|
Post by melien on Jun 25, 2008 16:10:09 GMT 2
Maandagochtend. Benjamin haatte maandagochtenden. Vooral omdat dat altíjd de dag was waarop hij te laat wakker werd. En deze maandag ochtend was geen uitzondering geweest. Hij werd een uur te laat wakker, waardoor hij het ontbij sowieso al gemist had. Toen had hij zijn schooltas niet kunnen vinden en zijn gewaad was ook weer eens zoek geweest. Nou ja, niet echt. Eigenlijk lag het allemaal nog precies op de stoel waar hij het op vrijdag had gedumpt, hij was het alleen vergeten.
"Stomme rotmaandag." Vloekend liep hij door de gangen. Het enige geluk bij een ongeluk was dat hij toverdranken had als eerste les, maar dat maakte zijn humeur er niet veel beter op. Hij haalde een hand door zijn haar en wilde niet weten hoe hij er uit moest zien. Waarschijnlijk alsof hij net uit bed kwam - wat ook zo was. Niet dat dat erg was, want die look stond hem wel, hij vond de opmerkingen alleen erg irritant.
Eindelijk had hij de deur van het klaslokaal bereikt. Hij duwde hem zonder te kloppen open en liep naar binnen. "Ah, meneer Goodkind is ook weer uitgeslapen zo te zien." Het was Sneep die hem begroette. "Sorry, mijn wekker.." begon Benjamin zijn verontschuldiging, maar deze werd afgekapt door Sneep. "Ga maar gewoon zitten." was alles dat hij te horen kreeg voordat Sneep weer verder ging met zijn les. Een flauwe grijns verscheen op Benjamin's gezicht, en hij plofte neer op de eerste de beste vrije plek. Soms was hij toch maar al te blij om een zwadderaar te zijn.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 25, 2008 16:46:30 GMT 2
Bridget stormde richting de kerkers, maar was, zoals gewoonlijk, net te laat. Ze negeerde de priemende blik van Sneep, mompelde een verwensing en strompelde richting de nog enige vrije plek. Gelukkig was die achterin, helaas was die pal in het 'deel van de zwadderaars'. Met een dramatische zucht ging ze achter Benjamin zitten en liet haar tas met een klap op de grond vallen. Dit werd een rampzalige les. Al haar vriendinnen, alle leuke jongens, die zaten allemaal in het veilige 'ravenklauw' gedeelte. En zij zat als enige hier.
|
|
|
Post by melien on Jun 25, 2008 16:53:06 GMT 2
Benjamin was alweer bijna in slaap gesukkeld - nog een voordeel aan toverdranken: hij kon altijd ongestoord door slapen -, maar hij werd weer wakker gemaakt door de klap van de tas van Bridget. Geirriteerd draaide hij zich naar haar om. "Het mag best wat zachter hoor. Sommige mensen willen nog even rustig verder tukken." bromde hij. Hij kende haar niet, dus hij draaide zich maar weer gewoon naar voren. Hij verdraaide zijn ogen en opende zijn boek op een willekeurige pagina. Het maakte hem even allemaal niks meer uit, hij was te moe. "Je moet ook op tijkd naar bed gaan." Hij hoorde het zijn moeder al zeggen, maar hij negeerde het.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 25, 2008 17:58:38 GMT 2
"Dat doe je dan maar in je bed," kaatste Bridget betweterig terug terwijl ze haar hand door haar haar haalde en zielig omkeek naar de rest van de ravenklauwers. "Sukkel" voegde ze er onhoorbaar aan toe en liet zich languit op het tafeltje vallen. Vanaf hier had ze een veilige plek en kon Sneep goed bespioneren, zonder dat hij haar zag. Het was toch handig dat ze achter Benjamin zat, want die was veel breder dan haar. En daardoor werd ze grotendeels aan het zicht ontrokken.
|
|
|
Post by melien on Jun 25, 2008 19:33:09 GMT 2
"Met het verkeerde been uit bed gestapt soms?" vroeg hij alsof er niks aan de hand was. Benjamin had zich inmiddels al omgedraait. Ergens had hij het vermoeden dat het niks zou worden met zijn wekelijkse slaap uurtje. Hij keek Bridget met opgetrokken wenkbrauwen aan. Wat had die meid? Het drong niet eens door dat de klas zoals meestal in twee delen was verdeelt. De zwadderaars en ravenklauwers, maar hij bemoeide zich er dan ook niet echt mee. Het boeide hem niet wie bij welke afdeling zat, hij was tenslotte verliefd op een grifje. Hoe raar dat ook mocht klinken.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 26, 2008 13:48:50 GMT 2
"Nee,?" zei Bridget verontwaardigd, alsof Benjamin zojuist iets énorm beledigends had gezegd "Moet jij zo nodig zeggen. Jij was degene hier die hier wou slapen en-". Een woedende blik van Sneep was genoeg om Bridget het zwijgen op te leggen. Haar ogen leken bijna vuur te spuwen toen ze de man aan keek en ze haalde diep adem, en toverde een flauwe glimlach tevoorschijn. "Nee, ik heb príima geslapen. Leuk dat je het vraagt". Haar glimlach zakte weer van haar gezicht af, en nu straalde het sarcasme ervan af.
|
|
|
Post by melien on Jun 26, 2008 15:22:07 GMT 2
"Het is maandagochtend, toverdranken, ik zit bij zwadderich. Alsjeblieft meid. Do the freaking math." Hij trok zich niks aan van Sneep, die gaf hem toch geen strafwerk. Hij keek Bridget onderzoekend aan. Wat had die meid toch? Iets intrideerde hem, maar wat.. Daar kon hij zijn vinger niet precies op leggen. "Ow, als je zo goed geslapen hebt, waarom ben je dan chachrijnig?" ging hij dood leuk op haar sarcasme in. Hij mocht wel doorhebben dat ze het sarcastisch bedoelde, maar hij had te weinig geslapen om er anders op in te gaan.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 26, 2008 22:12:54 GMT 2
"Nou, omdat ik achter de 'schoolclown' van de klas zit, blijkbaar" beet Bridget Benjamin geërgerd toe en begon haar haar op topsnelheid in een staart te binden. "Echt waar, als je je eigen grapjes zou horen, zou je zelf ook omvallen van verveling". Ze legde er weer het zwijgen op toen ze Sneep zag en keek nadrukkelijk de andere kant op, alsof ze niet met Benjamin in discussie was. "Trouwens" voegde ze er dan zachtjes aan toe 'Jij moet niet zeuren, je hebt les van Sneep, je zit in Zwadderich. Je barst van het geluk!"
|
|
|
Post by melien on Jun 26, 2008 22:17:47 GMT 2
"Waarom denk je dat ik in hemelsnaam wil slapen?! En hoe kóm je er überhaupt bij dat ik grappig probeer te zijn of dat ik grapjes maak?" bromde hij. Er was nog steeds geen verandering in zijn stem te horen, maar hij begon dit toch wel een beetje zat te worden. Wat wilde dat mensen eigenlijk. "..En zo zie je maar dat deze twee dingen niet bij elkaar kunnen gezet worden. Zoals een ravenklauwer en een zwadderaar blijkbaar." De stem van Sneep drong ineens tot Benjamin door. Hem kon het echter niet schelen. Hij draaide zich weer naar zijn eigen tafel toe en ging er met zijn hoofd op liggen.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 26, 2008 22:50:22 GMT 2
"Had je me maar eerder het lokaal uit moeten sturen, of naast mijn vrienden neerzetten. Je had net zo makkelijk een tafel erbij kunnen.. toveren" bromde Bridget geïrriteerd naar Sneep en wierp een blik op Benjamins rug. Hij verveelde zich ook.. en zou een goed slachtoffer kunnen zijn van Bridgets pesterijtjes, puur uit verveling. Of ze zou een goed gesprek met hem kunnen hebben, maar dat betwijfelde ze sterk. "Goed, ik neem het terug van die klasclown" zei ze dan opeens vrolijk "Je bent namelijk helemaal niet grappig. Je bent een brok chagerijn he?". Dit alles zei ze op een toon als een vrolijke tante die haar neefje begroette en onder de indruk was van de lengte die hij was gegroeid in de jaren dat ze hem niet had gezien.
|
|