten gezien de 'ruzie' met Scott haar vreselijk op haar maag had gelegen. De honger had zich er echter een weg door gevreten en nu was dat gevoel sterker. Ze keek op toen ze langs het schilderij liep met het vele fruit erop en herrinerde zich iets dat ze had gehoord van enkele leerlingen. Achter dat schilderij zouden de keukens zijn. Hoewel ze al 15 was zat ze nog maar één jaar op Zweinstein. Daarvoor had ze op Beauxbatons gezeten. Met een lichte grijns om haar roze lippen bleef ze staan en verwijderde zich uit de stroom om langs het schilderij te staan wachten tot iedereen weg was.
Cyvix streek de krullende bruine haren uit haar gezicht toen ze uiteindelijk niemand meer zag en streek over de peer met haar vinger. Het schilderij opende zich meteen en het pufje klom er maar al te nieuwsgierig in. Voor een tijdje bleef ze zo in de opening staan tot ze zich omdraaide om het schilderij achter haar weer te sluiten.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 18, 2008 15:55:26 GMT 2
Brian lag onderhand vol gevreten op de grond in de keuken. Hij had weer eens honger gehad, en hij kon het niet weerstaan om hier niet naartoe te gaan. Het was zijn 'plek' geworden. En steeds kwamen de elven met iets anders lekkers aanlopen. Brian kon bijna niks meer op. Maar toch bleef hij door eten. ot hij zou ontploffen. Toen hij net wat in zijn mond wou doen hoorde hij wat gekraak. Hij stond met moeite op en ging ergens achter zitten. Hij keek om zich heen. En de elven waren opweg met wat anders maken. Voor de nieuwe gast.
Brian zat nog steeds verstopt, en al het lekkers wat voor zijn neus wegliep deed hem niet goed om het niet te pakken. Hij kwam dus tevoorschijn en pakte wat van het dienblad van de elven. Die boos werden op Brian. Brian liet een harde boer en schrok. Hij was aardig hard. Toch propte hij zich verder vol en liep achter de elven aan, om weer wat anders te pakken. De elven slingerde scheldwoorden naar Brian toe, maar dat kon hem niks schelen. Eten moest hij, ook al zat hij al erg vol. Pas toen hij opkeek zag hij iemand staan. Hij kreeg nu grote ogen en beet kort op zijn lip, met een schuldig hoofd.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 16:09:46 GMT 2
Cyvix sloot het schilderij achter haar en stapte weg om te verschijnen in de keuken. Verwonderd keek ze naar de grote collectie huiselven en glimlachte naar hen toen ze kwamen aanzetten met lekker eten. "Dank jullie wel." zei ze op een beleefde manier en boog eventjes voor de vreemde wezentjes. Anders dan met normale mensen deed ze wel beleefd tegen wezens of mensen die er duidelijk anders uitzagen dan de normale graad. Ze was dan ook opgegroeid in een freakshow. Bij het horen van de luide boer keek Cyvix op met gemengde gevoelens. Zoals schrik maar ook met een beetje walging. Ok, Cyvix was misschien heel wat mannelijker dan de normale meisjes maar dat was zelfs walgelijk voor mannelijke staven, vond ze. "Eh... Hey." mompelde ze daarop en wuifde kort naar de jongen die ze nog niet kende voordat ze een van de lekkere gerechten nam van de dienbladen die voor haar waren opgesteld en de elven weer verder liet werken. "Ik help me zelf wel." verklaarde ze daarop. Zoals gewoonlijk leunde ze tegen een van de tafels op terwijl ze het zich liet smaken en het rommelende gevoel in haar maag wat bedaren.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 18, 2008 16:24:05 GMT 2
Brian wist niet hoe snel hij normaal moest staan en zijn eten te verstoppen. "Ik heb niks hoor" Zei hij terwijl hij met moeite terugliep. Zijn maag knapte bijna. Hij ging zitten op een krukje en sloeg nu alles af wat de elven hem aanboden. Hij zat nu echt vol. Maar zijn blik bleef wel op het meisje liggen. Ze was anders dan andere, en hij had haar nog nooit gezien. "Heey, ik ben Brian" Stelde hijz ichzelf toen maar voor. "Lekker he, dit eten. Ik zit echt vol, ontplof bijna. Misschien zometeen nog wat" Zei hij terwijl hij maar door ratelde. "Ik heb je nog niet gezien hier, wie ben je, welke afdeling?" Vroeg hij, en de vragen bleven doorgaan. Pas toen hij zijn laatste stukje eten had opgegeten, wat hij nog in zijn hand had, werd hij stil.
Uiteindelijk zuchte hij, hij kon nu echt niks meer op. Dan maar even wachten, en kijken hoe de elven allse maakte. Volgensmij was het meisje ook gek op eten, want dat kon ook niet anders, anders was je hier niet. "Ook zo'n fan van eten? Of ben ik de enigste varken hier?" Grinnikte hij terwijl hij ergens tegenaan ging zitten.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 16:41:33 GMT 2
Cyvix knipperde eventjes met haar ogen toen de jongen tegen haar begon te spreken. Maar ze glimlachtte maar naar hem. Hij leek het niet slecht te bedoelen. "Zaharia is mijn echte naam maar de meesten noemen me Cyvix." verklaarde ze al schouderophalend voordat ze weerom een hapje nam van het voedsel en haar mond leegat voordat ze weer verder ging. "Ik ben van Huffelpuff. Maar dat verbaast me ook niets. Pas van dit jaar zit ik op Zweinstein daarvoor zat ik in Beauxbatons." Ze lachtte weer eventjes en at het eten in haar hand op waarna ze weerom naar Brian keek. "Ik hou wel van wat eten maar om er zo gepassioneerd door te zijn als jou moet ik mijn maag laten vergroten, kerel." lachtte ze op een zachte manier terwijl ze zichzelf nog net niet zover liet gaan om weer in lachen uit te barsten. Die lach zou bijna identiek zijn aan het gegibber van hyena's.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 18, 2008 20:15:17 GMT 2
Brian knikte met grote ogen. "Dat vind ik echt een mooie naam, eerlijk waar" Zei hij terwijl hij oevreind kwam weer om haar beter te kunnen bekijken. Hij knikte weer een keer. "Dat vindt ik ook mooi! Huffelpuff is mooi, ik zit in Giffoendor. Ik weet niet waarom hoor... Beauxbatons, dat is ook fascinerend" Zei hij terwijl hij heel spontaan reageerde. Hij keek even raar op over de laatste opmerking. Maar grinnikte. "Eten... ik kan er geen genoeg van krijgen. Maarja, zo ben ik he" Hij keek heel rustig nar het meisje. "Je lijkt me niet het doorsnee meisje. Je hebt weg van een jongen. Maar dat is niet lullig bedoeld over verkeerd. Het is wel leuk hoor. Maar ik ken je nog niet zo goed, maar zo zie je eruit. Maar dat maakt niet uit hoor" Zei hij weer een keer. Hij bleef maar doorratelen. Hopelijk werd ze niet gek van hem.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 20:23:23 GMT 2
Cyvix snoof eventjes van het lachen toen ze hoorde dat hij haar naam mooi vond en knikte daarop. "Dank je. Brian is ook wel leuk. Het past bij je." gaf ze een complimentje terug en toen ze hoorde dat hij in Griffoendor zat kon ze enkel opgelucht zuchten. Van alle afdelingen kon ze het nog het beste met de grifjes vinden, als ze op stereotypes moest afgaan wel. De Ravenklauwers dachten te hoog van zichzelf en de zwadderaars waren te arrogant. De griffjes waren wat overmoedig soms maar dat was Cyvix ook vaak. "Huffelpuff is een leuke afdeling ja. Interessante mensen zitten daar. En voor Beauxbatons.. Geloof me het is een grote bende giechelende en gibberende meiden daar." Ze huiverde weer lichtjes tot ze opkeek om de jongen wat beter te bekijken. Ze keek kort naar zijn korte, blonde haren en knipperde toen hij weerom een opmerking maakte. "Denk je? Ik ben blij dat eindelijk iemand opmerkt dat ik geen tutje ben zoals de meeste meisjes. Ik ben erg jongensachtig hoor en daar schaam ik me ook helemaal niet voor." Ze hief haar hoofd trots op en stapte wat naar voren, naar Brian toe. "Jij ziet er ook niet meteen uit als de doorsnee griffoendorjongen. Je lijkt me nog leuker en losser." zei ze dan over hem. Ze vond het leuk dat ze eens een andere jongen tegenkwam die niet constant over zichzelf sprak of weinig sprak en dan vooral in raadsels of dergelijke.
|
|