|
Post by Lisa .. on May 18, 2008 15:33:04 GMT 2
Verstopt en verscholen achterin het Rozenperk, ergens waar het hij niet opviel, zat Josh. Naast hem lag zijn schooltas, de flap van de schoudertas hing open en schrijfgerei, fototoestel en een boek over planten lagen verspreid in de buurt van de tas. In zijn hand had hij een rozegroen gekleurd bloemetje liggen. Helemaal in zichzelf gekeerd bestudeerde hij het plantje.
De zon verwarmde verder het perk, enkele wolken zorgde ervoor dat je fantasie er op los kon laten en een lichte bries maakte het perfect af. Er waren maar weinig mensen in het rozenperk, niet dat Josh ze had opgemerkt als het er veel waren geweest.
Ondertussen was het plantje weggelegd en zat Josh nu druk te bladeren in het 'plantenboek' maar zag eruit alsof hij het niet kon vinden. Hij sloeg zichzelf voor zijn hoofd, legde het boek weg en rekte zich uit. In een plantenboek uit de dreuzelse winkels van Canada staan natuurlijk niet de magische planten van Hogwarts. En tot zijn niet zo grote verbazing had hij zijn Kruidkunde boek niet bij zich. Hij haalde zijn schouders op en liet zich achterover in het gras vallen, niemand zou hem hier toch opmerken. Hij sloot zijn ogen en zakte langzaam weg.
|
|
|
Post by Madjic on May 18, 2008 16:14:12 GMT 2
"Finite In..." June stopte met lopen en sloot haar ogen. "Finite In.... Ink... Ind...?" Met een zucht opende ze haar ogen weer. "Wat was het nou?" Mompelde ze even en keek naar de rozen alsof zij haar het antwoord konden geven. Geergerd viste ze een opgevouwd blaadje uit de zak van haar rokje en vouwde het open. "Finite Incantatem." Las ze op en en schopte geirriteerd een steentje weg dat achter enkele struiken verdween. Op de een of andere manier kon ze die spreuk nooit onthouden, terwijl hij toch haar of andersman leven nog wel eens kon redden. "Waarom kan ik het nou niet onthouden?" Een jongen die langs liep grinnikte omdat ze tegen zichzelf aan het praten was en maakte er een lollige opmerking over. June keek hem met langzaam kleurende wangen na en keek toen vlug naar de grond. "Verdomme." Fluisterde ze.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 18, 2008 16:21:06 GMT 2
Josh kneep zijn ogen iets dichter, opende ze daarna en ging rechtover eind zitten. Het leek wel alsof hij weggedommeld was, hij had ten slotte het idee dat Flow, zijn ijsvogel thuis op zijn hoofd had zitten pikken. Wat duf keek hij om zich heen en ving vaag een paar woorden op, die hij niet helemaal begreep. Hij stond op en keek waar het geluid vandaan kwam en zag June lopen. Aan haar manier van lopen en de lach van de jongen te horen moest er wel iets gezegd zijn geweest. Snel gooide hij alle spullen in zijn thuis en trok deze over zijn schouder. Met enkele stappen over het gras kwam hij weer op het 'pad'. 'June!'Ze zijn het niet waard.' Hij klon kniet extreem vrolijk, ook al was hij blij om haar te zien, maar een blije begroeting was niet de juiste nu.
|
|
|
Post by Madjic on May 18, 2008 17:06:11 GMT 2
June geschrokken op en liet het blaadje uit haar handen vallen. Maar een blik van opluchting gleed over haar gezicht toen ze duidelijk zag wie het was. "Josh... Weet ik, maar toch." Haar zelfvertrouwen mocht de afgelopen tijd wel wat gegroeit zijn, maar toch had ze er moeite mee als ze alleen was om onbekende dit te laten zien. Ze glimlachte. "Wat doe jij hier eigenlijk? Ik had je niet eens gezien." Niet dat ze er echt op had gelet, maar toch had hij haar moeten opvallen.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 20, 2008 20:14:47 GMT 2
Josh glimlachde naar haar en verschoof zijn tas iets, dat door zijn snelle actie irriteerde. Hij legde zijn hand even op haar schouder en knikte. 'Je bent veel beter dan een stel lage zielige mensen die anderen het leven zuur maken omdat ze zelf niks beters te doen hebben, die mensen zijn zielig omdat hun eigen leven niet leuk genoeg is.' ratelde hij door. 'Ik was wat planten aan het bekijken, maar ik viel in slaap.' Hij keek haar grijnzend aan. 'En wat doe jij hier?' Hij bukte om het blaadje dat ze had laten vallen op te rapen en wilde haar het overhandigen. 'We kunnen daar even zitten als je niet ergens snel heen moet?'
|
|
|
Post by Madjic on May 23, 2008 17:56:39 GMT 2
June pakte het blaadje aan. "Leren. Het lukt me niet om sommige spreuken te herinneren, dus ik probeer ze in mijn hoofd te stampen." Ze keek even naar de grond. "Ik ben niet veel beter, maar zij zijn dat ook niet. Iedereen is vrijwel hetzelfde." Ze keek op en glimlachte vrolijk. "Je mag jezelf beter voelen dan de rest van de wereld, zolang je het maar voor jezelf houd." Zei ze lachend. Dat hield ze altijd in gedachte als mensen vervelend deden. Want die mensen had het gewoon verkeerd begrepen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 12, 2008 19:23:48 GMT 2
Josh schoot in de lach. 'Dat is een goeie, zou ik moeten onthouden. Misschien dat ik dan ooit nog eens ga inzien dat iedereen gek van me doordrijven wordt.' Hij keek onschuldig naar June maar schoot opnieuw in de lach. Hij liep richting het bankje en gooide daar zijn tas op, er was tenslotte toch genoeg plek. Het ding irriteerde hem gewoon als die over zijn schouder hing. 'Maar zou je die dingen niet beter leren als je ze juist vaak oefent? Dingen waar je goed in bent vergeet je toch niet? Behalve als je mij bent.' Hij schudde zijn hoofd en liet zich op het bankje naast zijn tas neerploffen.
[Sorry voor de extreem late post =$]
|
|
|
Post by Madjic on Jun 12, 2008 21:46:48 GMT 2
June grijnste. "Misschien wel, maar ja dat ligt aan hen. Zij leren ook niet dat ze het voor zichzefl moeten houden dat ze zich zoveel beter voelen dan anderen." Ze liep met hem mee en ging zitten. "Ja dat is het wel. Balsemio ken ik nu wel omdat ik die zovaak op William en Ty heb mogen vuren als ze weer eens iets stoms uithaalde. Of op het katje van een vriendin van me als die weer een verdwaalde." Ze lachte. "Maar helaas gebruik ik een spreuk om andere spreuken om te draaien niet zo vaak en vind ik het dus lastig om te oefenen. Maar als ik de uitspraak niet kan onthouden heeft het ook geen zin. Het zijn ook zulke lastige woorden!" Ze merkte dat ze een beetje aan het zeuren was, dus hield ze het korter dan eerst haar bedoeling was. (geeft niet hoor ben niet boos, allleen een beetje teleurgestelt XDXD)
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 18, 2008 21:12:52 GMT 2
'Dat zou ik moeten onthouden. Zou een wijze les zijn voor iedereen.' Josh grijnsde, als iedereen zou leven met die gedachte in zijn hoofd zou de wereld bestaan uit een heel stuk minder arrogante mensen. Hij strekte zijn benen en wiebelde wat met zijn tenen in zijn schoen. 'En als je die andere spreuken nou ook vaak gebruikt, ik weet niet welke je moet leren maar een zweefspreuk kun je altijd en overal eigenlijk wel proberen.' Hij haalde lichtelijk zijn schouders op, hij wist geen betere truc. 'Maar, het is vrije tijd en aangezien ik jou al lang niet meer gezien heb gaan we geen spreuken uit ons hoofd leren, alleen als je er iets grappigs mee kunt doen.' Met een glimlach keek hij haar aan, het was te lang geleden.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 20, 2008 18:42:50 GMT 2
"Finite Incantatem. Dat is er niet echt een die je vaak gebruikt." Zei ze nadat ze de spreuk nog eens bekeken had op het blaadje. "En zo makkelijk uit spreken is hij ook weer niet." Zed grinnikte en vouwde het blaadje op om hem in haar zak te stopte. "Maar ja, onbelangrijk eigenlijk! We hebben elkaar al veels te lang niet meer gezien eigenlijk. En het is nou ook weer niet dat ik in mijn vrije tijd echt alleen maar zit te leren hoor." Ze glimlachte breed naar Josh.
|
|