|
Post by Madjic on Aug 19, 2008 18:06:39 GMT 2
In Williams ogen lag de opluchting geschreven, maar meer dan een licht zuchtje was er geen verdere reactie op. Maar hij was erg opgelucht dat ze niet verder vroeg en dat ze hem geloofde. Zo goed in liegen was hij niet, hij sprak over het algemeen gewoon wat er was. "Ja, natuurlijk." Hij grinnikte zacht. "Ach ja, het is niet alsof Kist merkte dat je iets anders doet dan aan zijn vak werken. Maar het is niet heel erg moeilijk hoor. Gewoon de helft opschrijven van wat zij in de les heeft gezegd en dan heb je al zo'n beetje de helft van het werkstuk. Nog een beetje er iets bij verzinnen of uit een boek en klaar is kees. Appeltje, eitje." Hij stopte zijn handen in zijn zakken. 'Tenzij je niet in de les hebt opgelet, dan weet ik het niet.' Dacht hij, maar hoopte dat het niet voor Amber gelde.
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 21, 2008 16:13:41 GMT 2
Amber lachte even schaapachtig. 'Ehh, ja. Gelijk heb je,' zei ze, maar uit haar gezichtsuitdrukking viel meteen al wel op te maken dat ze inderdaad niet had opgelet tijdens de les. Pas aan het einde van de les had professor Stronk gezegd dat ze een verslag moesten inleveren, en aangezien Amber wel wist dat ze het toch heel slecht zou maken, had ze het tot het laatste moment uitgesteld. 'Nouja, ik smokkel wel wat boeken over het onderwerp mee uit de bibliotheek. Waarom staan we hier eigenlijk midden in de nacht over een werkstuk Kruidenkunde te praten?' vroeg ze grijnzend. Ze keek even om zich heen naar de schilderijen die vlakbij hen hingen, en die zich duidelijk hetzelfde afvroegen als Amber. Ze liet maar snel haar toverstok weer zakken om de portretten maar niet weer boos te krijgen.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 21, 2008 17:16:56 GMT 2
William opende zijn mond om antwoord te geven, maar bedacht toen dat hij het egienlijk niet wist. "Tja... Jij begon er over." Zi hij grinnikend. "Maar wat moet je dan midden in de nacht in de gangen doen? Behalve in de problemen komen natuurlijk. Want ik ben geen expert hierin, en jij wel als ik me niet vergis." Naar zijn wetenschap kwamen vooral stelletjes snacht buiten, of mensen die er stiekem opuit waren om Vilder uit te dagen. Maar voor hem waren beide opties niets. En Amber? Hij gokte zelf op de tweede.
((Ik weet niet meer zoveel XD we kunnen Vlindertje laten komen XD))
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 22, 2008 20:11:42 GMT 2
[Ghehe ja goed idee xD]
Amber grijnsde breed. 'Hoe kom je dáár nou bij?' vroeg ze lachend. 'Maar dat in de problemen komen valt nog best wel mee, hoor. Als je het percentage zou nemen van hoe vaak ik betrapt wordt terwijk ik 's nachts door de gangen dwaal, dan zou dat toch een stuk minder zijn dan je-' Even viel ze stil, terwijl haar blik gericht was op de vloer vlak achter William. Toen vormde haar mond een korte 'Oh.' Even bleef ze staren naar mevrouw Norks, die hen bijna met een geïnteresseerde blik in haar oogjes zat aan te kijken. Toen draaide het beest zich langzaam om - Amber vermoedde wel wat het nu zou gaan doen. 'Pak dat rotbeest!!' siste ze naar William. 'Of we moeten nu maken dat we wegkomen...' Amber verlichtte nog even met haar toverstok de gang en zag mevrouw Norks een hoek om draven en verdwijnen. 'Nox,' fluisterde ze, waarna het lichtje op de punt van haar toverstok doofde en ze plotseling in volledige duisternis gehuld waren.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 23, 2008 0:48:28 GMT 2
(Kijk ik ben wel slim XD)
William probeerde boven op de poes te springen, niet wetend of hij uberhaubt op tijd was. Toen hij de harde bvloer tegen zijn lichaam voelde knallen zonder de zachte vacht van de poes te voelen wist hij dat hij niet snel genoeg was geweest. Hij keek opzij en zag de poes ook verdwijnen. "You where saying?" Vroeg hij terwijl hij snel overeind sprong. "Ik stel voor dat we hier nu weggaan. Ik heb geen zin om uit te moeten leggen wat we hier precies deden." Hij keerde zijn hoofd richting Amber, maar zijn voeten waren al begonnen met lopen. "Dit is een hoge nood toch?" Hij pakte haar pols vast en trok haar een stuk mee om het goede voorbeeld te geven. Hij hoofd was naar de kamer van hoge nood. Daar zou Vilder hen toch niet vinden? En dit was toch echt een hoge nood. Als hij zich nu nog maar kon herrinneren waar Saluka had gezegd waar die was en hoe hij er naar binnen kon komen. Maar zo snel kwam hij er niet bepaalt op.
|
|
|
Post by » Aline. on Aug 23, 2008 17:37:37 GMT 2
Ambers gezicht vertrok even toen ze de knal hoorde waarmee Williams lichaam de grond raakte, maar kennelijk mankeerde hem niets, toen hij weer snel overeind sprong en Ambers pols vastgreep. Even schrok ze er zo van dat ze een hoge gil uitstootte, waarna ze snel haar hand voor haar mond sloeg en met William mee rende. Ze kon ook niet anders, aangezien hij haar eigenlijk mee sleepte. Pas na een tijdje drongen de woorden van William tot haar door. 'Hoge nood? Doel je op de Kamer van Hoge Nood?' vroeg ze, en deed eigenlijk al niets een meer moeite om haar stem te dempen. Ze had het idee dat ze Vilder ieder moment tegen het lijf konden lopen. De Kamer van Hoge Nood - William had gelijk, dat was dichterbij dan de leerlingenkamer. 'Hierheen!' riep ze, en op haar beurt trok zij nu William mee in de richting van de Kamer.
|
|