|
Post by Krista - on Jul 7, 2008 13:26:59 GMT 2
Het was zaterdag, zo rond 12 en 1. Veel leerlingen op zweinstein gebruikten deze uurtjes om verloren slaap in te halen of op een andere manier bij te komen van de schoolweek. Zo ook Bridget, alhoewel zij meestal andere manieren had om tot rust te komen. Tot nu toe had ze dat nog niet gedaan,en zag er nog vrij rustig uit. Nu nog, maar dat kon ieder moment veranderen. Want Bridget kickte op het stofje adrenaline dat werd aangemaakt als je heel veel rondjes ging rennen. En het rondjes rennen was nou juist een bezigheid wat ze zo leuk vond. Momenteel deed ze dat nog niet, want ze verveelde zich. Ze had behoefte aan sociale contacten, of ze nou iemand vond om tegen te schreeuwen of met iemand kon lachen. Of iets daar tussen in, dat was ook goed. Ze draaide zich een kwartslag om en begon achteruit te lopen, en zag zo of er mensen naar haar toe holde. Maar ze zag niet waar ze tegenop liep.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 7, 2008 13:34:56 GMT 2
Josh was net achteruit gelopen om te kijken of zijn bedachte truc om de voetbal uit zichzelf te laten bewegen zou werken. Met zijn toverstok gericht op de bal, die nu op 5 meter afstand nog levenloos lag, herhaalde hij in zijn hoofd de bezwering. Als het lukte zou deze bewegen, zodat het leek alsof Josh een tegenstander had. Net op het moment dat hij zijn stok ophief, de bezwering wilde uitspreken voelde hij een gewicht in z'n rug. Door naar voren te stappen voorkwam hij dat hij viel maar daarna draaide hij zich om. 'Kun je niet uitkijken?' was de opmerking die hij tegen de persoon riep, zonder door te hebben tegen wie hij eignelijk stond te praten. Hij keek eens 2 keer en dat zorgde voor een grijns op zijn gezicht. 'Bee! Wie loopt er anders achterstevoren.' Met een vrolijkere uitdrukking keek hij haar aan en liet de voetbal voor wat het was. Dat zou nog een energieke middag worden.
|
|
|
Post by Krista - on Jul 7, 2008 13:53:34 GMT 2
Bridget slaakte een gilletje toen ze tegen een voorwerp opbotste en draaide zich ook om, en begon vrolijk te lachen toen ze zag dat het Josh was. "Josh!" gilde ze vrolijk terwijl ze Josh bijna besprong en haar armen om hem heen sloeg. "Ja, ik liep achteruit" merkte ze dan grijnzend op. "Ik dacht, laat ik eens.. origineel doen". Ze wierp een blik op de voetbal en liep er dan heen. "Was je iets aan het doen?" zei ze dan en draaide zich weer om naar Josh.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 7, 2008 14:03:49 GMT 2
Josh blies een diepe adem uit en grijnsde. 'Zo kunnen we ook begroet worden.' grijnsde hij. Hij had toch een blik in zijn ogen die verraadde dat hij het eerder leuk dan vervelend vond. 'Achteruit lopen heeft zo zijn dingen, als je ogen in je achterhoofd hebt.' Grijnzend gaf hij haar een lichte duw tegen haar schouders. 'Eigenlijk niet, hoe kom je daar nou weer bij?' Met een speelse blik in zijn ogen keek hij Bridget aan, die wilde zeggen van 'Ga je me nog uitdagen of niet?'.
|
|
|
Post by Krista - on Jul 7, 2008 14:08:32 GMT 2
"ja, nou, de volgende keer ren je maar weg" zei Bridget en grinnikte tevreden, terwijl ze een elastiekje van haar pols af schoof en handig haar blonde haar vast bond. Ze voelde de lichte duw tegen haar schouder en gaf vrijwel meteen Josh weer een duw terug, en bukte zich dan om de voetbal op te pakken. "Tja, ik weet niet hoe ik daar bij kom. Ik dacht, Josh staat daar bij een bal, zijn voorletters staan erop. Misschien is die van hem?". Op haar beurt keek ze nu ook Josh uitdagend aan en stak haar kin wat meer in de lucht.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 7, 2008 14:11:56 GMT 2
'Ik ben echt doodsbang voor je, you know, maar ik hou me sterk deze keer!' kaatste Josh terug terwijl hij in de lach stoot en met moeite bleef staan. 'Pff, dus mevrouw denkt even een slimme ingeving te hebben?' Hij grijnsde, stapte op Bridget af en sloeg de bal uit haar handen. 'Uitdaging geaccepteerd!' riep hij haar toe terwijl hij een sprint had ingezet om de bal onder controle te krijgen.
|
|
|
Post by Krista - on Jul 7, 2008 18:13:43 GMT 2
"je doet het bijna in je broek, wil je zeggen" vulde Bridget hem aan en grijnsde tevreden, en stak haar tong uit bij de volgende opmerking van Josh. Toen hij de bal plotseling uit haar hand geslagen werd stond ze eerst verbaasd stil, maar begon dan te gillen. "Je speelt vals! je speelt vals, je had het moeten vragen!". Ze had zich al weer omgedraaid en stormde nu achter Josh aan in een poging de bal af te pakken.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 7, 2008 23:18:51 GMT 2
Terwijl hij achter de bal was aangerend hoorde hij Bridget achter hem tieren. Hij grijnsde, zo typisch een Bridget reactie. 'Helemaal niet! Hersens en gebruik maken van dat jij niet oplet!' riep hij over zijn schouder naar achteren. Haar gil liet Josh alleen maar meer grijnzen. Opnieuw keek hij achterom en vertraagde iets doordat hij schrok van het feit dat Bridget al zó dichtbij was. Hij bereikte de bal maar door zijn snelheid kon hij geen goede trap er tegen geven zodat deze schuin wegrolde, in het voordeel voor Bridget. 'Zucht.' mompelde hij zachtjes maar met een grijns op zijn gezicht begon hij weer naar de bal te rennen. Heerlijk, uitleven.
|
|
|
Post by Krista - on Jul 8, 2008 18:12:24 GMT 2
"Toch speelde je vals!" schreeuwde Bridget weer op haar berut naar Josh en liep bijna een miniscule 2ejaars uit huffelpuf omver. Niet dat dat haar wat kon schelen. Toen ze zag dat Josh de bal (voor hem) ongelukkig raakte, stormde ze op het ronde projectiel af en gaf er een trap tegen. Deze had ze niet echt goed gemikt, en hij stuiterde tegen een boom aan en vloog weer de kant op in waar hij vandaan was gekomen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 10, 2008 20:39:03 GMT 2
'Okee, wat jij wilt!' riep hij naar haar toe terwijl Josh achter Bridget aansprintte. Ongeveer op het moment dat de bal de boom raakte stond hij zo ongeveer naast haar en ademde diep uit. Ineens zag hij dat de bal de boom had geraakt en niet erlangs of opzij rolde maar weer precies de zeflde kant op als waar hij vandaan was gekomen, naar Bridget! Hij keek in een snelle beweging opzij en uit een reflex gaf hij haar een duw zodat de bal haar niet zou raken. Hij voelde het ronde ding tegen zijn bovenbeen aankomen maar liet niets merken en keek daarna pas naar Bridget.
[Colin? xD Reactie Josh beetje té maargoed (A)]
|
|