|
Post by CherryOnTop on Aug 18, 2008 17:15:44 GMT 2
Haar eerste les was ook het begin van een nieuwe dag. Het weer was niet al te best maar de lessen werden niet gecanceld. De lucht was donker en grauw terwijl er een koude wind stond. Daiya staarde naar een grote kooi, waar een of ander onbekend wezen in zat. Vast weer iets nieuws. Leerlingen droegen jassen of hun wintermantels. Terwijl Daiya daar stond in een simpel zwart truitje en een spijkerbroek. Haar armen gevouwen terwijl ze nu haar blik naar Hagrid liet gaan. Wat moest het wezen? "Awh wat schattig!" Daiya staarde nu naar een meisje die met snelle passen naar de grote kooi liep. Het beest was alles, behalve schattig. Maar voordat iemand haar kon waarschuwen blies het wezen vuur. "Idiot" mompelde Daiya.
Sommige leerlingen deden automatisch wat passen naar achteren, terwijl Daiya het beest eigenlijk wel interessant begon te vinden. Hagrid sprak niet hij keek alleen toe. "Kom maar" Daiya stak haar hand door de tralies terwijl het dier blies en eerst naar achteren ging. Het wezen blies geen vuur, het was enkel rook. "Ik ben niet van plan je pijn te doen hoor" Twijfelend deed het wezen een pas naar voren totday Daiya's hand de kop raakte. "Wat ben je voor iets?' mompelde ze terwijl ze over de kop streek. Het was absoluut geen draak, daar was het te klein voor. Maar het blies wel vuur.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 28, 2008 1:19:09 GMT 2
Rustig stond ze daar te kijken naar wat er allemaal aan de hand was. Greens haar was spier wit met hier en daar een rozige pluk ertussen. Ze vond wezens en dergelijke wel interesant en Hagrid wist altijd wel weer wat anders te vinden maar het was niks voor haar om naar voren te rennen en te gaan kijken wat het beest is gezien ze wist van Hagrids, is-hij-niet-schattig en zijn hij-is-ech-onschuldig buien, ze wist dat Hagrid het erge van sommige van zijn wezens niet in zag. Daarom hield ze altijd liever een afstand. Toen het beest echter vuur begon te spugen werdt haar interesse meer gewekt dan normaal. Ze zag een mede Raafje ook naar de kooi lopen en besloot dit ook te doen. Rustig stapte ze naar Daiya en keek naar de kooi. "Wat is het?" vroeg ze verbaasd aan Daiya.
Tevreden keek ze naar de 2 Raafjes die naar voren waren gelopen. Vrolijk keek ze naar Hagrid en grijnsde naar hem. Dit had hij zelf uitgekozen deze les had Sasha niet met hem besproken gezien ze niet kon die dag. Trots keek ze naar Hagrid hij had weer een perfecte les bedacht.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Sept 3, 2008 18:33:51 GMT 2
"Eigenlijk vraag ik me dat ook af, het is geen draak want daar is het absoluut te klein voor maar het spuwt wel vuur.. misschien een experiment?" Daiya haalde haar hand door de tralies na een laatste aai over de kop van het beest voordat ze weer rechtop stond en naar Sasha keek. Lichtjes haalde ze haar schouders op "Ik vraag me af of dit wezen wel een naam heeft gekregen" Daiya glimlachtte even voordat ze ook naar Hagrid keek, had hij het beest wel een naam gegeven, zoals hij bij elk dier deed. Scheurbek vondt ze nog steeds geweldig al had ze hem niet echt meer gezien.
(Hmpf.. niet zoveel inspi, but I try! )
|
|