|
Post by Krista - on Jun 25, 2008 18:08:17 GMT 2
Bridget had nog geprobeerd het lokaal uit te sneaken, nog voor de bel was gegaan, maar dat plannetje was in de soep gelopen toen Anderling haar had betrapt en haar bevolen had terug te gaan en te wachten tot de bel gegaan was. Daardoor waren al haar medeleerlingen eerder geweest en zat ze nu in een opstopping, op weg naar de leerlingenkamer of naar de grote zaal. "Ze zouden die gangen hier écht eens moeten verwijden, ofzo" mopperde ze, meer tegen zichzelf, en maakte een klakkend geluid met haar tong, een vervelende tik van haar, iets wat ze altijd deed als het te lang duurde. En nu duurde het lang. Het zat haar eigenlijk al de hele dag tegen. Ruzie met Sneep, ruzie met een andere ravenklauwer, ruzie met wat opgeschoten zwadderaars. Haar hele dag bestond voor zover al uit ruzie, en ze had het idee dat die ruzie dag nog lang niet afgelopen was.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 25, 2008 18:16:45 GMT 2
Het zou verboden moeten worden, les van Anderling met Ravenklauw aan het einde van dag. Moest niet gekker worden. Aangezien ze hem door de jaren heen verplicht vooraan had laten zitten, wat niet erger kon bij haar vak, was hij als een van de laatste uit het lokaal, waardoor hij achteraan in een soort rij in de gangen was beland. Voor hem stond de Ravenklauwer die teruggehaald was door Anderling. Klagend. 'Als mevrouw het allemaal zo goed weet, ga je gang. Doe slim. Je zit toch bij de Raven of niet. Help ons allemaal.' Zijn woorden klonken erg sarcastisch maar hij had nergens de behoefte aan oom normaal te praten. Zij was hier begonnen met klagen, hij ging daar alleen maar op. Misschien werd het nog eens tijd voor een beetje actie op deze dag.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 25, 2008 18:24:06 GMT 2
Bridget keek eerst een beetje verward om zich heen, en probeerde het nieuwe stemgeluid, afkomstig van een of andere jongen, te lokaliseren. Toen ze erachter was gekomen dat degene die het zei achter haar stond draaide ze zich verstoord om en staarde hem een moment aan. "Ja, hou jij je ontzéttend grappige en betweterige opmerkingen maar voor je," zei ze geërgerd en schudde het blonde haar uit haar gezicht "Niemand heeft daar momenteel behoefte aan. Hoe éerder dit voorbij is, hoe beter. Daarvoor hebben we echt niet jouw zwadderichgeintjes nodig"
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 25, 2008 18:34:10 GMT 2
Haar gepraat aanhorend rolde Myron met zijn ogen. Als er iets is waar hij een hekel aan had, waren het wel betweters. En Bridget deed zich met zulke opmerkingen nou net voor als een. 'Ontzettend betweterige opmerkingen? Heb je je eigen wel niet gehoord!' kaatste hij terug. 'Laten we de gangen verwijden, dan gaat het sneller.' imiteerde Myron Bridget maar dan net alsof hij een klein kind was. 'Niemand heeft hier anders behoefte aan jou opmerkingen om het hier sneller te laten verlopen als er toch niks aan te doen is.' Hij schudde zijn hoofd. Ergens vond hij het gewoon grappig om Bridget te stangen, eindelijk nog eens iets leuks vandaag.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 25, 2008 18:46:27 GMT 2
Bridget een soort van verontwaardigd geluidje met haar keel en draaide haar hoofd een moment weg van Myron, voordat ze hem weer aan keek. "O écht? Ik kóm tenminste nog met goede ideeën, wat niet van jou valt te zeggen.". Ze was het niet echt gewend dat mensen zo tegen haar gingen doen, maar aan de andere kant, dit was wel weer een uitdaging, en Myron was een goede optie om alle frustratie op af te reageren. "Het enige wat jij doet, is met je bolle kop heen en weer lopen en méisjes zoals mij af te katten.". Ze trok een verontwaardigd gezicht en sloeg haar armen over elkaar heen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 25, 2008 20:02:21 GMT 2
Hij schudde zijn hoofd heen en weer. 'Wie zegt dat ik die ideeën niet heb? Je hebt er toch niks aan, je kan wel met honderd ideeën komen, er verandert hier toch niks. Na al die eeuwen dat het bestaan gaan ze heus niks verandern omdat het een keer druk is.' De argumenten en beschuldigen van een ander tegen ze gebruiken, altijd leuk. 'Meisjes zoals jij? Volgens mij ben ik blij dat er niet meerdere jou's zijn. Als ik een bolle kop heb, wat heb jíj dan wel niet?' Dit was het resultaat van een Myron die de hele dag niks gedaan heeft. Normaal was hij wel wat minder, maar de hele dag geen actie, leuke dingen of iets krijg je gewoon dat hij zich gaat afreageren op iets of iemand. En Bridget was toevallig vandaag het slachtoffer.
|
|
|
Post by Krista - on Jun 26, 2008 9:24:48 GMT 2
Bridget snoof weerom door haar neus en trok haar blouse recht, en trok de zoom van de trui nog verder over haar pols, aangezien daar meerdere modderplekken van vanochtend te zien waren. En ze had geen behoefte in Myron die daar weer een of andere opmerking over ging maken. "In ieder geval" zei ze dan luid en schraapte haar keel "Hebben mensen meer behoefte aan mijn flauwe opmerkingen, dan aan jóuw belachelijke geintjes. Dat is duidelijk". Op de opmerking van Myron over haar bolle kop ging ze niet in. En ze wist zelf: nog een opmerking van Myron, en ze zou gaan slaan.
|
|