|
Post by Lisa .. on Aug 4, 2008 19:18:46 GMT 2
De geuren die in het Rozenperk hingen maakte haar rustig en hadden er voor gezorgd dat ze sinds lange tijd weer eens een spel kaarten tevoorschijn had gehaald. Achter haar lagen een schoudertas en haar vertrouwde skateboard. Daarvoor zat ze in een kleermakerszit en legde de kaarten op een volgorde neer. Kijken of ze nog eens een spelletje patience kon winnen zonder vals te spelen. Evy knikte terwijl ze de kaarten rustig bekeek. Een grijze 3/4 broek met sneakers eronder en een wit t-shirt wat beklad was met allemaal verfspetters maakte haar outfit compleet.
'Vervloekte azen.' mompelde ze zachtjes terwijl ze alle kaarten bij elkaar veegde en opnieuw begon te leggen. De frusterende reden waarom ze dit nooit meer had gedaan kwam weer boven, ze had nooit azen en zonder die kon je helemaal niet winnen. De kaarten waren opnieuw gelegd en Evy haalde diep adem voordat ze aan haar tweede poging begon. Ze had niet echt door dat er anderen ook in dit perk waren.
|
|
|
Post by melien on Aug 5, 2008 11:17:13 GMT 2
Jeroen was weer eens overal en nergens heen aan het rollen op zijn skate board. Deed hij ooit nog iets anders? Nee, niet echt. Hij stond op het sakteboard alsof hij zich verveelde, maar ondertussen maakte hij het zichzelf wel erg moeilijk om te blijven staan. Vooral toen hij het rozenperk in reed kreeg hij er wat meer moeite mee. "Stomme rozen, ga nou eens aan de kant." mompelde hij. Het klonk vrij chachrijnig, maar de grijns op zijn gezicht verried dat hij het eigenlijk alleen maar grappig vond. Hij was zo erg bezig met het skateboarden dat hij Evy pas op het laatste moment opmerkte. Hij schrok waardoor hij viel en zijn skateboard verder rolde. Zachtjes kwam het tegen Evy aan. "Sorry." zei hij lachend. Hij bleef rustig in het gras zitten aangezien dat toch vrij aangenaam was. Hij leunde even voorover om zijn skateboard terug te trekken en zag toen pas wat Evy aan het doen was. "Wil het een beetje lukken?" vroeg hij terwijl hij naar de kaarten knikte.
|
|
|
Post by Lisa .. on Aug 5, 2008 11:29:38 GMT 2
Evy staarde naar de kaarten, alsof ze door haar kijken in de goede kleur of nummer zouden veranderen. Ze werd uit haar gedachten gehaald door iets wat tegen haar rug aankwam. Ze draaide zich om, nog steeds in de kleermakerszit zittende en keek verbaasd naar het board en zag daarna Jeroen in het gras liggen. 'Okee.' Grijnsde Evy. Ze veranderde iets van richting met zitten omdat ze anders zo asociaal met haar rug naar hem toe zat. 'Nou niet echt, kom er achter waarom ik patience ook al weer haatte. Maar kan niet echt iets anders doen alleen. Hoe is het trouwens met jou!' Ze kon nog vaag iets herrineren van skateboarden in de hal en moest bij het idee grijnzen.
|
|
|
Post by melien on Aug 5, 2008 11:35:12 GMT 2
"JE hebt er tenminste het geduld voor om het te proberen." zei hij grijnzend. Eventjes vroeg hij zich af waar hij haar voor het laatst had gezien, maar echt lang deed hij ook dat niet. "Goed hoor. Op het feit na dat Vilder weer zo nodig moest mopperen en me strafwerk moest geven. Waarom het zo erg is als ik in de hal skate weet ik niet maar goed. Hoe gaat het met jou?" antwoordde Jeroen grijnzend. Toen hij dat over Vilder zei haalde hij even zijn schouders op. Voor hem was dat strafwerk het overodigste geweest aangezien hij Vilder gewoon zo lang had geirriteerd totdat deze het had opgegeven.
|
|
|
Post by Lisa .. on Aug 5, 2008 11:42:36 GMT 2
'Dat geduld krijg je soms als je je echt extreem verveeld. Maar me geduld is na 2 pogingen eigenlijk al weer op voor dit kansloze spel.' Daarna kon ze zich net inhouden om niet in de lach te schieten. Ik zou ook niet weten waarom Vilder mensen strafwerk geeft als ze in de hal skaten. 'Dat strafwerk is het vaak toch wel waard, dat gezicht als je het bloed onder zijn nagels haalt is goud waard. Het gaat wel, moet beetje meer socialasen *' Vilder's gezicht bleef hilarisch, de reden waarom skaten binnen Zweinstein al geweldig was. 'Kaarten?' vroeg ze hem met een vragende blik.
|
|
|
Post by melien on Aug 5, 2008 11:48:10 GMT 2
"Achja, je begint er tenminste nog aan. Alleen bij de gedachte aan dat spelletje word ik al ongeduldig.." zei Jeroen met een flauwe grijns. "Ik geef je een tip: ga dat strafwerk dan skatend uitvoeren en hij flipt nog erger. Dan kan je dag echt neit meer stuk." zei Jeroen grinnikend bij de gedachte aan het gezicht van Vilder. Als je een saaie dag had hoefde je alleen Vilder even op de kast te jagen en je hele dag was alweer goed gemaakt. "Ja leuk." zei hij op haar voorstel om te kaarten. "Welk spelletje?"
|
|
|
Post by Lisa .. on Aug 5, 2008 12:40:52 GMT 2
'En dan dacht ik dat ík af en toe erg kon zijn. Jij kan er anders ook behoorlijk wat van. Nouja, wij lopen die concierge gewoon te pesten, kun je niet van al die Zwadderaars zeggen, lijkt wel of al hun grappen een plaag beginnen te worden.' Nee, Evy had het niet met Zwadderaars en vond het niet erg om voor die mening uit te komen. 'Wij kieze tenminste een grappig slachtoffer, kun je van hen niet zeggen. Pesten? Of, ik weet niet wat je kent?' Ze grijnsde, geen patience meer en grappig gezelschap. Ze veegde de kaarten bij elkaar en begon te schudden terwijl ze Jeroen aankeek.
|
|
|
Post by melien on Aug 5, 2008 12:50:40 GMT 2
"Alleen waardeert Vilder het niet. Waarom weet ik alleen niet. Tja, ik heb nooit beweert dat ik onschuldig ben. En ja, Zwadderaars zouden beter moeten nadenken maar waarschijnlijk vinden hun het net zo grappig als dat wij Vilder grappig vinden." zei Jeroen schouder ophalend. Hij was vaak genoeg in aanraking gekomen met Zwadderaars, en dat kon hem vrij weinig schelen. Waarom zou hij zich er druk om maken? Het meeste wat ze zeiden was toch gebaseerd op leugens. "Pesten is goed. Past mooi in het onderwerp van gesprek." beantwoordde hij haar vraag. Hij was te vrolijk om bepaalde dingen niet te verbinden op een rare manier. Daar scheen hij de laatste tijd wel vaker last van te hebben.
|
|
|
Post by Lisa .. on Aug 5, 2008 13:00:29 GMT 2
'Daar heb je wel een punt.' Ze ging niet verder over de Zwadderaars praten, die waren hun woorden en tijd niet echt waard. Ze legde de kaarten op een stapel neer en begon ieder 7 kaarten te geven. 'Begin jij maar, ik heb gedeeld. Hoe gaat het trouwens met Lucy?' Ineens herrinerde ze dat Jeroen wat met haar had, of nog steeds heeft. Normaal hoorde ze wel eens een verhaal over haar, haar imitaties schenen er goed te zijn. Ze legde haar benen anders neer, zodat ze niet meer in de kleermakerszit zat maar gewoon, makkelijker om te kaarten en te praten.
|
|
|
Post by melien on Aug 5, 2008 13:07:41 GMT 2
Jeroen gooide simpelweg een kaart op. Ondertussen waren zijn gedachten alweer heel erg anders. Namelijk Lucy. "Met Lucy gaat het goed. Misschien moet ik haar nog eens vragen om te helpen om een plan te verzinnen waarmee we Vilder kunnen pakken en Foppe de schuld kunnen geven." zei hij met een grijns die verried dat hij al halverwege het plan was in gedachten. "En dat dan filmen. Ow dat wordt leuk. Heb je zin om te helpen?" vroeg hij plotseling aan Evy. Ergens was het idee alleen al dat het voor elke leerling te zien viel in de hal erg grappig. Nu moest het alleen nog goed gaan werken ook.
|
|